Job 4 van 4


Report this listing

Solliciteren



Departementshoofd Ruimte


Bonheiden is een bruisende gemeente met een veelzijdige dienstverlening. Onze medewerkers zetten zich elke dag in om onze inwoners een kwalitatieve, duurzame en toekomstgerichte leefomgeving te bieden. We werken aan slimme, innovatieve oplossingen voor ons openbaar domein en patrimonium, altijd met oog voor klantgerichtheid.
Onze organisatie bestaat uit enthousiaste professionals die elkaar versterken in een dynamische en stimulerende werkomgeving. We geloven in samenwerking, open communicatie en groeikansen voor onze medewerkers.
Wil jij hier mee je schouders onder zetten?

We zoeken een gedreven Departementshoofd Ruimte

 
Functieomschrijving Als Departementshoofd Ruimte geef je richting aan alles wat met de inrichting en het beheer van de ruimte in Bonheiden te maken heeft. Je bent eindverantwoordelijk voor het duurzaam vormgeven van onze leefomgeving: van ruimtelijke planning en vergunningen tot het onderhoud van wegen, groen, gemeentelijke gebouwen en patrimonium.
Wat je doet: 
  • Je geeft leiding aan vijf diensthoofden en bent indirect verantwoordelijk voor zo’n 55 medewerkers.
  • Je zorgt voor een vlotte samenwerking tussen de verschillende teams binnen jouw departement: Ruimtebeleid, Vergunningen, Technische Dienst, Uitvoering en Poets.
  • Je coacht en begeleidt je diensthoofden, zodat zij met hun teams kwaliteitsvolle en klantgerichte dienstverlening bieden.
  • Je bewaakt de langetermijnvisie voor het ruimtebeleid van Bonheiden en vertaalt deze naar concrete acties.
  • Je bent verantwoordelijk voor de inzet van middelen en personeel, en volgt de budgetten en projecten nauwgezet op.
  • Je fungeert als trekker voor grotere, complexe of dienstoverschrijdende projecten.
  • Je bent lid van het managementteam en werkt nauw samen met de algemeen directeur en andere beleidsverantwoordelijken om beleid en uitvoering goed op elkaar af te stemmen.
  • Je bouwt aan sterke interne en externe samenwerkingen, met duidelijke overlegmomenten en heldere communicatie.
  • Je bent aanspreekpunt voor strategische partners en bewaakt mee de kwaliteit van onze dienstverlening.
Profiel
  • Je hebt een masterdiploma (of gelijkgesteld diploma dat toegang geeft tot niveau A).
  • Heb je geen masterdiploma, maar wel de nodige ervaring en capaciteiten? Geen probleem! Je kan deelnemen aan de selectieprocedure, op voorwaarde dat je slaagt voor een online niveautest op masterniveau.
  • Je hebt minstens 5 jaar aantoonbare beroepservaring in een hiërarchisch leidinggevende functie of als trekker van complexe projecten waarbij samenwerking met meerdere interne en externe partners, beleidsmatige afstemming, strategische keuzes en een brede impact op de organisatie of samenleving centraal stonden. We beschouwen als complex die projecten waarbij coördinatie over verschillende diensten of beleidsdomeinen en inzicht in lange termijn effecten noodzakelijk waren.
  • Je bent een inspirerende en verbindende leider die medewerkers motiveert en verantwoordelijkheid stimuleert.
  • Je kan het overzicht bewaren, gestructureerd werken en mensen meenemen in verandering.
  • Je hebt een visie op duurzaam ruimtebeheer en klantgerichte dienstverlening.
  • Je bent communicatief sterk en weet vlot samen te werken met diverse interne en externe partners.
Aanbod
  • Een voltijdse vaste benoeming bij de overheid (statutair verband)
  • Een aantrekkelijk brutoloon volgens salarisschaal A5a-A5b: 
Met 5 jaar ervaring: 5.553,35 euro
Met 10 jaar ervaring: 6.579,13 euro
  • Alle relevante beroepservaring wordt meegenomen in de berekening van jouw loon. Wens je een loonsimulatie in functie van jouw persoonlijke situatie? Neem dan zeker even contact met ons op.
  • Werk-privébalans is geen loze belofte: je krijgt 31 vakantiedagen en 14 feestdagen. Daarnaast is er een flexibele uurregeling en zijn er mogelijkheden tot thuiswerk. 
  • Verschillende extralegale voordelen: maaltijdscheques t.w.v. 8 euro per dag, gratis hospitalisatieverzekering (en voordelig tarief voor familieleden); ecocheques (max.200 euro/jaar) en tweede pensioenpijler.
  • Laptop/smartphone
  • Kom je met de fiets? We belonen je extra met een fietsvergoeding. Ook bieden we de mogelijkheid tot fietslease.
  • Liever met het openbaar vervoer naar het werk? Dan zorgen wij voor een volledige terugbetaling.
  • We investeren in jou door tijd en ruimte te voorzien voor coaching en om opleidingen te volgen.
  • Aansluiting bij onze sociale partner GSD-V voor premies, kortingen, voordelen, …
  • Aanleg werfreserve van 1 jaar.

Solliciteren

Meer banen van je zoekopdracht