Job 1 van 1


Report this listing

Solliciteren



Marketing Data Analyst


e5 is een puur Belgisch familiebedrijf dat in 1979 werd opgericht als een pionier in betaalbare mode voor dames en heren. Onze doelstelling is om iedereen te laten stralen door kwalitatieve Belgische mode met een excellente service op maat aan te bieden.


Sinds 2021 schrijft e5 een nieuw verhaal met de nieuwe familiale eigenaars die naast passie voor het metier ook opnieuw groeiambities hebben.


Met 56 winkels en een webshop speelt e5 een hoofdrol in de Belgische fashion retail. e5 staat voor comfy, stijlvolle en trendy kleren die iedereen laten stralen. Daarmee kan jij op elk moment en voor elke gelegenheid helemaal je eigen verhaal schrijven. Zoals jij het wil. In stijl. Wij willen dat onze klanten én onze medewerkers zich goed voelen bij e5. Daarom heerst een aangename en ongedwongen werksfeer waar iedereen zichzelf mag zijn. Hier krijg je de kans om je talenten te ontplooien en deel uit te maken van een betrokken en gemotiveerd team.


Onze values : Samen, pragmatisch, enthousiast, echt goed en durvend!


Werk je graag met digitale tools, duik je moeiteloos in klantgedrag en krijg je energie van het optimaliseren van campagnes? Dan ben jij misschien wel onze nieuwe Marketing Data Analyst!


Bij e5 zorg jij ervoor dat onze marketing slim, persoonlijk en datagedreven is. Van klantsegmentatie tot het verbeteren van nieuwsbrieven en het voorspellen van omzet— jij draait mee in het hart van onze marketingmachine.


Marketing Data Analyst@ e5, what is it ?


Als Marketing Data Analyst bij e5 adviseer je het management proactief over de kansen en verbeteringen in het gebruik van klanten & mediadata. Met jouw analyses adviseer je hen over te benaderen doelgroepen en te voeren campagnes. Of het nu gaat over het recruteren van nieuwe klanten, het verlagen van churn of het optimaliseren van de online newsletters en campagnes, jij weet de slimme manieren hoe je geld verdient met data en zorgt voor een gepersonaliseerde aanpak.


Verder bevat de functie de volgende verantwoordelijkheden:


  • Het samenstellen van selecties van klantgroepen voor de direct marketingactiviteiten;
  • Het mee opstellen van klantsegmentaties en klantwaarde modellen;
  • Het verhogen van de klantwaarde. Jij ziet het niet alleen als jouw doel om meer klanten te winnen, maar de bestaande klanten ook te behouden;
  • Het berekenen en inschatten van geplande DM en emailcampagnes in functie van het te realiseren budget; alsook het forecasten van de mogelijke jaaromzet te halen uit de actieve klanten;
  • Het mee in kaart brengen van de customer journey van de klant;
  • Het opleveren van standaardrapportages op de marketingactiviteiten en het creëren van diverse nieuwe rapportages met het oog op het verbeteren van de ROI van de marketingcampagnes (zowel on- als offline);
  • Het verhogen van de performance van off- en online campagnes op basis van data. Je volgt het (aankoop)gedrag van klanten en doet op basis daarvan aanpassingen;
  • Het verder ontwikkelen en verbeteren van de marketing automation tool;
  • Het bewaken en optimaliseren van de datakwaliteit van onze klantendata.


Can you feel it?


  • Je hebt een Master, bij voorkeur Econometrie, Economie, (Technische) Bedrijfskunde of Marketing Analytics;
  • Ervaring van 4+ jaar in een data-analist functie, waaruit blijkt dat je in staat bent om data-gedreven besluitvorming te stimuleren en meetbare resultaten te leveren;
  • Uitstekende communicatie- en presentatievaardigheden om complexe data-inzichten effectief over te brengen aan zowel technisch als niet-technisch publiek;
  • Je bent dynamisch, proactief en communicatief met een innovatieve mindset;
  • Gevorderde vaardigheid in SQL voor datamanipulatie, -analyse en -modellering. Ervaring met tools voor datavisualisatie (bijv. Tableau, Power BI, Looker) om indrukwekkende dashboards en rapporten te maken;
  • Kennis van de detailhandel (idealiter mode) en e-commerce is een sterke troef;
  • Kennis van Adobe Campaign, Adobe/Google Analytics, Nosto, Looker Studio;
  • Bekendheid met statistische analysetechnieken, machine learning algoritmen en A/B testing;
  • Sterke kennis van datawarehousing en ETL / ELT processen;
  • Ervaring met cloud-gebaseerde dataplatformen (Google Cloud is een grote pluspunt) of big data technologieën.


Beschik je ook nog over volgende capaciteiten?

Dan ben je zeker onze ideale kandidaat!


  • Sterke probleemoplossende en analytische vaardigheden met het vermogen om kritisch en creatief te denken;
  • Het vermogen om effectief samen te werken met cross-functionele teams en om sterke relaties op te bouwen met belanghebbenden. Zelfgemotiveerd en proactief met het vermogen om zelfstandig te werken en “ownership” te nemen voor projecten;
  • Passie voor data en een drive om voortdurend te leren en trends in de sector voor te blijven. Sterke aandacht voor detail en streven naar nauwkeurigheid.


What's in it for you ?


  • Een afwisselende job waarbinnen je zelfstandig kan werken;
  • Een contract voor onbepaalde duur binnen een dynamische fashion bedrijf;
  • Een marktconform salarispakket inclusief extra-legale voordelen.

Solliciteren