Job 32 van 46


Report this listing

Solliciteren



Afdelingshoofd Maatschappelijke Dienstverlening


Functie

Brasschaat, een dynamisch bestuur dat kwalitatieve dienstverlening nastreeft, organiseert volgende aanwerving met een selectieprocedure en de aanleg van een werfreserve van 2 jaar:

Afdelingshoofd maatschappelijke dienstverlening

A1a-A3a

contractueel - onbepaalde duur - voltijds

Functie

Als afdelingshoofd ben je verantwoordelijk voor het aansturen en coachen van de sociale dienst. Je waakt over de kwantiteit en kwaliteit binnen je afdeling. Je draagt zorg voor een optimale interne en externe communicatie en werkt mee aan maatschappelijke integratie. Je bent de brugfiguur tussen je team en het bijzonder comité sociale dienst (BCSD).

De uitgebreide functiebeschrijving vind je terug bij de downloads naast deze vacature.

Profiel

Door een goede planning en organisatie kan je structuur brengen en prioriteiten stellen. Je gaat probleemoplossend te werk en je kan snel inspelen op verandering. Je neemt eenduidige beslissingen en werkt vooral resultaatsgericht. Zowel zelfstandig werken als in team is geen probleem. Je toont de nodige inzet en motivatie om steeds kwaliteitsvol en klantgericht te werk te gaan.

Diplomavoorwaarde

Je bent houder van een master diploma, bij voorkeur in een sociale richting OF een bachelor diploma maatschappelijk werk (of gelijkwaardig zoals vastgesteld in M.B. van 11/0/2024) en minimum 4 jaar beleidsmatige ervaring in de sociale sector.

EN Je hebt minimum 2 jaar ervaring als leidinggevende, bij voorkeur in de sociale sector.

Salaris en bijkomende voordelen

Je wordt betaald volgens de wettelijke barema’s. Je mag tot maximum 10 jaar beroepsrelevante anciënniteit inbrengen, voor beroepservaring opgedaan in een openbare sector is dit onbeperkt. Concreet heb je met 5 jaar anciënniteit een bruto maandloon 4.470,78 euro en met 10 jaar anciënniteit een bruto maandloon van 4.980,76 euro. Je kan altijd een loonsimulatie aanvragen.

Daarnaast bieden wij je als bestuur:

  • Een boeiende job met een goede work-life balance
  • Flexibel uurrooster
  • 35 verlofdagen en 14 feestdagen
  • Gratis hospitalisatieverzekering
  • Opbouw 2e pensioenpijler
  • Fietsvergoeding woon-werk-woon van 0,27€/km
  • Fietslease
  • Maaltijdcheques van 7,5€ per 7,6 uur prestatie
  • Terugbetaling openbaar vervoer
  • Fruit op het werk

Schrijf je online in uiterlijk op 21 april 2024 . Bezorg ons naast je CV, een motivatiebrief, kopie van je diploma en een uittreksel uit het strafregister. Tijdens een eerste CV screening zal hiermee rekening gehouden worden.

De verkennende gesprekken worden ingepland op 29 april 2024. Voor het schriftelijk gedeelte zal je een thuisopdracht ontvangen op 3 mei 2024. Het mondeling gedeelte van de selectieproef zal doorgaan op 8 mei 2024. De procedure wordt afgesloten met een assessment in mei 2024.

Meer info

Meer info kan je bekomen via sollicitatie@brasschaat.be

Jouw profiel

Competentieprofiel

Vereiste gedragscompetenties

  • Coachen en ontwikkelen: medewerkers begeleiden tot optimale prestaties, groei en verruiming van hun loopbaankansen.
  • Betrouwbaarheid: verantwoordelijkheid nemen voor eigen werk en openlijk uitkomen voor fouten, zorgvuldig en discreet omgaan met gevoelige of vertrouwelijke informatie, toont voorbeeldgedrag in respect, eerlijkheid en betrouwbaarheid.
  • Beslissen: eenduidig een standpunt innemen indien de situatie dit vereist. Situaties die niet voorzien zijn in reglementen of procedures doeltreffend opvangen.
  • Richting geven: medewerkers aansturen zodat de vooropgestelde doelstellingen gerealiseerd worden.
  • Overtuigingskracht: verkrijgen van instemming door het gebruik van goede argumenten, gepaste beïnvloedingsmethodes en autoriteit.
  • Communicatieve vaardigheden: zowel verbaal als non-verbaal zich vlot en genuanceerd kunnen uitdrukken.
  • Samenwerken: uitdragen van gedragen samenwerkingsverbanden over de grenzen van de eigen dienst en de organisatie heen.
  • Innovatief: actief bijdragen tot een voortdurende verbetering en vernieuwing van kennis, methodes, processen, diensten en producten.
  • Inlevingsvermogen: begrip tonen voor anderen, zich in de leefwereld van anderen kunnen verplaatsen.
  • Veranderingsgerichtheid: openstellen voor (organisatie-) veranderingen en aanpassingen aan nieuwe werkwijzen en denkkaders.
  • Stressbestendigheid: tijdens en na moeilijke situaties, onder sterke druk, tegenslagen of kritiek, efficiënt en effectief blijven functioneren.

Vereiste kenniscompetenties

  • Affiniteit met de sector in de ruime betekenis
  • Ervaring of sterke interesse in volgende punten zijn een meerwaarde
    • de actuele wetgeving inzake het leefloon, OCMW wet, decreet lokaal bestuur, wet van 2 april 1965
    • de problematiek van asielzoekers, opvangstructuren en LOI - relementering
    • de sociale kaart en het lokaal sociaal weefsel
  • Kennis van subsidiëring, begroting en budgettering
  • Respecteren van het beroepsgeheim.
  • Grondige kennis van MS-Office toepassingen
  • Een overzicht van de activiteiten opstellen en meedelen aan de verantwoordelijken en/of de partners en/of politici
  • Sociale projecten van de organisatie (helpen) uitwerken
  • Informatie over de regelgeving en de sociale hulpmogelijkheden actueel houden
    Een partnernetwerk uitbouwen
  • De gegevens over de activiteiten van de dienst of de organisatie opvolgen en analyseren
    Een vooruitgangstraject voorstellen
  • Individuele dossiers voorleggen aan het team en aan de gespecialiseerde diensten
  • De activiteiten van een team coördineren

Aanbod

-

Solliciteren

Meer banen van je zoekopdracht