Job 10 van 14


Report this listing

Solliciteren



Hulpverlener Crisismeldpunt-18 Vlaams-Brabant - Onbepaalde duur 100% (80% mogelijk)


Functie

Het Centrum Algemeen Welzijnswerk (CAW) helpt mensen met al hun vragen en problemen die te maken hebben met welzijn. Een moeilijke relatie. Persoonlijke moeilijkheden. Dak- en thuisloosheid. Problemen in je gezin, familie of je ruimere sociale omgeving. We bieden ook hulp aan slachtoffers en daders van geweld, misbruik en betrokkenen van verkeersongevallen en misdrijven. CAW Halle-Vilvoorde werft medewerkers aan op basis van competenties en talenten, ongeacht leeftijd, gender, origine of geaardheid.


Hoe ziet een werkdag in het crisismeldpunt eruit?

  • Elke dag ziet er anders uit, wat maakt dat je veel bijleert op korte termijn en je veel afwisseling kent binnen je job.
  • Doorheen de dag komen de telefonische aanmeldingen binnen op ons algemeen nummer. De collega’s wisselen elkaar hierin af naargelang wie ruimte heeft om nieuwe dossiers op te volgen.
  • ’s Morgens vindt er standaard een ochtendbriefing plaats waar casussen besproken worden, maar ook gedurende de dag is de mogelijkheid om casussen te bespreken.
  • Onder de middag proberen we even los te koppelen van de telefoon en nemen we gezamenlijk een pauze.
  • Indien je van permanentie bent, neem je vanaf 18u06 de telefoon mee naar huis. Tijdens de permanentie sta je er nooit alleen voor. Er is steeds ruimte voor afstemming met je achterwacht.
  • Greep uit het takenpakket: crisisoverleg, werkvergadering, intervisies (intern en extern), ontmoetingsmomenten met partners, vormingen, netwerkbeurzen, …

Jouw profiel

  • Je hebt kennis en ervaring van het jeugdhulplandschap en de crisisjeugdhulp . Ervaring in het interveniëren binnen crisissituaties is een pluspunt;
  • Je bent een vlotte netwerker, beschikt over heel wat veerkracht en handelt met zin voor initiatief ;
  • Je hebt een diploma hoger onderwijs in een menswetenschappelijke richting of gelijkwaardig door ervaring;
  • Je hebt een zicht op de werking van het algemeen welzijnswerk en een goede kennis van de sociale kaart;
  • Je bent creatief van geest, je denkt pragmatisch en durft beslissingen te nemen;
  • Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden in het Nederlands en liefst ook in het Frans;
  • Je bent bereid om in shiften te werken (8u-16u06, 9u-17u06, 10u-18u06) en in beurtrol met je collega’s neem je gedurende één week op 6 de telefonische permanentie ’s avonds en ’s nachts op (18u06-8u);
  • Je bent punctueel in je administratie, kan zelfstandig werken en functioneert goed binnen een team ;
  • Je bent handig met de meest courante MS Office pakketten.
  • Personen adviseren of begeleiden in conflictsituaties
  • Administratie opvolgen
    Documenten invullen
    Gegevens doorgeven aan de betrokken dienst
  • Mensen in nood, slachtoffers, ... telefonisch opvangen en aanbieden om naar hun verhaal te luisteren
  • Personen opvangen, de situatie inschatten en informatie verstrekken over de rechten, hulpmogelijkheden of plaatsen waar de persoon terecht kan
  • Personen begeleiden bij administratieve stappen die ze moeten ondernemen
  • Informatie over wijzigingen in reglementeringen, ... meedelen en uitwisselen binnen het team of tijdens interinstitutionele ontmoetingen

Aanbod

  • Een boeiende job met ruimte voor professionele ontplooiing in een maatschappelijk belangrijke organisatie
  • Een enthousiast, ervaren en dynamisch team
  • Een voltijds contract van 100% voor onbepaalde duur (80% is bespreekbaar)
  • Verloning volgens PC 319.01, barema B1C met gelijkstelling van relevante beroepservaring
  • Extralegale voordelen : laptop en mogelijkheid tot telewerken, maaltijdcheques, hospitalisatieverzekering, omniumverzekering voor dienstverplaatsingen en een uitgebreid opleidingsaanbod
  • Interessante verlofregeling: 8 extra verlofdagen en VIA-dagen vanaf 35 jaar
  • Plaats van tewerkstelling is Halle

Solliciteren

Anneleen De Neef
026131700
rekrutering@cawhallevilvoorde.be

Solliciteren