Functiecontext:
Als Compensation & Benefits Specialist maak je deel uit van het HR-team BE, binnen het bredere People Team BENE. Je rapporteert hiërarchisch aan de Senior HR Business Partner BE en werkt functioneel samen met collega's van het BENE-team op het gebied van compensatie en voordelen. Deze rol omvat geen direct leidinggevende verantwoordelijkheden.
Belangrijkste taken en verantwoordelijkheden:
1. Payroll voorbereiding en data management:
· Verzamelen en verwerken van loon- en personeelsgerelateerde informatie.
· Voorbereiding van arbeidsovereenkomsten, documentatie en bijlagen.
· Beheer en opvolging van personeelsdossiers, prestaties en administratieve wijzigingen.
· Rapportage en beleidsadvies voorbereiden voor diverse stakeholders & interne audit.
· Opvolgen en implementatie van nieuwe wetgeving & verzorgen van het stakeholdermanagement hierbij.
2. Service Desk Activities:
· Beantwoorden van vragen van medewerkers over loontechnische en administratieve zaken.
· Uitleg geven over, adviseren en coachen m.b.t. payroll gerelateerde items, sociale wetgeving, de juiste toepassing van interne procedures en reglementen.
· Onderhouden van werkinstructies en verbeteren van processen.
3. Operational Management:
· Plannen en organiseren van activiteiten binnen het comp & ben BENE.
· Ondersteunen van de Senior HR Business Partner in budgettering en rapportage.
· Zorgen voor naleving van deadlines en kwaliteitsnormen.
· Optreden als expert in het eigen vakgebied (comp & ben, legal en labour relations). Adviseren & implementeren van beloningsstructuren die beantwoorden aan de behoeften van medewerkers en de strategische doelen van de organisatie.
· Bachelor denkniveau;
· Minimaal 3 jaar ervaring in een payrollomgeving;
· Goede kennis van loonadministratie en arbeidswetgeving;
· Sterke analytische vaardigheden en het vermogen om complexe gegevens te interpreteren;
· Uitstekende communicatie- en onderhandelingsvaardigheden;
· Pro-actieve houding en vermogen om zelfstandig te werken in een dynamische omgeving;
· Bekwaamheid in het gebruik van HR-informatiesystemen.
· Talenkennis: Frans / Nederlands
Ellen Walravens
0473 58 99 41
ellen.walravens@somatisystems.be