Job 1 van 2


Report this listing

Solliciteren



Opvoeder met administratief talent (m/v/x)


Functie

Wie zijn wij?

PAG-ASA vzw, opgericht in 1994, is een gespecialiseerd centrum voor de opvang en begeleiding van slachtoffers van mensenhandel. Wij bieden een integrale begeleiding op maat , in functie van de noden en context van iedere persoon, bestaande uit een administratief, juridisch psychosociaal luik. Dit gebeurt in het kader van de voorwaardelijke “beschermings- en bijstandsprocedure voor slachtoffers van mensenhandel”.

De begeleiding wordt georganiseerd vanuit 3 teams: Het juridisch team zorgt voor de juridische en administratieve begeleiding van de slachtoffers. Zij organiseert tevens de intakegesprekken met de aangemelde slachtoffers. Het team opvanghuis zorgt voor de opvang en psychosociale begeleiding van de slachtoffers die in ons opvanghuis verblijven. Het ambulant team zorgt voor de psychosociale begeleiding voor die personen die autonoom wonen omdat ze geen/niet langer nood hebben aan opvang bij PAG-ASA.

PAG-ASA heeft als prioritaire kernopdracht de hulpverlening aan slachtoffers van mensenhandel. Echter om deze hulpverlening in de beste omstandigheden te kunnen leveren, is het ook noodzakelijk om te ijveren voor de rechten en belangen van de slachtoffers en mee te werken aan de strijd tegen mensenhandel. Dit doen we via de samenwerking met de bevoegde overheidsdiensten, maar ook via sensibilisering, informatieverlening, vorming, en beleidsbeïnvloeding, zowel nationaal als internationaal.

Voor ons ambulant team zijn wij op zoek naar een tweetalige opvoeder m/v/x.

Jouw profiel

Opleiding en ervaring:

· Diploma opvoeder (niveau A2 of gespecialiseerd secundair onderwijs)

· Minimum 5 jaar relevante werkervaring

· Kennis van het Frans EN Nederlands zijn onmisbaar (PAG-ASA werkt tweetalig)

· Kennis van courante informatica (Word, Excel, Outlook en indien mogelijk CRM)

· Troef: kennis van de (sociale) immobiliënsector in Brussel

Vaardigheden en attitudes:

· In staat om zelfstandig en ‘in solo’ te kunnen werken

· Goede communicatievaardigheden (mondeling en schriftelijk)

· Flexibiliteit en organisatietalent

· Oplossingsgericht denken

· Open voor multiculturele en meertalige werkomgeving

  • Zorgvragers de sociale en beleefdheidsregels tijdens de dagelijkse activiteiten uitleggen
  • De dagelijkse activiteiten organiseren voor de zorgvrager(s), de uitvoering opvolgen en tussenkomen bij conflicten of incidenten
  • Samen met de zorgvrager het sociaal-educatieve project opvolgen en een handelingsplan voorstellen
  • Informatie over individuele dossiers verstrekken en uitwisselen met het team, magistraten, medisch personeel, leerkrachten of betrokken commissies, ....
  • Informatie verzamelen over de situatie van de zorgvrager en samen de sociaal-educatieve interventiewijze bepalen
  • Collectieve sociaal-educatieve acties evalueren (bereikte doelstellingen, moeilijkheden, …)
    De informatie doorgeven (partners, financiers, ..)

Aanbod

Jouw functie?

Als opvoeder in het ambulante team heb je een gevarieerde functie met 2 grote luiken.

Luik 1: Wooncoaching (2,5 dag per week)

· Cliënten aanleren hoe een huurwoning zoeken (individuele sessies en groepssessies).

· Cliënten begeleiden bij administratieve stappen in functie van hun zoektocht naar een woning (zoals bv. kandidaatstelling, tekenen van huurovereenkomst).

· Cliënten begeleiden bij hun bezoek aan huurwoning, af en toe in de vooravond.

· Opzetten en onderhouden van een 'netwerk’ met contacten in de huisvestingssector (zoals bv. eigenaars, sociale en privé immokantoren).

· Actief deelnemen aan de werkgroep “huisvesting” binnen PAG-ASA.

· Begeleiden en animeren van het CO-KOT-project in samenwerking met externe partners, waarvan 2 activiteiten per maand in de vooravond. (CO-KOT is een cohousing project voor jongvolwassenen tussen 18 en 25 jaar met een mix van nieuwkomers en studenten).

Luik 2: Ondersteuning van het ambulante team en het onthaal (1,5 dag per week)

· Begeleiders ondersteunen bij de administratieve en praktische stappen van hun cliënten.

· Helpen bij het fysieke en telefonische onthaal van PAG-ASA.

· Andere diensten opzoeken die aan de noden van onze cliënten kunnen beantwoorden.

· Cliënten begeleiden tijdens hun afspraak met een externe dienst.

· Cliëntendossiers updaten telkens een démarche is gezet.

· Contactnemen met het OCMW en andere professionele partners in het belang van de cliënten.

· Deelnemen aan intern en extern overleg.

Wat bieden we aan?

Een 4/5e contract (30u/week) van bepaalde duur gedurende 1 jaar met mogelijkheid tot verlenging.

· Verloning volgens PC 319.01 loonbarema B2a (ter indicatie: bruto maandloon van 3.060€ bij 5 jaar anciënniteit).

· Glijdende werkuren.

· Maaltijdcheques.

· 100% terugbetaling woon-werkverkeer met openbaar vervoer en vergoeding fietsvervoer.

· Werkplaats gesitueerd nabij het Centraal Station van Brussel.

· Startdatum: zo snel mogelijk.

Solliciteren

Sarah De Hovre
025116464
info@pag-asa.be

Solliciteren