Over Historalia
Historalia is een Belgisch productiehuis dat musicals en belevingsspektakels creëert op unieke historische locaties. Na meer dan tien jaar ervaring en succes (openluchtmusicals, familie-evenementen, internationale projecten) staan we aan de vooravond van een nieuwe groeifase met verschillende grootschalige producties.
Om ons team te versterken, zoeken wij een Marketing Project Manager die onze ambities kan vertalen in concrete en vernieuwende marketingplannen.
Jouw Rol
Als Marketing Project Manager ben je de rechterhand van onze Head of Marketing & Front of House. Je werkt in samenspraak met haar en ondersteunt in de planning, uitvoering en opvolging van de marketing- en front of house activiteiten.
Je krijgt een brede en afwisselende verantwoordelijkheid binnen het marketingteam van Historalia. Je zorgt voor een sterke merkbeleving, een vlekkeloze communicatie en doordachte campagnes voor onze producties.
Jouw Verantwoordelijkheden
- Je stelt het jaarlijkse marketingplan op en voert het uit, in nauwe samenwerking met de Head of Marketing.
- Je beheert het marketingbudget en zorgt voor duidelijke en regelmatige rapportering.
- Je onderhandelt met reclamebureaus, media en strategische partners (o.a. advertentie-inkoop, pers, influencers).
- Je coördineert de junior marketingmedewerker en bewaakt de kwaliteit van social content, ticketingflows, websites en grafische uitwerkingen.
- Je volgt ticketingsystemen en reservaties nauw op en optimaliseert de customer journey op basis van verkoop- en CRM-data.
- Je beheert ons nieuwsbriefsysteem en de website en zorgt voor heldere, aantrekkelijke communicatie.
- Je creëert sterke en relevante content voor onze sociale mediakanalen.
- Je ontwikkelt en beheert groeps- en VIP-aanbiedingen voor bedrijven, verenigingen en VIP-klanten.
- Je bouwt strategische partnerschappen uit met sponsors, media en culturele organisaties.
- Je waakt over een consistente merkidentiteit van Historalia en al onze projecten, zowel online als offline.
Profiel
- Je hebt 3 tot 5 jaar ervaring in marketing, bij voorkeur binnen de cultuur-, entertainment- of eventsector, of bij sterke consumer brands.
- Je kan volledige marketingplannen uitwerken, uitvoeren en opvolgen.
- Je beschikt over sterke onderhandelingsvaardigheden, bent goed in budgetbeheer en volgt campagnes nauwkeurig op.
- Je hebt ervaring of sterke interesse in B2B-relaties, en voelt je comfortabel in het beheer van groeps- en VIP-klanten.
- Je bent vertrouwd met digitale tools, CRM-systemen en ticketingsoftware (ervaring binnen de cultuursector is een pluspunt).
- Je neemt initiatief, kan zelfstandig werken, maar functioneert ook uitstekend in samenwerking met creatieve en operationele teams.
- Je bent diplomatisch, communicatief en teamgericht: je werkt vlot samen met een ervaren Head of Marketing en levert tegelijk strategische meerwaarde.
- Talenkennis: Nederlands is vereist, Engels op professioneel niveau is noodzakelijk. Kennis van Frans is een troef.
Wij bieden
- Een sleutelpositie in een productiehuis in volle expansie.
- De kans om te werken aan unieke, artistieke en historische projecten.
- Een jong, geëngageerd en gepassioneerd team.
- Voltijds vast contract in Westerlo.
- Competitief salarispakket: 2800– 3400 € bruto/maand
- Extralegale voordelen (maaltijdcheques, groepsverzekering, …).
Solliciteren