Job 3 van 5


Report this listing

Solliciteren



Freight Forwarder Air -Brucargo-Machelen


Functie

  • Je bent verantwoordelijk voor dagelijkse communicatie met klanten en leveranciers.
  • Het openen en beheren van boekingen en dossiers behoren tot jouw taken.
  • Je plaatst boekingen bij leveranciers en handelt expeditiedossiers af tot aan de facturatie.
  • Het correct beheren en gebruiken van documenten en vergunningen is cruciaal.
  • Je stelt douane-instructies op en coördineert afhalingen met interne afdelingen of externe transporteurs.
  • Het volgen van zendingen tot aan de eindbestemming en het aanpakken van eventuele problemen behoren tot je verantwoordelijkheden.

Jouw profiel

  • Je hebt ervaring als freight forwarder export air.
  • Een grondige kennis van Incoterms, IATA, en vergelijkbare zaken is vereist.
  • Je bent flexibel in werkuren en taken.
  • Onder stress werk je accuraat en behoud je het overzicht.
  • Je beheerst Nederlands en Engels; kennis van Frans is een pluspunt maar geen vereiste.
  • De prijs voor het bevrachten en het transport opzoeken (transporteurs, onderaannemers, bevrachtingsbeurs, ...)
    De modaliteiten voor de aan- of verkoop van de transportdienst bepalen
  • De opvolggegevens registreren
    Afwijkingen vaststellen en verbeteringen voorstellen
  • Klanten informeren over de transportvoorwaarden (kostprijs, formaliteiten, ...)
    Een commerciële oplossing voorstellen
  • De facturering van het transport voorbereiden en/of controleren
  • De transport- en bevrachtingsdocumenten opstellen, controleren en aan de klanten, dienstverleners, ... overhandigen
  • De algemene dienstverlening opvolgen en controleren volgens de overeengekomen bepalingen (verloop van het transport, traceerbaarheid van de goederen, ...)
  • Klachten noteren en de klant een eerste antwoord of oplossing aanreiken naargelang het probleem (vertraging, verlies, breuk, ...)
  • Tarieflijsten voor de verkoop en/of aankoop van een transportdienst opstellen volgens operationele of financiële criteria
  • Samen met de klant de voorwaarden en de kostprijs van het transport preciseren
    De verschillende stappen van het transport organiseren (ophaling, levering, ...)

Aanbod

  • Werk in een mensgericht familiebedrijf met een wereldwijde reputatie.
  • Korte communicatielijnen, sterke teamspirit en een laag-hiërarchische structuur.
  • We bieden autonomie aan elke werknemer en moedigen ondernemerschap aan.
  • Een voltijds vast contract met een aantrekkelijk salaris en een uitgebreid pakket aan extra-legale voordelen, waaronder maaltijdcheques, verzekeringen, een CA90 bonus, cadeaucheques, ecocheques, en 6 ADV dagen.

Solliciteren

Bernard Hensmans
0478 59 21 07
bernard@retailangels.com

Solliciteren