Job 2 van 5


Report this listing

Solliciteren



Expert organisatiebeheersing en klachtenbeheer


Functie

Organisatie

Wonen in Limburg, of kortweg WiL, vormt vanaf 1 juli 2023 de nieuwe woonmaatschappij in Limburg. Een nieuwe organisatie met een nieuwe naam én een grote geschiedenis binnen het Limburgs sociaal woonbeleid. Wonen in Limburg bundelt namelijk de krachten van de 19 voormalige sociale huisvestingsmaatschappijen, – verhuurkantoren en – koopmaatschappijen in Limburg. Een fusie van deze omvang is uniek op onze Limburgse bodem. Met in totaal ongeveer 24.000 huurwoningen, 3 miljoen vierkante meter grondreserve, actief in 42 gemeenten en met 400 personeelsleden, vormt Wonen in Limburg de grootste woonmaatschappij in Vlaanderen.

WiL is het unieke aanspreekpunt voor wie sociaal wil huren, kopen of verhuren. Met een team van gedreven medewerkers zetten ze zich in om samen met lokale besturen en partnerorganisaties duurzame en betaalbare woonoplossingen te creëren, overal in Limburg. Met ongeveer 21.000 kandidaat-huurders en meer dan 4.000 kandidaat-kopers op de wachtlijst, staat Wonen in Limburg voor een grote uitdaging. Werk jij graag mee aan deze uitdaging binnen deze jonge organisatie? Dan ben jij misschien wel degene die we zoeken voor de functie van Expert organisatiebeheersing en klachtenbeheer.

Functie

  • Als expert sta je in voor het ontwikkelen, plannen, en coördineren van een beleid inzake organisatiebeheersing voor de woonmaatschappij en de organisatie van een succesvol en efficiënt klachtenbeheer.
  • Je informeert je over maatschappelijke, politieke, economische, markt- en technologieontwikkelingen en benut deze kennis effectief binnen de organisatie. Hierbij houd je rekening met alle betrokken partijen.
  • Je bouwt beheersmaatregelen en procedures in voor de verschillende activiteiten van de woonmaatschappij, zodat:
  • De doelstellingen efficiënter en effectiever worden gerealiseerd;
  • Het naleven van wetgeving en procedures wordt verzekerd;
  • De organisatie beschikt over betrouwbare financiële en beheersinformatie;
  • Het efficiënt en economisch gebruik van middelen en de bescherming van de activa worden verzekerd.
  • Je faciliteert en ondersteunt de toepassing van de management control -cyclus of PDCA-cyclus in de woonmaatschappij.
  • Je staat in voor het tijdig identificeren van mogelijke risico’s die een efficiënte en effectieve dienstverlening, een degelijke algemene werking en de realisatie van de beleidsdoelstellingen kunnen belemmeren. Je stelt beheersmaatregelen en acties voor. Dit doe je in nauwe samenwerking met het managementteam.
  • Je staat in voor de uitwerking en het opvolgen van procesmanagement voor organisatiebrede processen. Je zorgt ervoor dat de verschillende processen, procedures, werkafspraken,… in de organisatie gedragen worden, gekend zijn en opgevolgd worden.
  • Je zorgt voor kwaliteitstoetsing, de opvolging en monitoring van de doelstellingen, het procesmanagement en het risicobeheer.
  • Je plant procedures voor interne audit, kwaliteitsmanagement en klachtenbeheer, brengt deze in de praktijk- en gaat aan de slag met de resultaten ter verbetering van de werking en/of de dienstverlening.
  • Je draagt zorg voor de naleving van standaarden en wetgeving inzake doelstellingen, de meerjarige en jaarlijkse begroting, interne audit en risicobeheer.
  • Je staat in voor het ontwikkelen en onderhouden van professionele relaties, netwerken en contacten, zowel binnen als buiten de organisatie.
  • Je rapporteert aan de Directeur Stafdiensten.

Jouw profiel

  • Je beschikt minimaal over een masterdiploma.
  • Geen masterdiploma en toch enthousiast? Als je beschikt over een bachelorsdiploma en slaagt voor onze capaciteitstest op masterniveau, dan kan je deelnemen aan het verdere verloop van de selectieprocedure.
  • Je hebt minimaal een eerste bewezen ervaring in één of meer van volgende domeinen: projectmanagement, organisatie- of risicobeheersing, organisatieontwikkeling of kwaliteitscoördinatie.
  • Bij voorkeur ervaring in het faciliteren en ondersteunen van de toepassing van de PDCA-cyclus.
  • Je bent in staat om beleidsparameters te begrijpen en te bepalen ter optimalisatie van de organisatieprocessen.
  • Je toont affiniteit en interesse in de sociale huisvestingssector en de maatschappelijke opdracht van een woonmaatschappij.
  • Je bent betrouwbaar en integer, in staat om in complexe dossiers onderbouwde conclusies te trekken en hierover op een diplomatische maar effectieve manier te rapporteren.
  • Je hebt een sterk analytische en probleemoplossend vermogen en bent in staat om knelpunten te identificeren en op te lossen.
  • Je stimuleert zelf actief verandering met het oog op het verbeteren van de werking en bent vindingrijk bij het aandragen van kwaliteit verhogende suggesties.
  • Je bent resultaatgericht en beschikt over sterke organisatorische vaardigheden.
  • Je kan een beleidslijn vertalen in meetbare objectieven, efficiënte, overzichtelijke plannen uitwerken in logische stappen en prioriteiten bepalen om de objectieven te behalen.
  • Je neemt initiatief en bent proactief. Anderen kennen je als iemand met visie, die een innoverend en strategisch beleid naar voor kan brengen dat de organisatie op lange termijn beïnvloedt.
  • Je bent contactvaardig en diplomatisch en bent in staat om andere diensten, het management en het bestuur van de woonmaatschappij mee te krijgen in een verhaal van organisatiebeheersing en klachtenbeheer.

Aanbod

  • Een dynamische, uitdagende en collaboratieve werkomgeving.
  • Een bruto maandsalaris van minimaal 3.872,40 euro en bij 15 jaar anciënniteit een bruto maandsalaris van 5.266,35 euro, aangevuld met een eindejaarspremie en vakantiegeld.
  • Het salaris wordt aangevuld met maaltijdcheques (8 euro/gewerkte dag), een groepsverzekering, hospitalisatieverzekering met de mogelijkheid om ook gezinsleden aan te sluiten, een verplaatsingsvergoeding of fietsvergoeding van 0,35 euro/km.
  • Een gunstige verlofregeling met 20 wettelijke vakantiedagen, 4 aanvullende verlofdagen (vrij te kiezen), 4 officieuze feestdagen (11/07, 02/11, 15/11 en 26/12).
  • Je werkt in een 40-uren week waardoor je recht hebt op 12 ADV-dagen.
  • Mogelijkheden voor professionele groei en ontwikkeling.
  • Werklocatie: Genk (bereid zijn om zich te verplaatsen).

Solliciteren

Pieter Vandergraesen
011 36 10 65
pieter.vandergraesen@motmansenpartners.be

Solliciteren

Meer banen van je zoekopdracht