De Woonmaatschappij Vlaamse Ardennen is een open woonmaatschappij die het recht op sociaal wonen mogelijk maakt door de realisatie van betaalbare en kwaliteitsvolle woongelegenheden. Wij bieden sociale huurwoningen, koopwoningen en leningen aan in de Vlaamse Ardennen. Wij zijn ambitieus en wensen de referentiepartner voor wonen te zijn in de regio. Dit om de lokale sociale huisvesting sterker en effectiever te organiseren. Dit zorgt ook voor een groeiende Woonmaatschappij in de regio. Wij vormen een hecht team van ruim 40 medewerkers binnen een open, ondernemende en warme cultuur. Om ons team te versterken kijken wij uit naar een nieuwe collega. Wil jij actief meebouwen aan het versterken van sociale huisvesting in de Vlaamse Ardennen? En word jij onze nieuwe collega? Functieomschrijving In deze functie onderhoud je nauwe contacten met onze kandidaat-huurders en nieuwe huurders. Als eerste aanspreekpunt verwelkom je hen warm, professioneel en persoonlijk, en begeleid je hen van a tot z in het hele traject. Nauwkeurig dossier? Check. Bij (kandidaat)huurders die extra ondersteuning nodig hebben, werk je samen met OCMW’s, CAW, welzijnsactoren, zorgpartners … Jouw missie – en die van je collega’s – is bovenal een snelle en correcte toewijzing van onze panden. Takenpakket
Je onthaalt kandidaten en nieuwe huurders warm, empathisch en vriendelijk, op kantoor en telefonisch.
Je zorgt voor alle administratieve stappen zodra kandidaat-huurders in aanmerking komen voor toewijzing van een woning (accuraat gegevensbeheer conform de GDPR-richtlijnen).
Elk dossier zet je op punt: je beheert alle administratie en geeft onze kandidaten/huurders correcte info over hun dossier.
Je volgt de regelgeving omtrent sociale huur nauwgezet op en weet deze in jouw taken correct toe te passen.
Je staat mee in voor bezichtiging met kandidaat-huurders en organiseert groepsbezichtigingsmomenten bij nieuwe bouwprojecten. Nadien verwerk je de reactie van de kandidaat-huurder op de correcte, wettelijk bepaalde en administratieve manier.
Je stelt de huurcontracten op en staat in voor de toelichting hiervan bij nieuwe huurders. Ook organiseer je samen met de collega’s infosessies voor nieuwe huurders.
Je werkt nauw samen met je directe collega’s en onze partners binnen het werkveld van welzijn en wonen. Zo weet je met alle stakeholders een duurzame, constructieve dialoog op te bouwen.
Klantgericht- en servicegericht werken, integriteit en discretie zijn voor jou belangrijke waarden. Je hebt een warm hart voor onze doelgroep en voor sociaal wonen.
Wij zoeken … een warm, mensgericht en administratief/organisatorisch talent dat, binnen een context van diversiteit, bouwt aan de toekomst van een sociaal en kwalitatief woonbeleid.
Profiel
Je hebt een bachelordiploma en affiniteit met dossierbeheer OF expertise binnen een professioneel parcours.
Je bent klant- en servicegericht ingesteld, sociaalvoelend en communicatief sterk. Je weet echt te luisteren en je brengt je boodschap diplomatisch over op maat van de kandidaat-huurder.
Je weet je goed in te leven en je bent sterk in het persoonlijk begeleiden van klanten in 1ste lijn.
Onder druk weet je je kalmte te bewaren en reageer je effectief.
Je bent discreet en integer en werkt conform de GDPR-richtlijnen.
Je houdt van administratief werk en je werkt accuraat en nauwgezet.
Je neemt de nodige initiatieven om elk dossier administratief in orde te brengen.
Je neemt graag verantwoordelijkheid op en weet je werk goed te organiseren.
Je kan snel nieuwe informatie verwerken (bv. in kader van wetgeving) en toepassen in de praktijk
Je bent een teamplayer die de nodige zelfstandigheid aan de dag legt.
Je bent sterk in het administratieve werk, in MS Office en in het jou eigen maken van andere computertoepassingen.
Je bent leergierig en bereid om je bij te scholen.
Je ageert bij elk contact als een ware ambassadeur voor de Woonmaatschappij en draagt onze waarden uit.
Professionele vaardigheden
Huuraanvragen analyseren, de bezetting van woningen opvolgen Voorstellen doen voor toekenning van woningen
Vastgoed beheren: Sociale woningen, woningen met lage huur
Huurders actuele informatie geven Antwoorden op de vragen en klachten van klanten
Opvolg- en activiteitengegevens registreren De informatie doorgeven aan de betrokken dienst
Huurovereenkomsten van onroerende goederen opstellen De inning van huur en kosten administratief opvolgen (bewijs van betaling, procedure opstarten in geval van niet-betaling, …)
Persoonlijke vaardigheden
Inleving
Communiceren
Digitaal denken
Samenwerken
Aanbod
Een boeiende functie met een gevarieerd takenpakket in de regio van de Vlaamse Ardennen.
Wij bieden je de nodige ondersteuning en opleiding om je in te werken in materies die mogelijk nieuw voor je zijn.
Een werkgever waar de waarden respectvol en duurzaam samenwerken, integriteit en het verlenen van een correcte dienstverlening centraal staan.
De mogelijkheid om bij een groeiende en dynamische organisatie te werken waar medewerkers in een sfeer van vertrouwen, openheid en betrokkenheid zich maximaal ontplooien en fier zijn op hun werk.
De kans om deel uit te maken van een warm team dat samenwerken hoog in het vaandel draagt.
Contract van onbepaalde duur in een 36-urenweek met op woensdag of vrijdag een vrije namiddag. Glijdende werktijden met mogelijkheid tot 1 dag telewerk per week .
Een attractieve verloning aangevuld met extralegale voordelen (maaltijdcheques, groepsverzekering, verzekering gewaarborgd inkomen).