Je bent verantwoordelijk voor het wereldwijd sourcen van technische goederen en diensten voor nieuwe producten en technologieën.
Aan de hand van industrieel onderzoek identificeer en introduceer je potentiële leveranciers.
Je bouwt een aankoopstrategie uit.
Je vormt de link tussen het R&D team en het sourcing team. Je bent op de hoogte van toekomstige nieuwe projecten en prospecteert leveranciers. Door je kennis van de mogelijkheden van de leveranciers ondersteun je R&D bij het kostenefficiënt ontwikkelen.
Je bent verantwoordelijk voor optimalisatie projecten binnen sourcing: initiatie van costdown projecten, uitwerken van leveranciersstrategie,..
Jouw profiel
Je hebt bij voorkeur ervaring met sourcing binnen een internationale organisatie
Je hebt een technische achtergrond of sterke affiniteit met technische processen
Je kan vlot communiceren in het Nederlands en Engels
Je bent een assertief persoon
Je kan met verschillende stakeholders samenwerken, zowel met de interne klant als met de leveranciers
Georganiseerd, analytisch en probleem oplossend werken is voor jou evident
Je bent bereid om frequent internationaal te reizen (10-15%)
Leveranciers, (onder)aannemers raadplegen en selecteren
Acties uitvoeren ter ondersteuning van het personeelsbeheer (aanwerving, opleiding, ...)
De activiteiten van een team coördineren
Het marketingplan van het product of het gamma uitwerken na opstelling van het technisch bestek
Producttesten uitvoeren bij een consumentenpanel en verbeteringen voorstellen (wijziging van de inhoud, verpakking, ...)
De eigenschappen van nieuwe producten en de aanpassingen aan bestaande producten bepalen
Plan en voorwaarden van een aanbesteding opstellen
Antwoorden op aanbestedingen analyseren
De opdrachten toekennen
Marktaandelen, verkoop en winstmarges van het product of het productengamma analyseren
Aanpassingen voorstellen (promotieacties, afstemming op de concurrentie, ...)
Het mediaplan voor de lancering van het product of het productengamma bepalen
De promotiemiddelen uitwerken (technische fiche, verkoopsargumentatie, catalogus, ...)
Technische ondersteuning bieden aan het verkoopnetwerk over het product of het gamma (technische eigenschappen, innovatie, ...)
Markt: Internationaal
Markt: Nationaal
De markt van de producten, de behoeften van de consumenten en de concurrentie analyseren
Productiemodaliteiten van de producten bepalen volgens de productievereisten