Job 18 van 19


Report this listing

Solliciteren



Research Manager - Crossmediaal project


Functie

Ipsos is een toonaangevend wereldwijd onderzoeksbureau. Wij leveren verrassende en unieke inzichten in mensen en markten voor zowel lokale als grote , internationale klanten , waarbij we hen inspireren en helpen bij het nemen van beslissingen.

Wat ons motiveert? Dat is onze passie voor het begrijpen en analyseren van de menselijke drijfveren, want onderzoek is méér dan informatie alleen.

In opdracht van de Vlaamse overheid en de Vlaamse media en hun regies (VRT, VAR, DPG media, Mediahuis, Play Media, Ads & Data, Roularta, We Media, Mediafin en NORTV) starten we een innovatief en uniek onderzoek waarbij we het sterk gedigitaliseerde en crossmediale mediagebruik in kaart brengen. Daaruit zal blijken hoe mediagebruikers zich doorheen de dag over verschillende mediaplatformen en mediamerken heen bewegen, unieke inzichten in de Belgische markt. Dit onderzoeksproject zal in België op termijn het belangrijkste media onderzoek worden, uniek in zijn soort. Om van dit project een succes te maken, zijn we nog op zoek naar een Research Manager die mee zijn/haar/hun schouders onder dit project wil zetten.

MAAK JIJ HET VERSCHIL?

Als Research Manager werk je samen met en ondersteun je onze Audience Measurement Lead bij het opzetten, ontwikkelen, analyseren en rapporteren van de MediaCell meting (dit is technologie die we bij Ipsos gebruiken om het crossmediaal mediagebruik passief te meten). In jouw rol ben je mede verantwoordelijk om een diepgaand inzicht in het Vlaamse medialandschap te verkrijgen.

  • Je bent verantwoordelijk voor het opzetten van de meting van de verschillende mediakanalen, in nauwe samenwerking met het Global MediaCell team.
  • Je monitort de voortgang van het veldwerk en volgt nauwgezet de kwaliteit van de verschillende onderzoeksprojecten op, in het bijzonder voor het MediaCell project (voor radio, digitale media en televisie).
  • Je ontwikkelt rapportage tools en quality control systemen en past deze zelf toe in de praktijk.
  • Je analyseert de verkregen data en rapporteert deze op een creatieve en enthousiaste manier.
  • Je denkt mee na over research designs en rapporten en stelt deze op.
  • Je bereidt de meetings voor de Technische Commissie en Expert groepen inhoudelijk technisch voor.

Jouw profiel

  • Je hebt minimaal 5 jaar ervaring in vergelijkbare functies in marktonderzoek rond mediabereik.
  • Het Vlaams medialandschap kent voor jou geen geheimen.
  • Je bent proactief ingesteld en hebt een oog voor detail.
  • Daarnaast ben jij een echte teamplayer , en ben je gedreven om samen een sterk resultaat neer te zetten.
  • Een 9-to-5 mentaliteit is niets voor jou. Je stelt je graag flexibel op. Bovendien kan jij goed omgaan met deadlines.
  • Je bent analytisch en kritisch ingesteld en kunt communiceren met kritische klanten.
  • Je hebt zeer goede schriftelijke en mondelinge communicatievaardigheden in het Nederlands en Engels . Een goede kennis van het Frans is een troef.
  • Evoluties van de markt, trends, gebruiken, gedragingen van consumenten en klanten of het ontstaan van nieuwe markten opsporen en evalueren
  • Een klanten- of prospectenbestand uitwerken
  • Bestekken opstellen met een omschrijving van de doelgroep en de boodschap voor de ontwerpers en de marketing
  • Creatieve concepten concretiseren voor de uitwerking van nieuwe producten, nieuwe diensten of nieuwe merken
  • Het product, de dienst of het merk analyseren
    De positionering op de markt bepalen
  • Een overzicht van trends of projectvoorstellen opstellen op basis van analyses en studies
  • De activiteiten van een team coördineren
    Een organisatie leiden
  • Tests, enquêtes en observaties verzamelen over een product, een dienst, een merk, gebruiken of gedragingen
  • De gedragingen, gebruiken en de sociale, professionele en culturele omgeving van consumenten of klanten analyseren
  • Culturele informatie, vakinformatie en reglementen opvolgen en bijwerken

Aanbod

  • Een competitief pakket met extralegale voordelen (waaronder maaltijdcheques en ecocheques) op basis van jouw ervaring en expertise, samen met 28 dagen vakantie en 2 betaalde volunteer days .
  • Een omgeving waarbinnen jouw inspanningen en prestaties worden erkend en beloond.
  • Je krijgt tal van kansen om op persoonlijk en professioneel vlak te groeien door middel van trainingen en carrièremogelijkheden. Zo zetten we in op een stimulerende leeromgeving waarin jij intellectueel uitgedaagd wordt.
  • Wij zijn gepassioneerd door ons werk en vinden een goede balans tussen werk en privé net zo belangrijk. Hiervoor bieden we je een hybride werkomgeving waarin je gedurende twee dagen per week kan téléwerken.
  • Je komt terecht in een gedreven groep collega’s die bekend staan om hun expertise, teamspirit, nieuwsgierigheid en hun passie voor het vak.
  • We bieden je de mogelijkheid om een fiets aan een voordeliger tarief te leasen .
  • We zijn een Sport Award winnend bedrijf. Wij zetten in op tal van sportieve activiteiten zoals fietsweekends, ski- en snowboardinitiaties, marathons, muurklimmen, padel, surfen, powerdance, etc.
  • Leer collega’s over heel het bedrijf kennen dankzij onze afterworks, zomerfeest en nieuwjaarsdrink .
  • Tot slot hechten we veel waarde aan maatschappelijk verantwoord ondernemen en trachten we een positieve bijdrage te leveren door tal van activiteiten te organiseren zoals een river clean-up, zero waste acties, bomen planten, etc.

Solliciteren

Tinneke Van Hecke
09 216 22 76
mailbox.hr@ipsos.com

Solliciteren