Projectverantwoordelijke
Plaats van tewerkstelling:
Brussel
Reageren voor:
12/11/2025
Horeca Forma Vlaanderen
Horeca Forma is de vormingsorganisatie van en voor de Horecasector, opgericht door de sociale partners van het Paritair Comité 302: Horeca Vlaanderen en Comeos aan werkgeverszijde, ACV en ABVV Horval aan werknemerszijde. Op dit moment telt onze organisatie 35 vaste medewerkers, verspreid over 4 teams.
Wij versterken de competenties van mensen die nu of later in de horecasector (willen) werken, zodat ze niet alleen sterker in hun schoenen staan, maar ook met meer plezier en overtuiging aan de slag gaan en blijven in onze mooie sector. Daar vaart iedereen wel bij: de medewerkers, de bedrijven en de gasten.
Onze diensten:
- Vaardigheden van horecawerknemers verbeteren via een professioneel opleidingsaanbod
- Bruggen bouwen tussen het horecaonderwijs en –bedrijven: Horeca Forma en de Vlaamse hotel- en grootkeukenscholen werken nauw samen rond de toekomst van het horecaonderwijs en kwaliteitsvolle instroom in de sector.
- Werkzoekenden klaarstomen voor een functie in de horeca via onze werkzoekendenopleidingen
Onze waarden:
- Betrokkenheid bij de organisatie en de sector
- Continue ontwikkeling
- Integriteit
- Klantgerichtheid
- Samenwerken
- Open communicatie
Onze kantoren bevinden zich in centrum Brussel, op wandelafstand van het station.
Taakomschrijving
Als Projectverantwoordelijke heb je een veelzijdige rol met strategische én praktische impact. Enerzijds coördineer je projecten die Horeca Forma helpen groeien en vernieuwen. Anderzijds neem jij de lead in de organisatie van studiedagen, sectorevents en inspiratiemomenten waar we ons netwerk samenbrengen.
Je werkt over de teams heen, houdt het overzicht, zorgt dat alles tot in de puntjes geregeld is en dat onze sector de kwaliteit voelt waar Horeca Forma voor staat.
Als Projectverantwoordelijke breng je in de eerste plaats met jouw helikopterzicht en organisatietalent structuur en richting in onze strategische projecten. Je zal zelf een aantal projecten leiden maar stuurt vooral ook andere collega's aan in de uitvoering. Jij bewaakt de grote lijnen, volgt op en ondersteunt de collega's. Zo zorg je ervoor dat projecten op schema blijven, doelstellingen behaald worden en de resultaten bijdragen aan de groei van onze sector.
- Je coördineert projecten van A tot Z: van projectplan en taakverdeling tot opvolging en rapportering
- Je bent aanspreekpunt voor het sectorconvenant met de Vlaamse regering
- Je bewaakt de uitvoering en rapportage van het sectorconvenant
- Je schrijft externe projectaanvragen (bv. ESF) en volgt de uitvoering op
- Je zorgt voor het goed verloop van kwaliteitsaudits
- Je coördineert jaarverslagen/rapportages
- Je bent de link met ons onderzoekscentrum Guidea en ondersteunt hen bij het opzetten van onderzoeken
- Je bent sparringpartner voor directie en teamverantwoordelijken
Naast je rol als projectverantwoordelijke, zet je ook de hoed van eventplanner op. Jij bent de motor achter interne studiedagen en samenkomsten maar ook voor sectorevents en inspiratiemomenten waar Horeca Forma zich toont aan partners, bedrijven en werknemers. De inhoudelijke insteek van elk event wordt bepaald door collega's en/of leidinggevenden; jij zorgt dat alles praktisch en organisatorisch tot in de puntjes geregeld is.
- Je plant en organiseert studiedagen, netwerkevents en infosessies voor de horecasector op praktisch en uitvoerend vlak.
- Je plant en organiseert onze deelname aan vakbeurzen zoals Horeca Expo en Brussels Bar Show
- Je coördineert de praktische organisatie: locatie, sprekers, catering, logistiek en verzorgt de interne en externe communicatie hierover.
- Je werkt samen met collega's uit de teams Vorming, Onderwijs en Arbeidsmarkt om de inhoud te bepalen.
- Je zorgt voor een feilloos verloop op de dag zelf: ontvangst, timing en opvolging.
- Je evalueert elk event en stuurt bij voor toekomstige edities.
Profiel- Masterdiploma of gelijkwaardige ervaring.
- Ervaring met projectmanagement
- Ervaring in businessanalyse of procesoptimalisatie is een meerwaarde maar geen must
- Je combineert strategisch inzicht met hands-on uitvoering.
- Sterk in analyseren, structureren en rapporteren.
- Communicatief sterk: zowel in schrijven als presenteren.
- Je werkt zelfstandig en resultaatgericht, maar weet ook hoe je draagvlak creëert in een team.
- Affiniteit met de horeca is een pluspunt – passie voor leren en ontwikkelen is een must.
- Je voelt je goed in een omgeving met veel autonomie en weinig dagelijkse sturing. Je kan prioriteiten scherpstellen, zelfstandig beslissingen nemen en collega's doelgericht betrekken wanneer nodig.
Competenties:
- Projectmanagement
- Change management
- Analytisch en conceptueel denken
- Stakeholdermanagement
- Probleemoplossend vermogen
- Plannen en organiseren
Aanbod
Een voltijds contract (40u/week) van onbepaalde duur
- Een aantrekkelijk verloningspakket met extralegale voordelen
- Laptop + internet thuis
- GSM + abonnement
- Groepsverzekering
- Hospitalisatieverzekering + ambulante zorgen en tandzorg
- Maaltijdcheques
- Een mobiliteitsoplossing op maat
- Mogelijkheid tot fietslease na 6 maanden dienst
- Verlofrechten tot 33 dagen (20 vakantiedagen + 12 ADV-dagen + 1 anciënniteitsdag na 6 maanden)
- Een boeiende en afwisselende functie
- Een prettige collegiale werkomgeving met een sterke passie voor horeca
- we bieden je veel vrijheid en autonomie: je werkt gemiddeld 2 dagen per week samen met collega's op kantoor, de overige tijd beheer je je agenda zelfstandig.
- Mogelijkheid tot telethuiswerk voor 2 dagen per week met telewerkvergoeding
Praktisch
Ben jij even enthousiast als wij over deze functie?
Stuur ons je originele CV en motivatiebrief vóór 12 november 2025 naar Isabelle Ieven via
Eerste gesprek – kennismaking en motivatie: dinsdag 18 november 2025
Tweede ronde – een schriftelijke proef en bijkomend gesprek: woensdag 3 of vrijdag 5 december 2025
Derde ronde – assessment bij erkend bureau
Vierde ronde – eindgesprek en match-check
Wij werven aan op basis van competenties en talenten, ongeacht leeftijd, geslacht, origine, handicap.
Neem ook zeker een kijkje op onze website.
Plaats van tewerkstelling
Anspachlaan 111 / 4
1000 Brussel
Inhoudelijke contactpersoon
Isabelle Ieven
Solliciteren