Job 9 van 10


Report this listing

Solliciteren



Compensation & Benefits Specialist


Functie

Functiecontext:

Als Compensation & Benefits Specialist maak je deel uit van het HR-team BE, binnen het bredere People Team BENE. Je rapporteert hiërarchisch aan de Senior HR Business Partner BE en werkt functioneel samen met collega's van het BENE-team op het gebied van compensatie en voordelen. Deze rol omvat geen direct leidinggevende verantwoordelijkheden.

Belangrijkste taken en verantwoordelijkheden:

1. Payroll voorbereiding en data management:

· Verzamelen en verwerken van loon- en personeelsgerelateerde informatie.

· Voorbereiding van arbeidsovereenkomsten, documentatie en bijlagen.

· Beheer en opvolging van personeelsdossiers, prestaties en administratieve wijzigingen.

· Rapportage en beleidsadvies voorbereiden voor diverse stakeholders & interne audit.

· Opvolgen en implementatie van nieuwe wetgeving & verzorgen van het stakeholdermanagement hierbij.

2. Service Desk Activities:

· Beantwoorden van vragen van medewerkers over loontechnische en administratieve zaken.

· Uitleg geven over, adviseren en coachen m.b.t. payroll gerelateerde items, sociale wetgeving, de juiste toepassing van interne procedures en reglementen.

· Onderhouden van werkinstructies en verbeteren van processen.

3. Operational Management:

· Plannen en organiseren van activiteiten binnen het comp & ben BENE.

· Ondersteunen van de Senior HR Business Partner in budgettering en rapportage.

· Zorgen voor naleving van deadlines en kwaliteitsnormen.

· Optreden als expert in het eigen vakgebied (comp & ben, legal en labour relations). Adviseren & implementeren van beloningsstructuren die beantwoorden aan de behoeften van medewerkers en de strategische doelen van de organisatie.

Jouw profiel

· Bachelor denkniveau;

· Minimaal 3 jaar ervaring in een payrollomgeving;

· Goede kennis van loonadministratie en arbeidswetgeving;

· Sterke analytische vaardigheden en het vermogen om complexe gegevens te interpreteren;

· Uitstekende communicatie- en onderhandelingsvaardigheden;

· Pro-actieve houding en vermogen om zelfstandig te werken in een dynamische omgeving;

· Bekwaamheid in het gebruik van HR-informatiesystemen.

· Talenkennis: Frans / Nederlands

  • Personeel inlichten over sociaal recht en specifieke kenmerken van de organisatie
  • Loongegevens invoeren (premies, uitkeringen, maandelijkse salarissen, inhoudingen, ...)
    Loonstrookjes controleren
  • Nieuwe werknemers verwelkomen en hun integratie bevorderen
  • Documenten voor de opvolging en het beheer van het personeel opmaken en actualiseren (sociale overzichtstabellen, salaristabellen, planning van vakanties, ...)
  • Het administratieve personeelsbeheer opvolgen: Pensioen en groepsverzekering
  • Individuele dossiers van werknemers opvolgen en updaten
    De wettelijke aangifte indienen

Solliciteren

Ellen Walravens
0473 58 99 41
ellen.walravens@somatisystems.be

Solliciteren

Meer banen van je zoekopdracht