Job 5 van 5


Report this listing

Solliciteren



Afdelingshoofd ruimte


Merelbeke-Melle, op een steenworp van Gent, is een moderne en dynamische gemeente van ruim 37.000 inwoners. Centraal in Oost-Vlaanderen, tussen de provinciehoofdstad en de Vlaamse Ardennen, is het de schakel tussen het grootstedelijk gebied Gent en het landelijke buitengebied.

Je vindt in Merelbeke-Melle heel wat diensten van het lokaal bestuur: het gemeentehuis, het sociaal huis, het welzijnshuis, de bibliotheek, het cultuurhuis, het jeugdcentrum, het sportcentrum en verschillende scholen.

Het lokaal bestuur Merelbeke-Melle hanteert de volgende organisatiewaarden: Ambitieus, Professioneel, Respectvol, Verbonden.
Functieomschrijving We zijn op zoek naar een voltijds afdelingshoofd ruimte.

De afdeling Ruimte staat in voor de duurzame ontwikkeling van het gebied van de gemeente.

Deze afdeling bestaat uit:
  • De dienst Projecten openbaar domein staat in voor de opvolging van projecten die bijdragen aan een duurzame ontwikkeling en een efficiënt beheer van het openbaar domein van het lokaal bestuur, zoals infrastructuur- en landschapsprojecten.
  • De dienst Omgeving staat onder andere in voor ruimtelijke planning, omgevingsvergunningen en meldingen voor aspect stedenbouw, inclusief handhaving.
  • De dienst Leefmilieu en economie staat onder andere in voor klimaatbeleid natuur- en bodembeleid, omgevingsvergunningen en meldingen voor aspect milieu en lokale economie, inclusief handhaving, lokale economie en afvalbeleid.
  • De dienst Mobiliteit staat onder andere in voor mobiliteitsbeleid, vergunningen en adviezen, trage wegen en inname openbaar domein.
  • De dienst Infrastructuur staat onder andere in voor technische uitvoering van werken in eigen beheer (groen ene wegen), opvolging werken door derden (o.a. nutsbedrijven), werken projecten sociale economie en opvolging meldingen.
Het afdelingshoofd bewaakt de werking van de diensten en het behalen van de beleidsdoelstellingen. Je maakt deel uit van het managementteam. Je werkt onder leiding van en rapporteert aan de algemeen directeur
Profiel Je voldoet aan het volgende profiel:
  • Je hebt een goed analytisch en probleemoplossend denkvermogen. Hierdoor ben je in staat om hoofd- en bijzaken te onderscheiden en te structureren.
  • Je bent een toegankelijk en open aanspreekpunt en hebt een open houding.
  • Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden zowel naar collega’s als naar externe partners.
  • Je stimuleert verantwoordelijkheid en oplossingsgericht gedrag. Je moet dus goed kunnen coachen en motiveren.
  • Je kan snel, creatief en flexibel met nieuwe of gewijzigde situaties omgaan.
  • Je kan goed zelfstandig werken en je eigen werk goed organiseren.
  • Je zoekt verbinding met mensen uit diverse netwerken zodat er sociale samenhang en samenwerking ontstaat.
  • Je bent vertrouwd met MS Office en bent bereid om specifieke software aan te leren.
Je voldoet aan de volgende competenties:
  • Teams vormen en richting geven : je stuurt teams en medewerkers in de richting waarin de organisatie verder moet groeien.
  • Competenties beheren : je schat het competentieniveau van medewerkers goed in en stimuleert medewerkers om hun competenties verder te ontwikkelen.
  • Netwerken opbouwen: je identificeert de juiste partners en bouwt netwerken op, zowel binnen als buiten de organisatie.
  • Communiceren met impact: je kan meningen van anderen, zowel binnen als buiten de organisatie, bijsturen en heeft een blijvende invloed.
  • Beleidsindicatoren bepalen : je bepaalt indicatoren, die een invloed hebben op het succes van de organisatie of de afdeling, en volgt die verder op.
  • Ondernemen : je bereikt resultaten op organisatieniveau door structuren en processen optimaal te vormen.
  • Organisatiesensitief zijn : je anticipeert op de gevolgen van genomen beslissingen en activiteiten in de organisatie of de afdeling.
  • Resultaatgericht handelen : je toont inzet om de organisatiedoelstellingen te realiseren en resultaten te bereiken binnen die organisatie of afdeling.
Je voldoet aan de volgende voorwaarden:
  • een passend gedrag vertonen (we toetsen dit aan de hand van een uittreksel uit het strafregister)
  • medisch geschikt zijn voor het uitoefenen van de functie
  • in het bezit zijn van een masterdiploma (of gelijkgesteld)
  • minimaal twee jaar relevante beroepservaring hebben
  • slagen voor de selectieprocedure
Let wel: indien op het uittreksel uit het strafregister een ongunstige vermelding voorkomt, mag je een schriftelijke toelichting voorleggen
Aanbod Van € 4.651,37 tot € 7.092,02 per maand Je wordt betaald in overeenstemming met de salarisschaal van de functionele loopbaan die is verbonden aan de graad A4a-A4b (geïndexeerd bruto-maandsalaris: minimaal 4.651,37 euro, maximaal 7.092,02 euro). Voor de berekening van je salaris wordt beroepservaring bij de overheid, in de privésector of als zelfstandige in aanmerkingen genomen, indien relevant voor de functie. Een simulatie op aanvraag is mogelijk.

Welke voordelen krijgen je nog? Naast het salaris heb je recht op de volgende voordelen:
  • glijdend uurrooster
  • vakantiegeld en eindejaarstoelage
  • maaltijdcheques (8 euro per dag, waarvan 1,09 euro persoonlijke bijdrage)
  • fietsleasing
  • fietsvergoeding (0,36 euro per kilometer) of vergoeding voor kosten woon-werkverkeer (uitsluitend openbaar vervoer, 100% via derdebetalersregeling)
  • gratis hospitalisatieverzekering
  • allerlei premies, tussenkomsten in medische kosten en andere voordelen (zie:
  • interessante verlofregeling: o.a. 35 jaarlijkse vakantiedagen, 14 feestdagen
  • andere: o.a. gratis zwempas, sport op het werk, jaarlijks griepvaccin
Interesse? Solliciteer!

De termijn voor indiening van je kandidaatstelling, met inbegrip van alle bewijzen, loopt tot en met dinsdag 19 augustus 2025 .

Wanneer vindt de selectie plaats?
  • Het verkennend gesprek vindt plaats op dinsdag 2 september 2025 (op afspraak).
  • Het persoonlijkheidsonderzoek of psychologische test vindt plaats op maandag 8 of dinsdag 9 september 2025 (op afspraak).
  • Het selectiegesprek, met voorbereidende gevalstudie vindt plaats op woensdag 17 september 2025 (op afspraak).

Solliciteren

Meer banen van je zoekopdracht