Job 4 van 4


Report this listing

Solliciteren



Purchase and Category Manager


Functie

Over AMP AMP (bpost group) is het grootste persverdelingsbedrijf van België. Met 500 werknemers bouwen we het grootste en meest winstgevende netwerk pers- en buurtwinkels in België. Vanuit 5 distributiesites en kantoren in Vlaanderen, Brussel en Wallonië bedienen we 4.500 persverkooppunten en verdelen we dagelijks 425.000 magazines en 260.000 kranten. Heden versterken we verder onze positie door uit te breiden in de distributie van boeken en van food en drinks. AMP is niet enkel marktleider in persdistributie maar ook één van de grootste werkgevers in deze fast-moving sector. We zijn voortdurend op zoek naar zowel jonge leeuwen als ervaren rotten, met bovenal één vereiste: een niet te stuiten passie voor media en retail! Je carrière een duwtje geven in een stabiele onderneming waar menselijke waarden hoog aangeschreven staan? Aangetrokken tot de dynamische perswereld en niet bang je schouders onder een groot project te zetten? Dan ben jij het talent dat wij zoeken. Contacteer ons vandaag nog!


Jobomschrijving

Als Purchase en Category Manager bij AMP speel je een cruciale rol in het efficiënt beheren van ons assortiment, zowel voor food als non-food producten. Je bent verantwoordelijk voor het selecteren van het assortiment en het onderhouden van relaties met onze belangrijkste leveranciers. Je speelt eveneens een cruciale rol in de rentabiliteit van de afdeling. Je zorgt ervoor dat we met een concurrentiële verkoopprijs een continue groei kunnen genereren terwijl je er over waakt dat gezonde marges de rentabiliteit van de afdeling garanderen.   Jouw taken:

  • Je selecteert het assortiment foodproducten
  • Je onderhoudt contact en onderhandelt regelmatig met onze belangrijkste leveranciers, waaronder Coca-Cola.
  • Hoewel de contracten met onze leveranciers vastliggen, bespreek je de jaarlijkse commerciële budgetten om zo de budgetten te optimaliseren, de promoties te bespreken en de beste deals te garanderen.
  • Voor food volg je voornamelijk het jaarprogramma van de leveranciers, waarbij de focus ligt op het aanbieden van het juiste assortiment.
  • Voor non-food – zoals e-sigaretten, rookaccessoires, plushe knuffels, speelgoed, stationary, … - ben je verantwoordelijk voor het pro-actief selecteren van nieuwe producten.
  • Je onderhoudt regelmatig rechtstreekse contacten met 15 à 20 leveranciers – waaronder BAT, Bic, … - en bepaalt in overleg met hen het assortiment.
  • Elk jaar maak je afspraken met de leveranciers om het promotieplan te bepalen
  • Je speelt in op seizoensgebonden trends en hypes om het assortiment relevant te houden.
  • Je maakt een selectie van aanbiedingen voor onze maandelijkse online folders en stelt deze samen voor zowel food als non-food producten.
  • Je bepaalt de prijzen en marges van de produkten
  • Het opvolgen van promotieplannen en category management behoort ook tot jouw takenpakket.
  • Je verzamelt masterdata van alle geselecteerde producten en communiceert deze informatie naar het masterdata team voor verdere verwerking.
  • Je werkt samen met verschillende afdelingen binnen AMP. Zo zal je onder andere samenwerken met onze departementen sales, marketing en replenishment.
  • Je bouwt relaties op met belangrijke key-accounts.

Jouw profiel

Deze rol vereist een hands-on mentaliteit en proactieve werkhouding. Je dient eveneens te voldoen aan de volgende criteria:
  • 5 jaar ervaring in aankoop binnen een distributieomgeving.
  • Aantoonbare ervaring met category management en het ontwikkelen van promotionele programma's.
  • Resultaatgericht, in staat om onder druk te werken en strakke deadlines te halen.
  • Sterk gevoel van ownership en verantwoordelijkheid.
  • Uitstekende vaardigheden in Excel, Word en andere relevante software.
  • Uitstekende communicatievaardigheden in zowel het Nederlands als het Frans.

Aanbod

  • Je beoefent een kaderfunctie binnen onze organisatie met een competitief salarispakket en extra-legale voordelen (zoals een bedrijfswagen met tankkaart, laptop, gsm, hospitalisatie- en groepsverzekering, ambulante zorgverzekering), een jaarlijkse target bonus, maaltijdcheques van 8€ per dag, ecocheques en een sectorpremie
  • Naast de 20 wettelijke verlofdagen geniet je tevens van 10 extra-legale kaderverlofdagen
  • Telewerk is mogelijk indien de agenda het toelaat met 50€ telewerkvergoeding per maand
  • Je komt terecht in een sterk gedreven en dynamisch team dat permanent streeft naar optimalisatie van processen op een duurzame manier.

Solliciteren