A.1 De planning en de voorbereiding van lessen
De leermeester:
houdt rekening met de beginsituatie van de leerlingen.
selecteert en formuleert leerdoelen uit het gevalideerd doelenkader.
structureert gekozen leerinhouden in een samenhangend geheel.
bepaalt een methodische aanpak en groeperingsvorm in relatie tot de beginsituatie
en de geselecteerde doelen en inhouden.
houdt rekening met de schoolinterne afspraken rond administratieve taken.
A.2 Het lesgeven zelf
De leermeester:
- creëert een stimulerende leeromgeving met respect voor de diversiteit in de klas, school en
samenleving.
- expliciteert de leerdoelen en de criteria bij de leerlingen.
- hanteert onderbouwde vakdidactiek.
- biedt een passend, actief en samenhangend onderwijsaanbod aan.
A.3 De klaseigen leerlingenbegeleiding
De leermeester:
biedt begeleiding aan op het vlak van het psychisch en psychomotorisch functioneren,
onderwijsloopbaan en gezondheidszorg.
heeft een signaalfunctie en wijst door, indien nodig.
biedt een passende begeleiding aan met het oog op optimale ontwikkelkansen voor elke leerling.
heeft kennis van en houdt rekening met de aanwezige diversiteit bij de leerlingen in functie van
effectieve leerlingenbegeleiding.
A.4 De evaluatie van de leerlingen De leermeester: observeert en evalueert breed reflecteert en past het didactisch-pedagogisch handelen aan in functie van de evaluatiegegevens en onderwijsbehoeften van de leerlingen. geeft doelgerichte en effectieve feedback aan de leerlingen. rapporteert over het behalen van de doelen bij de leerlingen en socio-emotioneel welbevinden. A.5 De leermeester in het team De leermeester: promoot, bevordert en organiseert sportactiviteiten op school in functie van de eindtermen.
uittreksel uit het strafregister dat niet ouder is dan 3 maanden (model art.596.2SV)
24/24 in het ambt leermeester lichamelijke opvoeding
Minner David
02 532 48 02
david.minner@lennik.be