Job 3 van 4


Report this listing

Solliciteren



Category Buyer (M/V/X)


Functie

Extra Group is een familiaal bedrijf in volle groei met hoofdzetel te Zwevegem (West-Vlaanderen). Onze winkelketen telt op heden 44 winkels die gevestigd zijn in Wallonië. Onze winkels zijn gespecialiseerd in de verkoop van schoonmaakproducten, verzorgingsproducten, decoratie en seizoensgebonden artikelen. Onze 450 medewerkers genieten dagelijks van een toffe werksfeer wat onze klanten een aangename winkelervaring biedt.

Wil je actief meewerken aan onze uitbouw ?
Kom ons team versterken als : CATEGORY BUYER

FUNCTIEOMSCHRIJVING

Een greep uit jouw takenpakket:

  • Je bent verantwoordelijk om een attractief en coherent assortiment samen te stellen , op basis van een cijfermatige analyse en met gevoel voor trends.
  • Je bepaalt op basis van product- en marktkennis het aanbod van acties en folders.
  • Je zoekt de nieuwste trends op de markt, op internationale beurzen en in showrooms.
  • Je haalt je inspiratie op de werkvloer en je verruimt zo ook je productkennis.
  • Je maakt commerciële planogrammen op in samenwerking met de collega’s van de winkels.
  • Je volgt het aankoopproces administratief op met ondersteuning van je assistant category buyer: plaatsen van bestellingen, stockopvolging, orderbevestiging, opvolging van levering en facturatie.
  • Je evalueert je leveranciers en voert prijsonderhandelingen.
  • Je zet de verkoopprijzen van je assortiment en volgt de marge op.
  • Je beheert en volgt zo’n 2000+ artikelen op.

PROFIEL

  • Je bent transparant in jouw communicatie met collega's, leveranciers en winkels.
  • Je begrijpt de strategie van de aankoopafdeling van Extra.
  • Je neemt actief deel aan teamvergaderingen.
  • Je bent analytisch ingesteld. Je wordt enthousiast bij het opzetten en opvolgen van verkoop statistieken en andere KPI’s.
  • Je hebt een neus voor trends en voor vernieuwing.
  • Je bent organisatorisch sterk en je plant proactief.
  • Je hebt een inspirerende, enthousiaste persoonlijkheid die passie en energie uitstraalt.
  • Je denkt graag actief mee over hoe je Extra kan laten groeien.
  • Je behaalde minstens een bachelorsdiploma.
  • Je voelt je snel thuis door je werkervaring binnen de retail of binnen een aankoopafdeling (+/- 2 jaar).
  • Je hebt voldoende kennis van de MS Office-toepassingen.
  • Je kan je goed uitdrukken in het Nederlands, Frans en Engels; zowel mondeling als schriftelijk.

AANBOD

Wat kan Extra jou bieden?

  • Een opleiding op maat en nadien een gevarieerd takenpakket die elke dag anders maakt.
  • Een omgeving waar je geen nummer bent en waar je inzet en input gewaardeerd wordt.
  • Een aangename, open en moderne werkplek die vlot bereikbaar is.
  • De mogelijkheid om na je opleidingsperiode 1 dag per week thuis te werken.
  • Een aantrekkelijk loonpakket (afhankelijk van ervaring en kennis) met extralegale voordelen: Extra kortingskaart medewerkers, ecocheques, maaltijdcheques.
  • Groepsverzekering en hospitalisatieverzekering.
  • Bedrijfstelefoon
  • Bedrijfswagen
  • 12 ADV dagen per jaar (door 40u-werkweek)

Jouw profiel

Profiel

  • Je bent analytisch ingesteld. Je wordt enthousiast bij het opzetten en opvolgen van verkoop statistieken en andere KPI’s.
  • Je hebt een neus voor trends en een zwak voor decoratie.
  • Je bent organisatorisch sterk en plant proactief.
  • Een inspirerende, enthousiaste persoonlijkheid die passie en energie uitstraalt en die graag actief meedenkt over hoe je Extra mee kan laten groeien.
  • Je behaalde minimum een bachelorsdiploma en je voelt je door je werkervaring thuis binnen de Retail (+/- 2 jaar).
  • Je drukt je professioneel uit in het Nederlands, Frans en Engels zowel mondeling als schriftelijk.
  • Inschrijvingen op de aanbestedingen analyseren en evalueren of de leveranciers aan de vraag kunnen voldoen
  • De aankoopstrategie van een onderneming uitwerken of verder uitbouwen
  • De uitvoering van de aankoopcontracten tot aan de betaling opvolgen (hoeveelheid, kwaliteit, leveringstermijnen, ...)
  • Aanbestedingen of lastenboeken voor leveranciers of dienstverleners opstellen
  • De bevoorradingsbehoeften van de onderneming identificeren en de markt van de leveranciers en producten prospecteren of analyseren
  • Gegevens actualiseren (markttendensen, nieuwe producten, referenties van de leveranciers, ...)
  • Opvolggegevens van aankopen registreren en het jaarverslag opstellen
  • De leveranciers en producten evalueren (audits, tevredenheidsenquêtes, staalname, ...) en verbeteringen voorstellen

Aanbod

Aanbod

Wat kan Extra jou bieden?

  • Na je opleiding op maat staat je een gevarieerd takenpakket te wachten waardoor elke dag er anders zal uitzien.
  • Een omgeving waar je geen nummer bent en waar je inzet en input gewaardeerd wordt.
  • Een aangename, open en moderne werkplek die vlot bereikbaar is.
  • Je werkt van 8.30 uur tot 17.00 uur met een halfuur pauze. Na je opleidingsperiode is het mogelijk dat je ook deels telewerkt. Dit wordt bepaald in onderling overleg. • Je kan zo snel mogelijk in dienst treden.
  • Aantrekkelijk loonpakket (afhankelijk van ervaring en kennis) met extralegale voordelen: Extra kortingskaart medewerkers 10%, ecocheques 250€, maaltijdcheques 8€.

Solliciteren

Meer banen van je zoekopdracht