De functie binnen de organisatie Vivalis vormt de Administratie van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie (GGC). Met de opdracht het leven van alle Brusselaars te verbeteren op het vlak van welzijn en gezondheid, streven ze ernaar de referentieadministratie te worden in die materies. Vivalis is een actieve, tweetalige administratie met een honderdtal medewerkers, waar deskundigheid, zin voor samenwerking, gelijke behandeling en een goede dienstverlening aan de burgers de kernwaarden zijn.
Vivalis, de Administratie van de GGC bestaat uit een studiedienst, een communicatiedienst en vier directies:'Gezondheid & Bijstand aan Personen': het verlenen en vernieuwen van institutionele goedkeuringen, het verlenen van subsidies, het opstellen van nieuwe verordeningen of besluiten, ...
'Controle': administratieve en financiële controle van instellingen die door de GGC erkend of gesubsidieerd zijn;
'Coördinatie & Procedures': transversale ondersteunende diensten voor de andere Directies (HR, administratieve coördinatie, juridische dienst);
'Begroting & Financiën': het toezicht op de naleving van de vastgestelde budgetten en het goede beheer van de uitgaven;
Het 'Observatorium voor Gezondheid en Welzijn', een studiedienst.
De directie 'Controle' brengt uiteenlopende beroepsprofielen bijeen: verpleegkundigen, artsen, maatschappelijk assistenten, financieel controleurs die verdeeld zijn in twee diensten die de instellingen die vallen onder de bevoegdheden van Vivalis en Iriscare (een andere administratie van de GGC) administratief en financieel controleren. Deze directie maakt integraal deel uit van Vivalis maar werkt voor de beide administraties. Deze directie bestaat uit twee diensten:
'Administratieve Controle': dienst die belast is met de controle op de naleving van de erkenningsnormen van de instellingen waarvoor de GGC bevoegd is (zorginstellingen: ziekenhuizen, psychiatrische verzorgingstehuizen, initiatieven voor beschut wonen; centra voor noodhulp en inschakeling voor daklozen, centra voor algemeen welzijnswerk, centra voor justitieel welzijnswerk, diensten voor niet-dringend ziekenvervoer, enz.) en die, indien de procedures daarin voorzien, aanbevelingen over de instellingen formuleert aan de diensten die de erkenningen beheren;
'Financiële Controle': dienst die belast is met het algemene financiële toezicht van de sectoren en instellingen die onder de bevoegdheid van de GGC vallen en met de financiële controle van de instellingen die erkend zijn of instellingen die een erkenning en vergunningen of subsidiedossiers aanvragen (tweedelijnscontrole, op verzoek van de directies 'Begroting en Financiën' of 'Gezondheid en Bijstand aan Personen'). Deze dienst controleert ook (in samenwerking met Iriscare) de kinderbijslagfondsen en organiseert de werkzaamheden van het kredietencomité van de GGC. Hij analyseert de financiële indicatoren in het kader van de opvolging van de beheersovereenkomsten.
De attaché werkt nauw samen met de directeur van de directie Controle en de eerste attaché van de dienst Financiële Controle. Functieomschrijving De attaché van de directie Controle behandelt dossiers in verband met de materies van de directie en in het bijzonder die welke door de dienst Financiële Controle worden beheerd. De attaché van de directie Controle heeft onder andere de volgende opdrachten:
Financiële analyses ontwikkelen en uitwerken, en financiële controles uitvoeren van erkende voorzieningen of instellingen, subsidies of toegekende dotaties;
De referentiepersoon zijn voor de gecontroleerde voorzieningen en instellingen;
Beleidsmakers informeren en adviseren;
De manager ondersteunen en vervangen bij de uitvoering van de opdrachten en doelstellingen van de dienst Financiële Controle.
Als attaché "financiële controle" vereist de functie om:
Bij deze gelegenheden te controleren en te verifiëren of deze instellingen de toepasselijke wet- en regelgeving inzake begroting, boekhouding en financiën naleven;
Duidelijke, gestructureerde en beknopte verslagen op te stellen op basis van de analyseresultaten die in het kader van de controles zijn verzameld voor interne en externe belanghebbenden van Vivalis, waarin de vaststellingen en conclusies zijn opgenomen voor een doelpubliek zonder financiële voorkennis;
De controleverslagen van de boekhouders verbeteren en goedkeuren en hen hierover adviseren.
Profiel
De kandidaat voor de functie van attaché moet in het bezit zijn van een diploma hoger onderwijs van het lange type (licentiaat of master), bij voorkeur in een financieel domein.
Gewenste kwaliteiten: deskundig adviseur, informatiebeheerder, projectleider of medewerker, dossierbeheerder, vertegenwoordiger van Vivalis.
Kennis van financiële controles en/of boekhoudkundige en financiële analyses is een pluspunt;
Kennis van financiële audits is een pluspunt;
Ervaring binnen een publieke administratie of kennis van publieke administratie is een pluspunt;
Kennis van de tweede Brusselse taal is een pluspunt.
Aanbod Van € 48.365 tot € 86.101 per jaar
Weddeschaal A101 (min. 48.365,09 € ; max. 86.101,71 €) geïndexeerd volgens het huidige stijgingscoëfficiënt (2,1223 op 01/03/2025);
Maaltijdcheques met een nominale waarde van 8 euro per gewerkte dag (met inhouding van 1,09 euro);
Hospitalisatieverzekering, met inbegrip van kind(eren) en echtgeno(o)t(e) (tot en met 66 jaar);
Vlot bereikbaar met het openbaar vervoer;
Gratis openbaar vervoer voor het woon-werktraject;
Mogelijkheid tot een fietsvergoeding en/of een Villo abonnement;
Flexibel uurrooster in de 38-urenweek;
Mogelijkheid tot telewerken;
35 dagen verlof per jaar;
Sociale dienst (collectieve en individuele voordelen van culturele, sportieve, recreatieve of feestelijke aard);
Tal van opleidingsmogelijkheden;
Mogelijkheid om interessante tweetaligheidstoelagen te verkrijgen.