Job 7 van 11


Report this listing

Solliciteren



Marketing Manager


Functie

Cohezio vzw , is één van de grootste Externe Diensten voor Preventie en Bescherming op het Werk in België die professionele bijstand biedt bij de verwezenlijking van het veiligheids- en welzijnsbeleid van werkgevers door te waken over de gezondheid van hun werknemers en hen te helpen met het beheer van de risico’s in hun onderneming.

Hiervoor schakelen wij specialisten in uit de 5 domeinen van de wet op het welzijn. Deze domeinen zijn: arbeidsveiligheid, gezondheid, ergonomie, arbeidshygiëne, psychosociale aspecten van het werk.

Cohezio telt 550 medewerkers en is ISO 9001:2015-gecertificeerd.


Jobomschrijving

Momenteel zijn we op zoek naar een Marketing Manager (standplaats Brussel).
De Marketing Manager speelt een sleutelrol in het ontwikkelen en implementeren van de marketingstrategie van de Cohezio-groep. Hij of zij heeft een breed scala aan verantwoordelijkheden, gericht op strategie, marktanalyse en het ontwerp en de uitvoering van gerichte, meetbare campagnes. Zijn of haar knowhow vormt een aanvulling op die van de Event Branding en PR Manager van Cohezio.

Verantwoordelijkheden :
1. De strategie vastleggen

  • Uitwerken van de algemene marketing- en communicatiestrategie van het bedrijf: in lijn met de commerciële en financiële doelstellingen en in nauwe samenwerking met de afdeling Sales & Communication
  • Bepalen van marketing- en communicatiedoelstellingen op korte, middellange en lange termijn.
  • Bepalen van de doelmarktsegmenten en positioneren van het aanbod van de Cohezio-groep om zo goed mogelijk aan de behoeften van dat segment te voldoen.
2. Beheer van marktstudies
  • Uitvoeren van of supervisie over marktonderzoek om inzicht te krijgen in trends, de behoeften van klanten en prospects en de positionering van de concurrentie van de Cohezio-groep.
  • Analyseren van marktgegevens om te weten te komen waar groeipotentieel zit of hoe het bestaande aanbod kan geoptimaliseerd worden .
  • Nauw samenwerken met deskundigen op nationaal niveau om ervoor te zorgen dat productontwikkelingen stroken met de verwachtingen van de markt.
3. Aansturen van marketingcampagnes
  • Marketingcampagnes opstellen en uitvoeren (digitaal en traditioneel) om de diensten van onze organisatie te promoten.
  • Monitoren en analyseren van de impact van de campagnes om de efficiëntie ervan te meten en de strategieën in lijn daarmee bij te sturen.
4. Beheer van het marketingbudget
  • Opstellen en beheren van het marketingbudget , waarbij resources optimaal worden ingezet om de gestelde doelen te bereiken.
  • Zorgen voor een goede return on investment (ROI) van de ondernomen marketingacties.
5. Team Management
  • Een team samenstellen, leiden en motiveren en toezien op de professionele ontwikkeling van elk teamlid.
  • Het werk coördineren met andere afdelingen (vakdeskundigen, sales, events/branding/PR-team, IT, enz.) om een coherente en efficiënte aanpak te garanderen.
6. Concurrentie -en innovatieanalyse
  • Regelmatig concurrentieanalyses uitvoeren om op de hoogte te blijven van markttrends en activiteiten van concurrenten.
  • Innovatie binnen het marketingteam aanmoedigen om nieuwe ideeën en benaderingen te ontwikkelen.

Jouw profiel

  • Tweetalig FR/NL
  • Master of Bachelor bij voorkeur in een economisch richting of Marketing/Communicatie
  • Uitstekende vaardigheden op het gebied van communicatie en leadership
  • Het kunnen bepalen van een efficiënte marketing- en communicatiestrategie
  • Kennis van de marketingprincipes en -technieken: positionering, targeting, de marketingmix (product, prijs, distributie, promotie) en marktonderzoek.
  • Kennis van digitale marketing en social media marketing
  • Uitstekende analytische en data-interpretatievaardigheden
  • Uitstekende vaardigheden op het gebied van projectmanagement en strategische planning: georganiseerd, in staat om deadlines te beheren, prioriteiten te stellen bij de taken en een project van begin tot eind uit te voeren.
  • Vaardigheid in Office-suite tools.
  • Sterke interesse in nieuwe technologieën.
  • Goed begrip van SEO en SMO practices.
  • Soft skills: analytisch en synthetisch inzicht, zin voor initiatief en innovatie, interpersoonlijke vaardigheden met oog voor mildheid en zorgzaamheid, creatief, open geest, nauwgezet, organisatorische vaardigheden, overtuigingskracht, leadership, flexibiliteit en uitstekende stressbestendigheid, reactiviteit

Aanbod

  • Je komt terecht bij één van de grootste externe diensten voor preventie en bescherming op het werk in België. Je draagt hierdoor bij aan de gezondheid en het welzijn van de medewerkers bij onze aangesloten klanten/bedrijven.
  • Wij bieden je een verantwoordelijke en gevarieerde functie met een hoge graad van autonomie binnen een aangename werkomgeving.
  • Je hebt diverse contacten, zowel binnen als buiten de onderneming.
  • Een voltijdse tewerkstelling van gemiddeld 36u per week. We hebben aandacht voor een goede work-life balans !
  • Daarnaast voorzien wij een aantrekkelijk salaris aangevuld met diverse extralegale voordelen zoals een bedrijfswagen, groeps- en hospitalisatieverzekering, 13e maand,

Solliciteren

Meer banen van je zoekopdracht