Job 10 van 14


Report this listing

Solliciteren



Medewerker Sociale Dienst - Planner WZC


Functie

Sinds 1982 biedt Woonzorgcentrum Meunyckenhof kwaliteitsvolle zorg- en dienstverlening aan voor zorgbehoevenden uit Koekelare en omgeving. Onze slogan is dan ook: wonen in alle zorg, net zoals thuis.

In WZC Meunyckenhof staat het welzijn van elke bewoner centraal. Rekening houdend met de wensen, mogelijkheden en beperkingen van de bewoner stippelen we een individueel zorgplan uit zodat men zich écht thuis kan voelen. Dankzij regelmatige bijscholingen en specifieke hulpmiddelen voor ons multidisciplinair team garanderen we dagelijks een professionele en persoonlijke zorg. We nemen de tijd om open en transparant te communiceren en met volle goesting de begeleiding en verzorging te bieden die de bewoners verdienen.

Het team van Woonzorgcentrum Meunyckenhof, onderdeel van Zorggroep Houtland, geeft dan ook elke dag het beste van zichzelf om de bewoners te voorzien van een echte thuis. Wil je graag deel uit maken van ons dynamisch team? Lees dan zeker verder.

Takenpakket:

We gaan op zoek naar een enthousiaste medewerker om ons team van de sociale dienst uit te breiden en die tegelijkertijd ook als planner fungeert voor de ondersteunende diensten (schoonmaak). Binnen de sociale dienst werk je samen met onze collega Janne die reeds in huis is. Als planner werk je zelfstandig.

Jouw takenpakket op de sociale dienst:

  • Je staat in voor het voorbereiden en organiseren van de opname van de bewoners. Dit omvat het verstrekken van inlichtingen, het onderzoeken van de opnamemogelijkheid, de organisatie van de opname van de nieuwe bewoner, het onthaal van de bewoner,..
  • Je bent het aanspreekpunt voor familie en bewoners en verleent met plezier bijstand en begeleiding bij hun vragen. Men kan steeds terecht bij je voor rondleidingen met familie en bewoners, ondersteuning bij het in invullen van formulieren, hetopnemen van een bemiddelde functie en het verdedigen van de belangen van de bewoner.
  • Je staat in voor de opmaak en het systematische opvolgen van het sociale dossier van de bewoners.
  • Je ondersteunt de visie van ons woonzorgcentrum en draagt deze uit. Je hebt een duidelijk zicht op onze kwaliteitsvolle zorgverlening en kan deze warm, uitgebreid en met begrip voor alle bezorgdheden brengen aan toekomstige bewoners en naasten.

Jouw takenpakket als planner voor de ondersteunende diensten:

  • Je coördineert de werking van de schoonmaakploeg. Wat staat er je te wachten? Het opstellen van de werkverdeling en bijkomende administratieve taken uitvoeren in functie van de teamwerking.
  • Je zoekt oplossingen voor problemen inzake het schoonmaakproces en schakelt vlot van problemen naar oplossingen.
  • Je beheert voorraden van de schoonmaakproducten, materialen en toestellen en staat in voor de bestellingen. Je volgt eveneens de interne onderhoudsplannen op.

KORTOM .. een gevarieerde functie, met een rode draad: je komt terecht in een warm kleinschalig team met een positief en betrokken engagement en een warm hart voor bewoners en collega’s.

Jouw profiel

  • Je hebt een diploma van bachelor niveau in een sociale richting, met voorkeur een bachelor diploma Sociaal Werk (maatschappelijker werk).
  • Ervaring in de gezondheidszorg, ouderenzorg of ondersteuning van een team is een pluspunt.
  • Je draagt warme en oprechte zorg voor mensen en staat iedereen te woord met een lach en een vriendelijk woord.
  • Je houdt van afwisseling en bent een flexibele duizendpoot.
  • Je denkt mee na over creatieve oplossingen en verbeteringen die een meerwaarde kunnen betekenen voor onze bewoners en onze organisatie; en staat open voor feedback.
  • Je kan een boodschap duidelijk en objectief brengen.
  • Je bent nauwkeurig en zorgt dat iedereen steeds over de nodige informatie beschikt vanuit de sociale dienst en vanuit je taken als planner.
  • Je bent een echte teamspeler, maar werkt even graag zelfstandig.
  • Je kan je schriftelijk en mondeling goed uitdrukken in het Nederlands.
  • Individuele dossiers voorleggen aan het team en aan de gespecialiseerde diensten
  • De gegevens over de activiteiten van de dienst of de organisatie opvolgen en analyseren
    Een vooruitgangstraject voorstellen
  • De persoon informeren over sociale hulpmogelijkheden en administratieve stappen
    De persoon doorverwijzen naar bevoegde organisaties, een arts, een integratievereniging, hulpnetwerken, ...
  • Een overzicht van de activiteiten opstellen en meedelen aan de verantwoordelijken en/of de partners en/of politici
  • Samen met de persoon of het gezin een sociaal begeleidingsplan opstellen en opvolgen
  • Aanvraagdossiers voor sociale hulp samenstellen en administratief opvolgen
  • Sociale projecten van de organisatie (helpen) uitwerken
  • Opleidingen organiseren bij werknemers van de sociale sector (huishoudhulp, sociale en gezinshulp, ...)
  • De situatie en de behoeften van de persoon analyseren
  • De activiteiten van een team coördineren
  • Informatie over de regelgeving en de sociale hulpmogelijkheden actueel houden
    Een partnernetwerk uitbouwen

Aanbod

  • Je hebt direct contract van onbepaalde duur op zak!
  • Je kan onmiddellijk in dienst treden. Je bent zeer welkom!
  • Je gaat deeltijds aan de slag en werkt 30.4 uur per week (80% of 4/5e tewerkstelling). Het uurrooster kan onderling besproken worden, met aandacht voor jouw persoonlijke situatie.
  • Je kan rekenen op een aantrekkelijke salaris volgens de IFIC barema’s.
  • De overname van (relevante) anciënniteit is bespreekbaar.
  • Er zijn maaltijdcheques voorzien nadat je 6 maand in dienst bent.
  • Na 6 maanden krijg je eveneens toegang tot het Ekivita Edenred voordelenplatform, met honderden voordelen in tal van winkels.
  • Je krijgt uiteraard een welverdiende eindejaarspremie en vakantiegeld.
  • Je kan naast je wettelijke vakantie rekenen op 4 extralegale verlofdagen. Als dat niet leuk is?
  • Je kan ook gebruik maken van extra dagen met vrijstelling van arbeidsprestaties vanaf men 50 jaar is.
  • We bieden jou een uitdagende job waar menselijkheid centraal staat en waar je dagelijks kan meebouwen aan de warme thuis van onze bewoners.
  • Je komt terecht in een innovatieve werk- en leeromgeving met voldoende mogelijkheden tot vorming en verdere ontwikkeling.
  • Je kan de jaarlijkse gratis griepvaccinatie ook meepikken.
  • We organiseren graag al eens een evenement en dan willen we jou er uiteraard bij! (personeelsfeest, Festival Meunyckenhof leeft, Nieuwjaarsreceptie, kerstmarkt..)
  • We zijn vlot bereikbaar met een bushalte, fietsenstalling en parking voor de deur.
  • Elke dag werk je in het hart van Koekelare en heb je het uitzicht op onze mooie binnentuin of het marktplein van Koekelare waar er altijd bedrijvigheid is.
  • Er is elke dag gratis water en koffie op de afdeling en de mogelijkheid om heerlijk te smullen in ons bedrijfsrestaurant aan zeer voordelige prijzen. Vandaag op het menu: Toscaanse tomatenroomsoep met balletjes, tongrolletjes met zalm in witte wijnsaus met jonge groentjes, tomaat in de oven, kruidenpuree en een soft ijsje. Njam!
  • En als dat al niet genoeg was, dan krijg je er de aangename werksfeer en een hecht team met toffe collega’s er nog eens bovenop!

Solliciteren

Deprez Stephanie
051582168
directie@zorggroephoutland.be

Solliciteren