Functie
Er is 1 plaats bij de directie Human Resources van het Rijksinstituut voor zieke- en invaliditeitsverzekerin (RIZIV (Galileelaan 5/01, 1210 Brussel).
De
Directie Human Resources
telt in totaal 50 medewerkers (Franstalig en Nederlandstalig) en is opgedeeld in 4 afdelingen, namelijk een afdeling Personeelsadministratie en e-HR, een afdeling HR Talent (jobmobiliteit en rekrutering, training en ontwikkeling), een afdeling HR Management Office en de sociale dienst van het RIZIV.
Dagelijks beheer & aansturing
-
Je bent verantwoordelijk voor het aansturen, ondersteunen en motiveren van de verantwoordelijken van de verschillende afdelingen van de HR Directie: je zorgt ervoor dat de directie efficiënt werkt, je stelt prioriteiten en je stimuleert verantwoordelijkheidszin.
-
Je staat in voor een performante personeelsorganisatie en beheert in functie daarvan het HR-budget.
-
Je vertegenwoordigt de HR Directie bij de belangrijkste partners (federaal netwerk stafdirecteurs P&O, HR netwerk van het College van OISZ, ...).
-
Je coördineert het sociaal overleg (Basisoverlegcomité).
-
Je levert je expertise en ondersteuning bij het beheren van projecten of het behandelen van specifieke HR-gerelateerde dossiers.
-
Je geeft je expertise door en faciliteert het delen van informatie en kennis.
Leiderschap
-
Je inspireert en motiveert medewerkers en teams tot professionele ontplooiing vanuit een perspectief van coachend en verbindend leiderschap.
-
Je gelooft in en draagt bij tot een organisatiecultuur van wederzijdse feedback en responsabilisering in de dienst.
-
Je stimuleert innovatieprocessen en brengt ideeën en mensen samen.
Strategisch HR-Management
-
Je bent verantwoordelijk voor het vormgeven van de HR-visie en strategie, het uitdragen hiervan, zowel intern als extern, en het implementeren van de tactische plannen in lijn met de organisatiedoelstellingen.
-
Om de implementatie van je HR plannen te realiseren, vertaal je deze in een beleidsplan en veranker je je visie in heldere, werkbare processen en beleidslijnen.
-
Je weet de HR-afdeling te positioneren als strategische sparringpartner voor de business die bijdraagt aan de vlotte werking van de organisatie, het welzijn van de medewerkers en de dynamiek van de organisatiecultuur.
-
Je bouwt verder aan een HR Business partner netwerk waarbij de leidinggevenden worden ondersteund en er systematisch wordt gewerkt aan het oplossen van HR-kwesties en uitdagingen om de ontwikkeling en toepassing van een modern, consistent HR-beleid te garanderen.
-
Je draagt bij aan het implementeren en ontwikkelen van innovatieve en/of toekomstgerichte beheersinstrumenten.
-
Je coördineert initiatieven en leidt activiteiten met betrekking tot welzijn op het werk en integriteit.
HR analyse & datamanagement
-
Je ontwikkelt een beleid rond datamanagement en HR analyse
-
Je maakt gebruik van gegevensanalyse en HR technologieën om inzicht te verkrijgen in de HR processen en deze te optimaliseren.
Compliance
-
Je blijft actief op de hoogte van ontwikkelingen binnen het vakgebied en van veranderingen in de regelgeving, en helpt deze vernieuwingen en verbeteringen te integreren in het HR-beleid.
-
Je geeft je expertise door en faciliteert het delen van informatie en kennis.
Jouw profiel
-
Je hebt een masterdiploma of bent benoemd A3, A4 of A5
-
Je hebt 9 jaar ervaring binnen HR en 4 jaar als leidinggevende
-
Je bent innoverend en gemotiveerd om nieuwe projecten te begeleiden
-
Een goede kennis van het Frans is een pluspunt.
-
Het tewerkstellings- en het competentiebeleid uitwerken en sturen
-
De personeelsadministratie superviseren
-
Een dienst of een organisatie leiden
-
Overleg en sociale dialoog met de personeelsleden of hun vertegenwoordigers organiseren
-
Procedures en tools uitwerken en aanpassen voor de opvolging en het beheer van het personeel binnen de organisatie
-
Het personeelsbeleid uitwerken volgens de strategische doelstellingen van de organisatie
Actieplannen opstellen
-
Controleren of de wettelijke en reglementaire verplichtingen juist toegepast worden
Gepaste maatregelen nemen
-
Personeelsbeheer coördineren en dienstverantwoordelijken adviseren
-
Professionele informatie en reglementering opvolgen en actualiseren
Aanbod
Statuut en Graad
Je wordt aangeworven als adviseur-generaal (niveau A4) met de bijhorende weddeschaal NA41.
Loon
Minimum aanvangswedde: € 80.718,843 (bruto jaarsalaris, reeds aangepast aan de huidige index, reglementaire toelagen niet inbegrepen).
Via de salarissimulator kan je je bruto- en nettoloon berekenen door een aantal vragen te beantwoorden.
Voordelen
We bieden jou een boeiende job met impact op mens en maatschappij, met tal van voordelen:
-
Goede balans tussen werk en privé
-
glijdende werkuren in een 38-uren week
-
mogelijkheid om eventuele overuren in recup op te nemen
-
mogelijkheid tot telewerk
-
26 dagen verlof en vrij tussen Kerst en Nieuwjaar
-
gemakkelijk bereikbaar met het openbaar vervoer
-
Talrijke ontwikkelingsmogelijkheden
-
uitgebreid opleidings- en leeraanbod (te volgen tijdens de werkuren)
-
uitgebreide loopbaankansen
-
Financiële voordelen
-
mogelijkheid tot het krijgen van een tweetaligheidspremie
-
voordelige hospitalisatieverzekering
-
gratis woon-werkverkeer met het openbaar vervoer
-
mogelijkheid om maaltijdcheques te krijgen
-
mogelijkheid tot het krijgen van een telewerkpremie
-
mogelijkheid om een fietsvergoeding te krijgen
-
voordelen en interessante aanbiedingen via Benefits@Work
-
allerlei sociale voordelen
-
bedrijfsrestaurant tegen democratische prijzen.
Ontdek alle informatie (extra premies en toelagen, ...) en voordelen over werken bij de federale overheid op de
website van BOSA.
Solliciteren
Hélène Décarpentrie
00000
helene.decarpentrie@bosa.fgov.be