Job 16 van 27


Report this listing

Solliciteren



Medisch secretariaatsmedewerker radiologie - tijdelijk


Functie

Bij Sint-Trudo staan we dicht bij de patiënt én dichtbij elkaar. In ons ziekenhuis werken, is werken in een warmhartige sfeer, samen met je collega’s. Hier staan we klaar voor mekaar en voor onze patiënten. We vormen één team en creëren samen een toegankelijk en open ziekenhuis met een mensgerichte aanpak. Met professionele omkadering, wederzijds respect, stimulerende begeleiding en ruimte voor flexibiliteit tonen we onze betrokkenheid en uiten we ons vertrouwen in elkaar. Je zal je aldus snel een deel van het team voelen en jouw kwaliteiten ten volle kunnen ontplooien. Elke dag kan jij hier een wezenlijk verschil maken voor collega’s én patiënten!

Zo werk je gelukkiger

Voor onze dienst radiologie zijn we op zoek naar een medisch secretariaatsmedewerker. Je verantwoordelijkheden en taken bestaan uit onderstaande:

1. Onthalen en inschrijven van patiënten

  • De patiënten op een vriendelijke en gepaste wijze ontvangen, begeleiden en hun aanspreekpunt zijn voor vragen en informatie.
  • Instaan voor de vragen en/of klachten van de patiënten betreffende wachttijden, de geplande of te plannen onderzoeken en trachten een oplossing te vinden voor hun problemen. De geschikte persoon of dienst contacteren indien het probleem niet zelf opgelost kan worden.
  • De patiënten informeren over de afspraakmogelijkheden en de formaliteiten rond het onderzoek.
  • Patiënten doorverwijzen naar de wachtkamer, de onderzoekskamer en andere afdelingen.
  • De patiënten indien vereist een vragenlijst laten of helpen invullen in het Nederlands, Engels of Frans.
  • De inschrijving van de patiënt aanmaken en administratief opvolgen ter voorbereiding van het onderzoek (scannen voorschrift(en) en eventuele vragenlijst, identificatiestickers en pacs on web code afdrukken en verdelen naar onderzoekszalen).
  • De inschrijving controleren op juistheid en volledigheid en desgevallend de gepaste handelingen ter vollediging en/of verbetering uitvoeren.
  • De onderzoeken inplannen in een elektronische agenda (zowel via de telefoon als aan de onthaalbalie van de dienst) volgens de behoefte van de patiënt, de aard van het onderzoek en de graad van dringendheid.
  • Telefonisch verkeer correct ondernemen en afhandelen volgens bestaande afspraken.
  • Medische dossiers, zowel elektronisch als fysisch, administratief afhandelen en klasseren.
  • Verzenden van het onderzoek en/of protocol, hetzij elektronisch, hetzij per post.
  • Postbehandeling van de afdeling: interne of externe post of via mailbox.
  • Aanvragen van herstelling(en) conform de bestaande afspraken.
  • Werk- en wachtverdeling van de radiologen uitschrijven en doorgeven aan de bevoegde instanties conform de bestaande afspraken.

2. Afsprakenbeheer

  • Medische dossiers, zowel elektronisch als fysisch, administratief afhandelen en klasseren.
  • Afsprakenlijsten afdrukken voor het verplegend personeel.
  • Verzenden van het onderzoek en/of protocol, hetzij elektronisch, hetzij per post.

3. Begeleiding patiënten voor echografie

  • De patiënten op een vriendelijke en gepaste wijze ontvangen, begeleiden en instrueren voor een echografisch onderzoek.

Jouw profiel

Dit zoeken we in jou
  • Bachelor medical management assistant (bij voorkeur) of gelijkwaardig door relevante werkervaring.
  • Talenkennis: Nederlands, notie Frans en Engels.
  • Microsoft Office en courante bureautica en ICT–toepassingen
  • Kennis medische terminologie.
  • Basiskennis van de gezondheidszorg.
  • Klantgerichtheid: een correcte, snelle, adequate en klantgerichte service aanbieden.
  • Samenwerken: bijdragen aan een gemeenschappelijk resultaat, informatie delen tov elkaar
  • Stressbestendig: op een kwaliteitsvolle manier diensten verlenen, ook onder tijdsdruk en stresssituaties.
  • Probleemanalyse: zelfstandig, planmatig en kritisch administratieve, en niet-medische informatie opzoeken, verwerken, interpreteren en uitwisselen in functie van een concrete opdracht of vraagstelling.
  • Initiatief: inschatten in hoeverre de werkuitvoering volledig zelfstandig kan en mag worden afgehandeld
  • Aanpassingsvermogen: doelmatig blijven handelen door zich aan te passen aan veranderende omgeving, taken, verantwoordelijkheden, en/of mensen.
  • Mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid: geeft mondelinge en schriftelijke informatie van niet-medische en/of verpleegtechnische aard aan de patiënten en bezoekers.
  • Leergierig: ontwikkelingen in het werkveld en vakgebied opvolgen en initiatieven nemen tot verdere professionalisering van zichzelf en collega’s.
  • Teamgeest: bevorderen van de verstandhouding in de groepsverbanden waar men aan deelneemt.
  • Integriteit: handelen conform de deontologie van de organisatie en het beroep en met respect voor de ruime maatschappelijke sociale en ethische normen.
  • Kwaliteitsbewust: actief een eigen bijdrage leveren tot de kwaliteitszorg van de organisatie door de effectiviteit en de efficiëntie van eigen werkzaamheden vorm te geven en te controleren.
  • Personen met zorgbehoefte ontvangen en oriënteren
    Deze personen informeren over het verloop van het onderzoek of de behandeling en het tarief
  • Het medisch dossier van de patiënt samenstellen en bijwerken bij elk bezoek of bij elke verandering van de situatie
  • De planning en de agenda van de arts bijhouden
  • Briefwisseling registreren, sorteren, frankeren
  • De patiënt adviseren bij de administratieve stappen (samenstelling van dossiers, invullen van formulieren, ...)

Aanbod

Je werkgeluksbrengers
  • Je maakt deel uit van een tof team waarin je collega’s voor je klaar staan.

  • Een veelzijdige en uitdagende job in een aantrekkelijke warmhartige werksfeer binnen een moderne organisatie waar mensen centraal staan.

  • Salaris overeenkomstig het IFIC ziekenhuisbarema, je relevante anciënniteit wordt volledig overgenomen.

  • Maaltijdcheques 5€/voltijds gewerkte dag (pro rata het aantal gewerkte uren berekend).

  • Groepsverzekering met instap bonusplan.

  • Benefits at work: exclusieve korting bij gerenommeerde merken en bekende pretparken.

Arbeidsovereenkomst
  • Contract bepaalde duur van 6 maanden
  • Jobtime overeen te komen (van 50% - 100%)
  • Verloning volgens IFIC barema aangevuld met extralegale voordelen

Solliciteren

Meer banen van je zoekopdracht