Job 27 van 32


Report this listing

Solliciteren



Informatiebeheerder (Agentschap Justitie en Handhaving) via Vlaanderen Connect


Functie

Het Agentschap Justitie en Handhaving gaat op zoek naar een informatiebeheerder om het Team Informatiebeheer verder te versterken. Heb je een passie voor archief- en informatiebeheer, hou je van uitdagend analytisch werk en van interactie met een divers publiek van belanghebbenden. Neem contact op!

Waar kom je terecht?

Het Agentschap Justitie en Handhaving heeft als missie te zorgen voor een efficiënte en daadkrachtige uitvoering van het beleid inzake Justitie en Handhaving. Het Agentschap Justitie en Handhaving bundelt de krachten van de afdeling Justitiehuizen, Vlaams Centrum Elektronisch Toezicht, Gendergerelateerd Geweld, Vlaamse handhaving en Hulp- en dienstverlening aan gedetineerden en geïnterneerden. Samen met onze partners bouwen we aan een sterke Vlaamse justitie. Het Agentschap Justitie en Handhaving is een onderdeel van het beleidsdomein Kanselarij, Bestuur, Buitenlandse Zaken en Justitie.

De belangrijkste taken van het Agentschap Justitie en Handhaving zijn:

· Opdrachten uitvoeren in het kader van een gerechtelijke procedure of ter uitvoering van een gerechtelijke beslissing;

· Slachtoffers onthalen, informeren, bijstaan en doorverwijzen;

· Juridische eerstelijnsbijstand organiseren;

· Hulp- en dienstverlening aan gedetineerden en geïnterneerden;

· De ketenaanpak intra-familiaal geweld en de Family Justice Centers coördineren;

· De erkennings- en bemiddelingscommissie voor slachtoffers van historisch misbruik organiseren;

· Sectoroverschrijdende netwerken uitbouwen, installeren, faciliteren en in stand houden op het kruispunt van justitie, politie, welzijn en zorg, en deelnemen aan dergelijke netwerken;

· De Vlaamse strafrechtelijke prioriteiten vastleggen en ondersteuning bieden bij het gebruik van het injunctierecht.

· De diverse handhavingsinstanties in het Vlaamse landschap versterken en verbinden om het daadkrachtig handhavingsbeleid te stimuleren.

Als Informatiebeheerder maak je deel uit van het ICT team van AJH. Binnen het Team ICT bevindt zich het Team Informatiebeheer, dat we, met jouw komst, willen uitbreiden naar 2 medewerkers. Samen met de informatiebeheerder van het agentschap zal je het informatiebeheer van AJH verder vormgeven en ondersteuning bieden aan de medewerkers van AJH. Kennis en ervaringen worden binnen het team gedeeld. In je dagelijkse werking zit je heel dicht bij de business collega’s, maar ook bij experten in andere vakgebieden zoals ICT, DPO, informatieveiligheid, facilities, organisatiebeheersing, …

AJH ICT is een team van 24 dat nog steeds sterk aan het groeien is. We stimuleren een open communicatiecultuur en directe samenwerking tussen de competentiegebaseerde teams.

AJH is tijdelijk nog gehuisvest in het Ellipsgebouw, maar zal in de loop van 2024 verhuizen naar het nieuwe Belpaire gebouw.

Jouw profiel

Je zal alle aspecten van informatiebeheer kunnen onder handen nemen, van het mee uitwerken van beleid tot het implementeren ervan in elk deel van het agentschap. Dit zal je doen onder leiding van en in samenwerking met de informatiebeheerder van het agentschap. De taakverdeling binnen het Team informatiebeheer komt in onderling overleg tot stand en is gebaseerd op de individuele interesses en sterktes van de teamleden. We streven ernaar om maximale kwaliteit te leveren en tegelijkertijd maximale werkvoldoening te genereren.

Je zult meewerken aan:

- Het uitwerken van een beleid met betrekking tot alle aspecten van informatiebeheer.

- Het vertalen van dat beleid naar de praktijk, waarbij concrete richtlijnen, handleidingen en goede praktijken worden uitgewerkt.

- Het verhogen van de kennis van de collega’s rond informatiebeheer door heldere communicatie, vorming en begeleiding.

- Het optimaliseren van het gebruik van het O365-pakket binnen het uitgestippelde beleid. Het begeleiden en ondersteunen van afdelingen en teams bij het optimaliseren van de SharePoint/Teams-omgeving is hier een belangrijk onderdeel van.

- Het begeleiden en ondersteunen van afdelingen en teams bij het goed beheer van hun papieren archief, inclusief het correct vernietigen, het overdragen naar het Archiefdepot van de Vlaamse overheid, het efficiënt beheren van dynamisch archief.

- Het verder uitwerken en implementeren van een werkwijze voor het bewaren en vernietigen van digitale informatie, zowel vanuit O365 als vanuit IT-toepassingen.

- Het uitvoeren van analyses in het kader van archiving-by-design.

- Het optimaliseren en actueel houden van het serieregister.

- Het begeleiden en ondersteunen van afdelingen en teams bij het digitaliseren van hun werking.

Vereisten:

- Aantoonbare ervaring van minimum 4 jaar in deze functie of een vergelijkbare functie.

- Goede kennis van minimaal volgende aspecten, teneinde deze in beheersregels voor de organisatie te kunnen vastleggen:

o Langetermijnbewaring

o Inventarisering en contextualiseren

o Selectie en vernietiging

o Verwerving en vervreemding, bv. bij reorganisaties

o Toegang en raadpleging

- Kennis van automatisering en ICT: overwegend functionele kennis (mate van technische kennis is afhankelijk van de organisatiecontext).

- Kennis van relevante regelgeving over

o Informatie- en archiefbeheer

o Openbaarheid van bestuur

o Privacy

o Hergebruik

Pluspunten:

- Inzicht in de werking van de eigen organisatie en de Vlaamse overheid is sterk aanbevolen.

- Een masterdiploma Archivistiek en Hedendaags Documentbeheer is een pluspunt, maar geen vereiste.

  • Indicatoren uitwerken en opvolgen
    Controleren of de normen en standaarden door de informaticateams toegepast worden (analyses, exploitatie, productie, ...)
  • Normen, standaarden, methodes, tools en procedures voor betrouwbaarheid, onderzoek of informaticaproductie bepalen en toepassen (kwaliteit, beveiliging, ...)
  • Informaticateams informeren of opleiden over de technische aspecten (werking, beveiliging, risico's, ...) of het gebruik van nieuwe informatica- en telecommiddelen
  • De technische, economische, … informatie en de reglementering opvolgen en actualiseren
  • Meewerken aan de testfase en oplevering van ontwikkelde toepassingen
    Documentatie opstellen
  • Technische oplossingen uitwerken
    Configuraties of architectuur voorstellen, evalueren en keuzes voorstellen die zijn aangepast aan de functionele behoeften
  • De realisatie van projecten superviseren en coördineren
  • Technische documenten formaliseren en opstellen (lastenboek, technische specificaties, ...)
  • Controleren of het risicobeheer van de informatiesystemen van de onderneming toegepast wordt (beveiliging, vertrouwelijkheid, betrouwbaarheid, ...)
  • De aan nieuwe technologieën verbonden risico's identificeren en beheersen
    Veranderingen aanbevelen
  • Functionele behoeften van de onderneming of de klant analyseren
    De technische eigenschappen van het product bepalen volgens het lastenboek
  • Gebruikers, klanten en diensten adviseren en hen technisch ondersteunen
  • Ondersteuning bieden bij presales
    Antwoorden op aanbestedingen
    Commerciële voorstellen uitwerken (bedragen, middelen, realisaties, termijnen, ...)
  • Een integratieproject (implementering) of ontwikkelingsproject van hardware- of softwareoplossingen leiden of begeleiden

Aanbod

Je wordt tewerkgesteld via Vlaanderen connect, de ICT strategische dienstverlener van de Vlaamse overheid. Bij Vlaanderen connect word je voor onbepaalde duur ter beschikking gesteld aan het Agentschap Justitie en Handhaving , hierbij ontvang je een contract van onbepaalde duur.

Werken voor Vlaanderen connect betekent werken in een organisatie met boeiende en uitdagende IT functies én de mogelijkheid om mee je schouders te zetten in het uitbouwen van een digitaal en slagkrachtig Vlaanderen.

Verder biedt werken voor Vlaanderen connect tal van voordelen. Je werkt bij entiteiten van de Vlaamse overheid of bij lokale besturen voor lange termijn. Zo kan je meewerken aan een digitale en slagkrachtige overheid, voor burgers en ondernemers. Daarnaast kan je doorgroeien en jezelf ontwikkelen door het enorme potentieel aan uitdagende functies via Vlaanderen connect bij de Vlaamse overheid en de lokale besturen.

Werken voor Vlaanderen connect

Boeiende en uitdagende IT functies én de mogelijkheid om mee je schouders te zetten onder het verder uitbouwen van een digitale en slagkrachtige Vlaamse overheid. Dat is werken voor Vlaanderen connect. Elke dag zetten onze medewerkers zich mee in om de Vlaamse overheid verder te digitaliseren opdat deze nog beter ten dienste kan staan van burgers, ondernemers en organisaties.

Bij Vlaanderen connect word je voor onbepaalde duur ter beschikking gesteld aan één van de entiteiten van de Vlaamse overheid en lokale besturen, waar u ondersteuning biedt bij het realiseren van een datagedreven overheid.

Je werkt voor Vlaanderen connect met een contract voor onbepaalde duur. Je wordt voor minstens enkele jaren ter beschikking gesteld aan AJH.

Vlaanderen connect is een jonge en dynamische werkgever die gemotiveerde medewerkers zoekt.

Vlaanderen connect zoekt profielen die:

ICT-competenties hebben van een hoog niveau;

flexibel zijn;

op termijn willen doorstromen naar andere entiteiten of lokale besturen;

hun carrière willen uit bouwen binnen de Vlaamse overheid en hun expertise gebruiken in de verschillende entiteiten;

het maatschappelijk belang een belangrijke motivatie vinden;

Aanbod:

Vlaanderen connect biedt een contract van onbepaalde duur en een competitief salarispakket met:

· een mobiliteitsbudget

· maaltijdcheques van 8 euro/dag (eigen bijdrage 1,09 euro/dag)

· een hospitalisatieverzekering (je kan gezinsleden aansluiten)

· een groepsverzekering

· mogelijkheid tot kinderopvang tijdens alle schoolvakanties aan een voordelig tarief.

Bij Vlaanderen connect is een gezonde balans tussen werk en privé belangrijk: een werkweek van 38 uur, 28 dagen verlof en extra wettelijke feestdagen (11/07, 02/11 en 15/11). Verder zijn er flexibele werkuren en je kan thuiswerken. Daarnaast krijg je uitgebreide opleidingsmogelijkheden op maat.

Plaats van tewerkstelling

Je werkt in Brussel, op wandelafstand van het station Brussel Noord.

Solliciteren

Ellen Vanderschuren
selectiesvlaanderenconnect@vlaanderen.be

Solliciteren