Actief bijdragen aan de financiële beheersing en sturing van residentiële vastgoedprojecten door het opstellen en opvolgen van projectbudgetten, cashflows en rapportages, en door het aanleveren van kerncijfers, analyses en adviezen aan projectleiders, directie.
Resultaatsgebieden
1.Draagt bij aan de financiële sturing van de vastgoedprojecten
Voornaamste taken maar niet limitatief
- Bewaken en actualiseren van projectbudgetten en planningen in samenspraak met projectverantwoordelijken.
- Signaleren van afwijkingen t.o.v. budget of planning en formuleren van aanbevelingen.
- Opstellen van financiële projectrapportages (maandelijks, kwartaal, ad hoc) voor intern en extern gebruik.
- Uitvoeren van rendabiliteitsanalyses en risicoanalyses.
- Monitoren van KPI’s op projectniveau.
2. Ondersteunt de CFO/directie en projectverantwoordelijken bij budgetbewaking
Voornaamste taken maar niet limitatief:
- Toezien op correcte verwerking van projectkosten en facturatie in de boekhouding.
- Verzamelen en analyseren van financiële gegevens uit verschillende systemen (boekhouding, ERP, Excel).
- Opstellen van cashflowanalyses en -prognoses.
- Voorbereiden van financiële rapportering voor raad van bestuur en externe stakeholders.
- Ondersteunen bij audits, subsidieaanvragen en investeringsdossiers.