Missie van de functie:
Het definiëren van zakelijke problemen via grondig onderzoek en het verzamelen van technische en niet-technische informatie. Het opstellen van gedetailleerde zakelijke vereisten voor een oplossing en ervoor zorgen dat de geleverde oplossing aan deze vereisten voldoet.
Taken:
- Verzamelen, valideren en documenteren van businessvereisten.
- Modelleren van bedrijfsprocessen en het identificeren van kansen tot procesverbetering.
- Identificeren van knelpunten, risico’s en voordelen van bestaande en voorgestelde oplossingen, en het toelichten van de impact op de business.
- Opstellen van business- en procestechnische specificaties voor oplossingen.
- Kosteninschatting maken en zakelijke besparingen in kaart brengen.
- Informatie vereenvoudigen en vertaalslagen maken tussen business en technische teams zodat alle betrokkenen het begrijpen.
- Implementeren en testen van oplossingen.
- Ondersteunen bij de transitie binnen de organisatie en bijdragen aan succesvolle verandering.
- Zichzelf op de hoogte houden van evoluties binnen het vakgebied, kennis up-to-date houden in functie van nieuwe ontwikkelingen, met als doel geloofwaardigheid te versterken door een dienstverlening aan te bieden gebaseerd op actuele expertise.
Vaardigheden:
- Effectieve betrokkenheid van stakeholders: in staat zijn om met belanghebbenden op alle niveaus van de organisatie te communiceren.
- Kritisch denkvermogen: problemen kunnen begrijpen, analyseren en structureren.
- Probleemoplossend vermogen: creatief denken en in teamverband werken om zakelijke uitdagingen op te lossen.
- Besluitvorming: kunnen beslissen over zaken zoals prioritering van vereisten, afbakening van de scope, en de haalbaarheid van oplossingen.
- Goed luister- en communicatief vermogen: het correct verzamelen van vereisten is cruciaal; dus het kunnen stellen van de juiste vragen en het juist interpreteren van ontvangen informatie is essentieel.
- Sterke documentatie- en schrijfvaardigheden: opstellen van documenten zoals use cases en business requirement documenten.
- Zelfzekere presentator: bevindingen en aanbevelingen presenteren aan senior management en stakeholdervergaderingen begeleiden.
- Ervaring en/of kennis in het domein van payrollberekeningen in België, bij voorkeur binnen een omgeving van een Erkend Sociaal Secretariaat (ESS).
Solliciteren