De Stad Brussel telt ongeveer 4000 medewerkers en beheert ook nog eens een uitgebreid onderwijsnet. Dat zorgt ervoor dat de Stad een van de grootste werkgevers van het Brussels Gewest is. En toch ben je bij ons geen nummer Onze dagelijkse inzet voor de Stad zorgt ervoor dat we ons met elkaar verbonden voelen. Samen zetten we ons in voor de duizenden inwoners, bezoekers en gebruikers van de hoofdstad
Dienst beschrijving
De Dienst Handel van de Stad Brussel maakt deel uit van het Departement Vastgoedbeheer van de Stad Brussel. De dienst is verantwoordelijk voor het ondersteunen, begeleiden en ontwikkelen van handelsactiviteiten op het grondgebied van de Stad, in nauwe samenwerking met andere gemeentelijke departementen.
De dienst is opgedeeld in
vier aparte cellen
, elk gespecialiseerd in een specifiek aspect van de lokale handel (markten, horeca, commerciële animaties/ambulante handel en een transversale cel), wat een gerichte en doeltreffende aanpak mogelijk maakt.
Wij zijn een
team van ongeveer 40 personen
, verdeeld tussen
veldwerk
(controle en begeleiding) en
administratieve taken op kantoor
(beheer van vergunningen, opvolging van dossiers, projectcoördinatie).
Deze dienst vervult een aantal essentiële taken, waaronder:
· Het
administratief beheer
van vergunningen met betrekking tot ambulante handel, horeca, terrassen, markten, uitstallingen, enz.
· De
ondersteuning van handelaars
· De versterking en
stimulering van het commerciële weefsel
· De
regulering en het toezicht op de naleving van de geldende normen
· De
dialoog en samenwerking met economische actoren
TAKEN
PROFIEL
Of je voldoet aan de interne bevorderings- en mobiliteitsvoorwaarden voor een functie in de graad van administratieve secretaris
Indien je je diploma behaald hebt in het buitenland, is op enkele uitzonderingen na, een gelijkwaardigheidserkenning door NARIC-Vlaanderen nodig
AANBOD
SELECTIE PROCES
Stuur uw sollicitatie uiterlijk t.e.m.
12/09/2025
(curriculum vitae + motivatiebrief + kopie van het vereiste diploma). Onvolledige sollicitaties (die niet alle vereiste documenten bevatten) worden niet in overweging genomen.
Een eerste selectie zal worden gemaakt op basis van het cv en de motivatiebrief. Kandidaten die aan het profiel voldoen, worden telefonisch uitgenodigd voor geautomatiseerde selectietests en een selectiegesprek. Dit gesprek zal worden gehouden voor een selectiecomité en zal zich richten op motivatie, gedragsvaardigheden en technische vaardigheden.
De Stad Brussel selecteert kandidaten op basis van hun vaardigheden en maakt geen onderscheid naar leeftijd, geslacht, etnische afkomst, geloof, handicap of nationaliteit. We moedigen personen met een handicap aan om te solliciteren. We zullen rekening houden met eventuele noodzakelijke aanpassingen zowel wat betreft de wervingsprocedure als de integratie binnen de administratie.
Vacature referentie: ID 2180