Het Psychiatrisch Centrum bestaat uit een psychiatrisch ziekenhuis (residentiële en semi-residentiële zorg) en een psychiatrisch verzorgingstehuis. Als centrum zijn we een actieve partner in het Netwerk NOWE via de creatie van mobiele crisis- en behandelteams, een mobiel forensisch team en diverse initiatieven. Dagelijks gaan ongeveer 800 medewerkers geïnspireerd en verbonden op weg met mensen met een psychische kwetsbaarheid.
Oase 2 is een halfopen behandelafdeling voor 65-plussers met uiteenlopende psychiatrische klachten, waar men een reeds gestart traject in het ziekenhuis kan verderzetten. Het interdisciplinair team biedt een persoonsgerichte zorg op maat, op weg naar een hernieuwd evenwicht in functioneren en welbevinden. Mogelijkheden, vaardigheden en sterktes van de patiënt staan centraal. Dit alles met bijzondere aandacht voor het individuele levensverhaal. Samen met Oase 1 vormt dit de cluster 'gerontopsychiatrische zorg' van het PC Sint-Amandus.
Meer informatie over de afdeling kan je terugvinden via onze website.
Jouw opdracht
Je coördineert het reilen en zeilen op de afdeling.
Je werkt een toekomstgericht afdelingsbeleid uit in samenwerking met de directie, het kernteam en het interdisciplinair team.
Je fungeert als aanspreekpunt voor patiënten, teamleden en externen.
Vanuit coachend leiderschap creëer je een ontwikkelingsgericht medewerkersbeleid met ruimte voor initiatief en samenwerking.
In samenwerking met het kernteam en directie zorg je voor een verdere profilering van de afdeling binnen het zorglandschap.
Jouw profiel
· Je beschikt over een bachelordiploma in de verpleegkunde met bijkomende kaderopleiding (of bent bereid deze te verwerven).
· Je bent vlot in de omgang met mensen met een psychische kwetsbaarheid en hebt een hart voor ouderen.
· Je beschikt over kennis van de zorgomkadering en de zorgprocessen voor de doelgroep of bent bereid om deze kennis via opleiding verder te verwerven.
· Vanuit een situationele, coachende en participatieve stijl van leidinggeven inspireer je medewerkers bij hun professionele ontwikkeling en de verdere uitbouw van kwaliteitsvolle zorg.
· Je hebt een zintuig voor zorg.
· Je beschikt over goede communicatieve, sociale en organisatorische vaardigheden. Ervaring in leidinggeven is een pluspunt.
· Authenticiteit en professionaliteit gaan bij jou hand in hand. Je eigen handelen durf je kritisch te bekijken.
· Een team waar openheid, dialoog en een goede sfeer van belang zijn? Daar zet jij je voor in
· Je werkt vlot met de verschillende MS Officetoepassingen en leert snel nieuwe programma's aan.
· Je herkent je in de missie en waarden van ons centrum.
Ons aanbod
· Een voltijdse arbeidsovereenkomst van bepaalde duur tot eind augustus 2026.
· Indiensttreding: in onderling overleg.
· Een boeiende en uitdagende functie met een duidelijke maatschappelijke relevantie.
· Een mensgerichte organisatie die belang hecht aan jouw professionele ontwikkeling en investeert in diverse opleidingsmogelijkheden.
· Een aangenaam werkklimaat met aandacht voor een goede werk-privé balans.
· Een vlot bereikbare werkplek in een groene omgeving.
· Verloning volgens de IFIC-barema's met gunstig anciënniteitsbeleid.
· Verschillende extralegale voordelen: maaltijdcheques, hospitalisatieverzekering, woon-werk vergoeding, aansluiting bij en maaltijden aan gunstige prijzen.
· Meer weten over onze troeven? Bezoek dan onze website
Interesse?
Solliciteer uiterlijk op 16/11/2025 via ons online formulier. Gelieve uw CV en motivatiebrief toe te voegen.
Voor informatie over de selectieprocedure kan je terecht bij Leonie Callewaert, HR-medewerker ; dect of via
Voor informatie over de vacature kan je terecht bij Els Vancoëllie, Directeur zorg ; dect
Voor meer info over ons centrum surf je naar
Dienstverband: Voltijds, Tijdelijke Job
Contractduur 10 maanden
Voordelen:
Werklocatie: Fysiek