Job 2 van 2


Report this listing

Solliciteren



Manager Marketing & Communicatie


YouthStart België helpt jaarlijks ongeveer 1000 NEET (not in education or employment)jongeren in het vinden van hun passies en de eerste stappen te zetten om hun dromenwaar te maken. Dit doen we door een bewezen en impactvol programma, waar jongeren in8 à 19 dagen, in groepen van 10 tot 15 deelnemers, ontdekken wat hun talenten zijn, hunzelfvertrouwen versterken en hun ondernemerszin ontwikkelen. We werken met ervarencoaches, onderwijsinstellingen, verenigingen, bedrijven en een gemotiveerd team om dezejongeren stap voor stap te begeleiding om hun professionele plannen te realiseren. YouthStart is opgericht in 1998 in de VS en begeleidt al meer dan 27 jaar NEET-jongeren inkwetsbare situaties met een gestructureerde en persoonlijke aanpak.
Functieomschrijving Als Verantwoordelijke Communicatie & Marketing (NL) ben je de spil van de communicatie voor Youthstart in België. Je werkt in een team van twee met een collega die instaat voor de Franstalige communicatie. Je helpt mee aan de instroom van jongeren door onze online communities te versterken, content te creëren en marketingcampagnes uit te rollen. Daarbij verzeker je dat onze boodschappen de juiste doelgroepen bereiken, jongeren aanzet om de opleidingen te volgen en tot echte betrokkenheid leidt.
Je vergroot de zichtbaarheid van de organisatie, versterkt haar uitstraling, creëert connectie met partners en sponsors en ondersteunt de groeidoelstellingen. Elke actie telt: je experimenteert, bedenkt creatieve ideeën en ziet heel concreet de impact van je werk op de promotie van de YouthStart-trajecten en -programma’s.

  • Digital Campaigns & Advertising: Campagnes opzetten, uitvoeren en optimaliseren. Visuals en formaten aanpassen aan de noden. Resultaten analyseren, aan het team presenteren en de strategie bijsturen om de impact te maximaliseren.
  • Community & Engagement: Online communities beheren en animeren, interacties opvolgen via sociale media en WhatsApp, en een actieve en boeiende aanwezigheid behouden bij ons Nederlandstalig publiek.
  • Content Creation & Social Media: Aantrekkelijke foto- en videocontent maken, bijdragen aan de contentkalender en creatieve manieren vinden om met onze verschillende doelgroepen te communiceren. Posts plannen op Facebook, Instagram, LinkedIn, en TikTok, pakkende teksten schrijven en multimediale content creëren om de YouthStart-community te inspireren en versterken.
  • Email Marketing: E-mailcampagnes, nieuwsbrieven en gerichte communicatie opzetten en beheren, met aandacht voor sterke teksten en maximale effectiviteit van de boodschappen.
  • Communicatiestrategie: Een jaarlijks communicatieplan uitwerken en uitvoeren, in nauwe samenwerking met je collega Lola, om de vooropgestelde doelstellingen te behalen en de samenhang van alle acties te verzekeren.

Profiel
  • Je hebt minimaal 5 jaar ervaring in digitale communicatie en/of marketing en reporting.
  • Je bent creatief, innovatief en denkt mee vooruit. Je volgt de digitale trends op en bedenkt nieuwe ideeën om content en campagnes te versterken.
  • Je neemt ownership over je projecten werkt zelfstandig en weet hoe je je doelstellingen kan bereiken.
  • Je bent proactief, resultaatgericht en kan meerdere taken tegelijk beheren zonder je organisatie en nauwkeurigheid te verliezen.
  • Je bent vertrouwd met sociale media, advertentiecampagnes (Meta, TikTok Ads, Google Ads), foto- en videocreatie, en digitale tools (emailing, chatbots, SMS).
  • Je voelt je op je gemak in contact met verschillende gesprekspartners en werkt graag in een team.
  • Nederlands is je moedertaal en je hebt een goede kennis van het Frans.

Aanbod
  • Een sleutelrol in een organisatie met een maatschappelijke doelstelling, waar jouw werk een tastbare sociale impact heeft.
  • Een gevarieerde en dynamische functie die alle aspecten van digitale en operationele communicatie omvat.
  • Een gemotiveerd en samenwerkend team van 10 mensen, waar jouw ideeën en initiatieven alle kansen krijgen.
  • Een contract van onbepaalde duur met een marktconform salaris, inclusief hospitalisatieplan en maaltijdcheques.
  • Een bedrijfswagen en tankkaart.
  • Een hybride werkorganisatie, met thuiswerk en aanwezigheid op kantoor in Vilvoorde (dicht bij het station).

Solliciteren

Meer banen van je zoekopdracht