Job 4 van 5


Report this listing

Solliciteren



Change & Communication Expert Building Strategy


Functie

Gezond verstand, slimme keuzes

Crelan is een coöperatieve bank die zich onderscheidt door haar persoonlijke aanpak en transparant beleid.

Onze medewerkers zijn voor ons heel belangrijk. En met reden. Vanuit de hoofdzetel en via ons uitgebreide kantorennetwerk, verspreid over heel België, bieden zij een volledige bankservice aan bijna één miljoen klanten, hoofdzakelijk gezinnen, kmo's en landbouwers. Ze ontplooien hun talent in de meest verscheiden uitdagingen, van financieel advies tot uitdagende ICT-projecten. Dat hun aanpak succesvol is, bewijst onze voortdurende groei.

Een groei die wij ook koppelen aan de zelfontplooiing van elke collega. Wij willen niet alleen een bank, maar ook een werkgever op mensenmaat zijn. Bij ons krijg je dus een boeiende carrière, de mogelijkheid tot voortdurende bijscholing en een vlakke structuur waar vlot en aangenaam wordt samengewerkt. Je kunt ook rekenen op flexibele werktijden en een aantrekkelijk salaris met tal van extralegale voordelen.

Crelan gelooft in bankieren met gezond verstand. Een job bij Crelan is duidelijk een even slimme beslissing.


Jobomschrijving

Building Strategy buigt zich over de inplanting van een nieuw hoofdkantoor in centrum Brussel, gecombineerd met twee regionale “co-working” hubs.
Als Change & Communication Expert Building Strategy ga je samen met HR & Interne  Communicatie, Crelan ondersteunen met de switch naar de Crelan Way of Working op een nieuwe locatie.
Je stuurt en ontwikkelt daarbij de veranderingscultuur via brainstormsessies, workshops, … etc.  In deze sessies en workshops neem je uiteraard de lead en zorg je voor de opvolging.
Dit alles terwijl verschillende projecten lopen, die allemaal worden opgestart om de switch naar een nieuwe kantooromgeving zo vlot mogelijk te laten verlopen.
Je rapporteert functioneel aan de Program Manager.

De Change & Communication Expert Building Strategy heeft verschillende verantwoordelijkheden, waaronder:

  • Afstemmen van de change & communication roadmap met de program manager & sponsors;
  • Meekrijgen van de gehele organisatie in de nieuwe werkwijze;
  • Aantrekkelijk maken van nieuwe aspecten door de waarde zichtbaar te maken voor de medewerkers en managers;
  • Zorgen voor eenduidige instructies over het gewenste gebruik van de nieuwe werkomgeving, mobiliteit, veiligheid, … etc;
  • Werven en aansturen van een groep ambassadeurs binnen de organisatie die voor de troepen uit lopen en bereid zijn/in staat zijn vragen te beantwoorden van collega's;
  • Plannen & opvolgen van de activiteiten gedurende het gehele programma , het analyseren van de vereisten en het opstellen van tijdschema’s.  Je identificeert ook de impact op andere projecten en processen.  Desgevallend start je bijkomende noodzakelijke projecten op;
  • Nemen van verantwoordelijkheid voor het change & communication budget en beheren van de algemene uitvoering ervan;
  • Identificeren van potentiële risico’s en bedreigingen;
  • Opstellen van rapporten voor Program Manager en steerco;
  • Na het aflopen van het project de nodige opvolging, reporting en nazorg verzekeren.

Jouw profiel

  • We zijn hiervoor op zoek naar een gedreven persoon, bij voorkeur in het bezit van een masterdiploma of gelijkwaardig door ervaring.
  • Gezien de impact op de organisatie is een relevante ervaring in changemanagement noodzakelijk.
  • Jouw energie en dynamisme zorgen ervoor dat de medewerkers enthousiast uitkijken naar de nieuwe werkomgeving.
  • Als Change expert ben je communicatief en druk je je vlot uit in de Nederlandse en Franse taal.
  • Naast communicaties naar het personeel ben je ook in staat om de nodige rapporteringen te verzorgen naar de verschillende steerco’s.

Aanbod

Wij bieden jou... een fantastische werkervaring!
Onze medewerkers zijn de motor van onze bank. Zij maken het verschil, elk met zijn/haar talenten. Jij wilt vooruit en wij ook, dus waarom niet samen?

Wat mag je precies van ons verwachten?
  • Een aangename werkomgeving, met kantoren in Anderlecht en Berchem, waar professionele groei, autonomie in je job en een persoonlijke aanpak centraal staan.
  • Dankzij een uitgebreid gamma aan opleidingen , bouw je verder aan je succes. Naast on-the-job learning, zorgen we ook voor technische of bank gerelateerde opleidingen, talen, maar ook topics rond persoonlijke ontwikkeling en self care komen aan bod.
  • Een goede work/life balance dankzij onze glijdende uren en homeworking .
  • Een competitief loon en extralegale voordelen waaronder maaltijd- en ecocheques en een uitgebreid verzekeringspakket. Bovendien kan je met ons Flex Income Plan een deel van je pakket zelf samenstellen obv. jouw behoeften.
  • Een contract van onbepaalde duur.

Solliciteren

Meer banen van je zoekopdracht