Als Boekhouder A-Z ben je een van de sleutelfiguren in het interne boekhoudkundige team. Dit biedt u de variatie en uitdaging van een internationaal accountantskantoor in een familiale sfeer zonder de commerciële druk. Samen met het interne team ben je als Boekhouder A-Z verantwoordelijk voor het volgende takenpakket: De correcte en tijdige afsluiting van de rekeningen van de verschillende Belgische en buitenlandse entiteiten; Op zoek gaan naar oplossingen voor complexe boekhoudkundige vraagstukken; U staat in contact met externe accountants in de verschillende landen en leert systematisch bij; Voorbereiden van de jaarrekeningen en belastingaangiftes; Belasting- en btw-controles; Voorbereiden van de consolidatie van de verschillende juridische entiteiten van de groep; Aansturen van de dossierbeheerders waar nodig.
Jouw profiel
Als Boekhouder A-Z ben je/heb je: Bachelor of Master in een economische richting; Minstens 3 jaar ervaring als accountant; Ervaring met buitenlandse dossiers en consolidatie is een pluspunt; Behulpzame teamspeler; Oplossingsgericht en stressbestendig; Goede kennis Excel; U drukt uzelf vloeiend uit in het Nederlands, Engels en Frans. Zie je enkele van bovenstaande niet in je kennisveld en twijfel je om te reageren? Laat dit je niet afschrikken en neem even contact met ons op om verder af te stemmen via finance.west@ctrl-f.be of via +32 50 444 713.
Gelden en waardepapieren controleren en aanpassen aan de eisen van de klant
De parameters van de boekhoudsystemen actualiseren (tarieven sociale bijdragen, ...)
Domein: Boekhouding Instellingen voor collectieve beleggingen in effecten
Opvolgen van: Werfactiviteiten
De stock (inkomende/uitgaande goederen) en de productie verifiëren en valoriseren
De flow (aankopen van grondstoffen, omzet, ...) analyseren en de inventaris opmaken
Opvolgen van: Beleggingen
De eigen deskundigheid ontwikkelen
Opvolgen van: Wagenpark (onderhoud, kost, opvolging kilometerstanden)
Opvolgen van: Lonen
Opvolgen van: Onkostennota's
Opvolgen van: Budget
Opvolgen van: Juridische ondersteuning
Domein: Lonen
De wettelijke fiscale en sociale aangiften opstellen en uitvoeren
De inkomsten van de onderneming controleren en registreren (invoer van klantenbetalingen, opmaak van facturen, aanmaningen, ...)
De activiteiten van een team coördineren
Een organisatie leiden
Domein: Analytische boekhouding
Domein: Fiscaliteit
Domein: Algemene boekhouding
Commissielonen berekenen
De commerciële resultaten controleren en verantwoorden
Domein: Leveranciersboekhouding
Domein: Klantenboekhouding
Domein: Fiscaliteit van notariële aktes
Bestellingen plaatsen overeenkomstig de aankoopcontracten en toezien op de kwaliteit van de ontvangen producten
Een portefeuille van klantendossiers beheren, de afgesloten rekeningen presenteren en beheersadvies verlenen
De lonen vastleggen en arbeidsovereenkomsten opstellen
De activiteitsgraad van het personeel controleren
Domein: Inning van vorderingen
De constitutieve elementen van de lonen, facturatie en betalingsopdrachten voorbereiden
Opvolgen van: Conventionele inbeslagnemingen
Het budget van een organisatie bepalen en opvolgen
De liquide middelen opvolgen en de betrouwbaarheid ervan valideren
De facturen, bankafschriften, bewijsstukken coderen en inboeken
De afstemmingscontrole op de bankrekeningen uitvoeren
Aanbod
Ben je op zoek naar een volgende stap in je carrière? In ruil voor jouw motivatie krijg je een mooie kans voor persoonlijke en professionele groei in het hart van de activiteiten van de groep in de zeer aantrekkelijke en duurzame sector. U wordt onderdeel van een financieel stabiel Belgisch bedrijf met een dynamische, resultaatgerichte, besluitvaardige en praktijkgerichte mentaliteit. Een mooi en compleet salarispakket met bijbehorende extralegale voordelen hoort er uiteraard bij.