Job 5 van 6


Report this listing

Solliciteren



werkbegeleider - arbeidszorg bij Duinhelm VZW (tijdelijk met kans op verlenging)


Functie

Ben je op zoek naar een boeiende en verrijkende job als werkbegeleider – arbeidszorg in één van onze vele inclusieve ateliers? Dan is onze vacature bij Duinhelm vzw misschien iets voor jou!

Duinhelm is een trotse en ambitieuze sociaal ondernemer in zorg en welzijn. Met goesting werken we elke dag aan onze Purpose: samen vorm geven aan een inclusieve wereld waarin iedereen met een (vermoeden van) beperking en/of maatschappelijke kwetsbaarheid zijn of haar plek vindt. Dit is voor ons #gewoonbijzonder.

Wat verwachten we?

Je bent een drijvende en actieve kracht voor de begeleiding en/of ondersteuning op de werkvloer. Je werkt mee aan de uitbouw van Arbeidszorg voor volwassenen met een (verstandelijke) beperking en/of maatschappelijke kwetsbaarheid. Je staat in voor het dagelijkse beheer van jouw atelier en het ondersteunen en coachen van de (arbeidszorg) medewerkers bij zinvol werk op maat. In het kader van ons streven naar volwaardig burgerschap, kan je ook (afwisselend) op verplaatsing werken in een enclave met de (arbeidszorg) medewerkers. Je zorgt voor een correcte uitvoering van het werk, zowel naar kwaliteit als naar rendement. Als werkbegeleider maak je actief deel uit van een team. Samen met dit team draag je de visie en de waarden waar we als Duinhelm voor staan mee uit.

Jouw functie omvat volgende aspecten:

  • Werkbegeleiding : aanbieden van zinvol en gevarieerd werk op maat met mogelijkheid tot experimenteren; nagaan van interesses en mogelijkheden van de (arbeidszorg) medewerkers; aanleren en trainen van taken; zoeken naar hulpmiddelen; opvolgen van de werksituatie en individuele dossiers; aanleren van arbeidsattitudes; observeren en signalen detecteren die opvolging vragen (lichamelijk, sociaal, emotioneel, …),

  • Atelierbeheer : toewijzen, voorbereiden, opvolgen en zelf uitvoeren van taken; opvolgen van materialen, stock, aankoop producten en leveranciers; zoeken naar verbetering en vernieuwing; omgaan met infrastructuur en middelen als goede huisvader/-moeder,

  • Klantenopvolging : plannen, opvolgen en afwerken van de opdrachten; correcte prijszetting bepalen, bewaken van de kwaliteit; informeren van de klanten over de status van hun bestelling; leggen en onderhouden van klanten contacten, ..

Jouw profiel

Wie zoeken we?

Je bent in het bezit van:

o minimaal een diploma:

  • begeleidend en verzorgend personeel klasse 2B : hoger secundair beroepsonderwijs in een menswetenschappelijke richting of hoger secundair kunstonderwijs
  • of begeleidend en verzorgend personeel klasse 2A : hoger secundair onderwijs met een pedagogische, sociale, paramedische of artistieke oriëntatie (o.a. ASO humane wetenschappen, TSO sociaal-technische of jeugd- en gehandicaptenzorg, 7de jaar BSO leefgroepenwerking); verzorgende; hoger secundair beroepsonderwijs als kinderverzorger of sanitair-, gezins-bejaardenhelper; andere universitaire diploma’s (die niet behoren tot een specifieke richting zoals vermeld bij klasse 1)
  • of begeleidend personeel klasse 1 : hoger onderwijs korte type met sociale, orthopedagogische, pedagogische, psychologische, paramedische of artistieke oriëntatie; hoger beroepsonderwijs (HBO5) studiegebied “sociaal agogisch werk”

o (bij voorkeur) een rijbewijs type B

We zoeken een medewerker die:

  • een positieve en sociale persoonlijkheid heeft en affiniteit met het werken met mensen van deze doelgroep,
  • inzet op leerprocessen en competentieontwikkeling waarbij je de eigenheid en rechten van de individuele medewerker respecteert,
  • cliëntgericht is, met een groot aanpassingsvermogen en nuchtere focus afstand/nabijheid naar de medewerker,
  • sterk is in plannen en organiseren, samenwerken en initiatief nemen
  • een commerciële en klantgerichte ingesteldheid heeft en de producten op een hedendaagse en aantrekkelijke manier vorm kan geven,
  • zorgt voor een correcte uitvoering van het werk, zowel naar kwaliteit als naar rendement,
  • betrouwbaar, transparant, matuur, productief en creatief is in het zoeken naar oplossingen
  • Samen met de zorgvrager het sociaal-educatieve project opvolgen en een handelingsplan voorstellen
  • De dagelijkse activiteiten organiseren voor de zorgvrager(s), de uitvoering opvolgen en tussenkomen bij conflicten of incidenten
  • Samen met of voor de zorgvrager de sociaal-educatieve stappen ondernemen bij sociale en medische instellingen, werkgevers, onderwijsinstellingen, ...

Aanbod

Wat bieden we?

  • Een boeiende job met veel verantwoordelijkheid en afwisseling binnen een leuk team
  • Een contract van bepaalde duur (start: van zodra mogelijk, einddatum: 31/12/2024), met kans op verlenging.
  • Halftijdse tewerkstelling (20u/week; geen weekend of avondwerk).
  • Loon volgens de VAPH – barema’s (PC 319.01).
  • Aantrekkelijk verlofstelsel.
  • Coaching, intervisie en tewerkstelling in teamverband binnen een innoverende en mensgerichte organisatie met oog voor jouw talenten en professionele ontwikkeling.

Solliciteren

Opstaele Suzy
059/51.17.51
personeelsadministratie@duinhelm.be

Solliciteren