Functie
Als communicatiemanager & content creator ben je de drijvende kracht achter onze contentcreatie, waarbij je strategisch inzicht combineert met creatieve flair.
Content strategie:
Ontwikkelen en implementeren van een contentstrategie die aansluit bij de organisatiedoelstellingen.
Identificeren van nieuwe en boeiende contentkansen.
Content creatie:
Produceren van hoogwaardige en originele content, waaronder instagramposts, reels, tiktoks, facebookberichten, video's en infographics.
Creëren van visuele content die de merkbeleving versterkt.
Campagnes ontwikkelen.
Social media beheer:
Beheren van onze social media-kanalen met de nadruk op het vertellen van een samenhangend verhaal
Actief deelnemen aan online gesprekken en community-engagement vergroten.
Story-telling:
Ontwikkelen van boeiende verhalen die resoneren met onze doelgroep en merkwaarden.
Integreren van storytelling in alle communicatie-uitingen.
Analyse en optimalisatie:
Monitoren van de prestaties van content via analytics-tools.
Aanpassen van strategieën op basis van resultaten om de effectiviteit te verbeteren.
Jouw profiel
-
Minimaal een bachelordiploma in Communicatie, Marketing, Journalistiek of gelijkwaardig aan ervaring.
-
Ervaring met programma’s zoals Photoshop, Indesign, Capcut, Inshot, … of bent bereid je daarin te verdiepen.
-
Aantoonbare ervaring in contentcreatie en strategische communicatie
-
Creativiteit en bekwaamheid in het vertellen van verhalen.
-
Uitstekende kennis van sociale media-platforms en trends.
-
Vaardigheid in grafisch ontwerp en gebruik van content creatie-tools.
-
Zelfstandigheid met de mogelijkheid om strakke deadlines te halen.
-
Schriftelijke communicatiedragers opstellen: Intern publicatieblad, interne nota's
-
Communicatiedragers ontwikkelen: Sociale mediaprofielen
-
Het communicatiebeleid van de organisatie bepalen
Het budget en de uitgaven van de communicatieacties vastleggen
-
Gegevens van de activiteiten actualiseren (stuurbordgegevens, statistieken, …) en rapporten van communicatieacties opmaken
-
Schriftelijke, visuele of audiovisuele communicatieproducten uitwerken
-
De inhoud van een website beheren
-
De communicatie voorbereiden (inhoud verzamelen, evalueren, selecteren, opstellen, ...)
-
Schriftelijke communicatiedragers opstellen: Nieuwsbrief, e-nieuwsbrief (mailings)
-
De kwaliteit van de verspreide informatie controleren
-
Communicatiedragers ontwikkelen: Beeldmateriaal (tekeningen, logo's, grafisch charter, ...)
Aanbod
Freelance: aantal uren en aantal dagen zijn bespreekbaar
-
Je wordt met open armen onthaald en ons team staat klaar om je te begeleiden.
-
Een functie met verantwoordelijkheid en binnen een jonge en sterk groeiende organisatie, waardoor je bijdraagt aan de maatschappelijk impact die de vzw wil maken.
-
Occasioneel op een avond of weekend
-
Mogelijkheden tot verdere professionele ontwikkeling en bijscholing.
-
Een inspirerende en impactvolle werkomgeving, waarin je verwelkomd wordt in een enthousiast en gemotiveerd team.
-
Correcte vergoeding op basis van de gangbare uurtarieven freelance.
Solliciteren
Sophie Wouters
0494980238
sophie.wouters@puntvzw.be