Je bent verantwoordelijk voor dagelijkse communicatie met klanten en leveranciers.
Het openen en beheren van boekingen en dossiers behoren tot jouw taken.
Je plaatst boekingen bij leveranciers en handelt expeditiedossiers af tot aan de facturatie.
Het correct beheren en gebruiken van documenten en vergunningen is cruciaal.
Je stelt douane-instructies op en coördineert afhalingen met interne afdelingen of externe transporteurs.
Het volgen van zendingen tot aan de eindbestemming en het aanpakken van eventuele problemen behoren tot je verantwoordelijkheden.
Jouw profiel
Je hebt ervaring als freight forwarder export air.
Een grondige kennis van Incoterms, IATA, en vergelijkbare zaken is vereist.
Je bent flexibel in werkuren en taken.
Onder stress werk je accuraat en behoud je het overzicht.
Je beheerst Nederlands en Engels; kennis van Frans is een pluspunt maar geen vereiste.
De prijs voor het bevrachten en het transport opzoeken (transporteurs, onderaannemers, bevrachtingsbeurs, ...)
De modaliteiten voor de aan- of verkoop van de transportdienst bepalen
De opvolggegevens registreren
Afwijkingen vaststellen en verbeteringen voorstellen
Klanten informeren over de transportvoorwaarden (kostprijs, formaliteiten, ...)
Een commerciële oplossing voorstellen
De facturering van het transport voorbereiden en/of controleren
De transport- en bevrachtingsdocumenten opstellen, controleren en aan de klanten, dienstverleners, ... overhandigen
De algemene dienstverlening opvolgen en controleren volgens de overeengekomen bepalingen (verloop van het transport, traceerbaarheid van de goederen, ...)
Klachten noteren en de klant een eerste antwoord of oplossing aanreiken naargelang het probleem (vertraging, verlies, breuk, ...)
Tarieflijsten voor de verkoop en/of aankoop van een transportdienst opstellen volgens operationele of financiële criteria
Samen met de klant de voorwaarden en de kostprijs van het transport preciseren
De verschillende stappen van het transport organiseren (ophaling, levering, ...)
Aanbod
Werk in een mensgericht familiebedrijf met een wereldwijde reputatie.
Korte communicatielijnen, sterke teamspirit en een laag-hiërarchische structuur.
We bieden autonomie aan elke werknemer en moedigen ondernemerschap aan.
Een voltijds vast contract met een aantrekkelijk salaris en een uitgebreid pakket aan extra-legale voordelen, waaronder maaltijdcheques, verzekeringen, een CA90 bonus, cadeaucheques, ecocheques, en 6 ADV dagen.
Solliciteren
Bernard Hensmans
0478 59 21 07
bernard@retailangels.com