Job 25 van 27


Report this listing

Solliciteren



Legal & Insurance Manager


Functie

Je staat in voor de volledige opvolging omtrent alle wettelijke en verzekeringsgerelateerde zaken.
Als Legal & Insurance Manager ben je verantwoordelijk voor:


Analyse van aansprakelijkheden en risico’s van het bedrijf bij uitvoeren van contracten/taken:

  • Afstemmen van de bedrijfsactiviteit conform de geldende wetgeving
  • Kennis van geldende Belgische wetgeving en internationaal maritiem recht, CMR , Bill of Lading en CIM
  • Kennis van de beroepsactiviteit, goederenbehandelaar, stevedore, Vehicle Processing Center, douane, agentuur en expeditie
  • Analyse, onderzoek, negociatie en gunstige afhandeling van schadeclaims

Verzekeringsplan – strategische beslissingen over het afsluiten van polissen en schadeclaims:

  • Aansprakelijkheden onderzoeken in commerciële contracten
  • Intern advies aan alle departementen betreffende een breed scala van juridische aangelegenheden
  • Advies in schadegevallen aan directie en uitwerken van preventie om claims te vermijden
  • Kennis van verzekeringspolissen, verzekeringswetgeving en commerciële contracten
  • Registratie claims met betrekking tot rapportering voor financiële dienst, audits en verzekeringsdoeleinden
  • Bespreken van claimdossiers met verzekeraars voor afhandeling onder de verzekeringswaarborgen


Sturing geven aan department Legal & Insurance:

  • Ondersteuning aan het L&I departement
  • Training, coaching en advies verstrekken in claimsafwikkeling
  • Zoeken naar oorzaak en oplossingen in discussies met klanten, advocaten en verzekeraars
  • Verbeteren van interne werkprocessen
  • Opvolgen van de klachten met het team en andere afdelingen

Jouw profiel

  • Beschikt over een master met juridische achtergrond & ervaring in de maritieme sector
  • Communiceert & schrijft vlot in het Nederlands, Engels en Frans
  • Is praktisch ingesteld
  • Neemt initiatief
  • De technische, economische, … informatie en de reglementering opvolgen en actualiseren
  • Bijdragen tot de uitwerking van de interne en externe communicatiestrategie van de klant
    De implementatie ervan begeleiden
  • Omschrijven, uitvoeren van en rapporteren over het beleid van duurzame ontwikkeling
  • De noden van de klant analyseren
    De doelstellingen en het kader van de interventie bepalen
  • Studies uitvoeren over de organisatie en evolutie van informatiesystemen
    De implementatie ondersteunen
  • Een methode of een kwaliteitsactieplan toelichten en uitvoeren (correcties, verbetering, gelijkvormig maken, ...)
  • De klant begeleiden bij de toepassing van de oplossingen
    Adviseren over de organisatie, de methodes en de middelen
  • De klant oplossingen voorstellen
    Verbeteringen voorstellen qua organisatie, procedures, middelen, ...
  • Opleidingen geven en begeleiden bij de teams van de opdrachtgever (organisatie, project, management, methodologie, ...)
  • De uitvoeringsmodaliteiten van de oplossingen bepalen
    De succesfactoren identificeren

Aanbod

  • Diverse opleidingsmogelijkheden
  • Bovenop jouw loon heb je verschillende extralegale voordelen:

o Maaltijdcheques/ecocheques
o Hospitalisatieverzekering & Groepsverzekering
o GSM/laptop
o Firmawagen
o Onkostenvergoeding
o Cafetariaplan

Solliciteren

Lagast Anje
0498 11 00 10
anje.lagast@hrconsul.be

Solliciteren

Meer banen van je zoekopdracht