Als Accountant ben je verantwoordelijk voor het beheer en de opvolging van de volledige boekhouding van onze klant. Een greep uit je takenpakket ziet er als volgt uit:
Je bent verantwoordelijk voor de volledige boekhouding van enkele vennootschappen.
Je volgt de CAPEX van alle vennootschappen zo nauwkeurig mogelijk op.
Je zorgt voor de opmaak van de betalingsbestanden.
Je behoudt telkens het overzicht van alle rekeningen.
Je staat in voor alle ad hoc administratieve taken.
Je geeft ondersteuning aan andere boekhoudkundige functies en je helpt actief mee met de audit.
Jouw profiel
Je beschikt over een bachelordiploma 'accountancy - fiscaliteit' of hebt een gelijkwaardige ervaring.
Je hebt een eerste sterke ervaring binnen een gelijkaardige job opgedaan.
Je spreekt vlot Nederlands. Goede kennis van Engels en/of Frans is een pluspunt.
Je werkt zelfstandig, maar kan ook zeker het team ondersteunen waar nodig.
Je beschikt over een goede kennis van MS Office en dan in het bijzonder Excel, kennis van Navision is een pluspunt maar zeker geen must.
De balans en de resultatenrekening van de organisatie opstellen
Domein: Financieel beheer
Domein: Analytische boekhouding
Boekhoudkundige procedures uitwerken en uitvoeren en er de efficiëntie van controleren
Domein: Fiscaliteit
De eigen deskundigheid ontwikkelen
Een organisatie boekhoudkundig en administratief beheren
De fiscale en sociale aangiften van een organisatie opstellen of de boekingen, wettelijke formaliteiten, ... opvolgen
De boekhouding (aankopen, afschrijvingen, verkoop, ...) van de vaste activa (vastgoed, materieel, uitrustingen, ...) van een organisatie voeren
Relaties ontwikkelen en onderhouden met de accountant en de banken voor de leningen, financiële beleggingen, belastingverrekening, ...
De dochterondernemingen beheren en bijstaan tijdens de fasen van de budgettaire consolidatie
Domein: Liquiditeiten en bankrelaties
De samenhang van sociale rekeningen van een organisatie controleren (lonen, sociale aangiften, aangifte van tewerkstelling, ...)
Verrichtingen uitvoeren voor het beheer van de overheidsfinanciën (vastlegging en opvolging van uitgaven, lonen, inning van inkomsten, ...)
De liquiditeiten opvolgen
Financiële staten opmaken
Een financiële raming opstellen
De opstelling van de geconsolideerde rekeningen voorbereiden (balans, resultatenrekening, financieringstabel, ...)
Tussentijdse overzichten en boekhoudkundige of financiële bijlagen bij de economische beheerstabellen van de organisatie opstellen
Domein: Algemene boekhouding
Domein: Boekhouding van derden
Aanbod
Een marktconform salaris met extralegale voordelen zoals onder andere een groepsverzekering, hospitalisatieverzekering, maaltijdcheques, etc.
Een contract van onbepaalde duur van 40u/week met 20 wettelijke vakantiedagen en 12 ADV dagen.
Een dynamische werkomgeving in een organisatie in volle internationale ontwikkeling.
Je komt in een omgeving terecht waar je wordt uitgedaagd om initiatief te nemen en op die manier mee te denken met je collega's.
Vast contract van onbepaalde duur.
Solliciteren
Max Temmerman
015/551.526
mechelen@wesearchjobs.be