Financieel manager – hoofdboekhouder (VOLTIJDS)
Kansen geven aan mensen en spullen: dat is waar De Enter met haar kringwinkels voor gaat. Elkeen heeft talenten, ook als pech je al eens is overkomen. Onze talenten helpen het hergebruik in onze regio flink naar boven. Omdat we mee willen werken aan een duurzame en sociale samenleving. Bouw je vol goesting mee aan onze missie?
Onze huidige boekhoudster heeft onze organisatie zien groeien van een klein invoegbedrijf naar een maatwerkbedrijf met meer dan honderd werknemers en zes verschillende kringwinkels. Naast boekhouding bewaakt ze flink wat processen rond geldstromen, verzekeringen en financiën. In de verte lonkt haar welverdiende pensioen. We bouwen een zachte overgang van expertise uit, zodat historische en nieuwe knowhow de organisatie nog sterker maakt.
De plaats van tewerkstelling is Brecht.
Startdatum is bespreekbaar, onmiddellijke indienstneming is mogelijk.
Functiedoel:
Je bent verantwoordelijk voor het strategisch en operationeel financieel beheer van onze vzw. Je beheert ons financieel plan met haar investeringen en de budgettering aan de hand van nauwkeurige rapportages. De stabiliteit die je hiermee bevordert doet ons gestaag verder werken aan een toekomst van kansen geven.
Takenpakket:
Opvolging dagelijkse boekhouding: facturatie, inboeking, debiteuren- en crediteurenbeheer, fysieke geldstromen met introductie van analytisch boekhouden.
Opvolgen administratie: verzekeringsdossiers, contractenbeheer, zakelijk beheer van een vzw (UBO, ondernemingsverplichtingen, publicaties staatsblad, ….)
Projectbeheer
a. Winkelkassa's
b. Kwaliteit van processen:
i. evenwicht tussen controle, kwaliteit en efficiency
ii. documenteren van processen
iii. uitzuiveren van tussenbestanden en handmatig werk door digitalisering
Rapportages: kwartaalopvolging begroting, maandelijkse winkelomzetten, jaarrapportage voor derden (koepelorganisaties, goederenstromen,…), ad hoc rapporten.
Afsluitingen: BTW, boekjaar afsluiten
Financieel beheer: Thesaurieplanning, investeringsanalyses en prijsberekeningen, begrotingsopmaak, aankoopbeheer, herkennen van financiële opportuniteiten zoals subsidies en externe financieringsmogelijkheden, waarborgen van naleving van alle relevante wet- en regelgeving in financiële processen
Externe communicatie: dossierbeheerder SBB, bedrijfsrevisor
Managementteam: actieve rol samen met HR-manager, operations manager, communicatie en algemeen directeur.
Relevante competenties:
Opleiding/ervaring/bereidheid
Andere vereisten
Aanbod
Waar en hoe solliciteren?
Ook zin om met een flinke dosis zelfrelativering en humor in een groeiende onderneming (uw) talenten te ontwikkelen? Stel je kandidaat voor 18/10/2025.