Ben je op zoek naar een beleidsvoorbereidende, leidinggevende en coördinerende taak in het stedelijke buitengewoon secundair onderwijs? Wil je deel uitmaken van het directieteam van BuSO de VeSt? Ben je zowel praktisch als pedagogisch onderlegt?
Dan is de job van technisch adviseur-coördinator in BuSO de VeSt de uitdaging die je zoekt
Stad Vilvoorde organiseert een selectie voor de aanstelling van een technisch adviseur-coördinator met zo spoedig mogelijke indiensttreding in
de stedelijke school voor buitengewoon secundair onderwijs de VeSt,
met mogelijkheid tot vaste benoeming na twee volledige schooljaren.
Wat zijn je taken?
De functie van TAC is een beleidsfunctie waarbij het coördineren en opvolgen van alle activiteiten inzake materiële en pedagogische aspecten van de beroepsgerichte, praktische vakken centraal staat.
Je coördineert de activiteiten van de technische adviseur en de leerkrachten beroepsgerichte vakken en de personeelsleden in arbeidersstatuten.
Je werkt nauw samen met de preventieadviseur van de gemeente, de externe preventieadviseur en de verantwoordelijken van de verschillende diensten van het schoolbestuur.
Je ondersteunt de directie bij het uittekenen en realiseren van het infrastructureel, pedagogisch, financieel en personeelsbeleid. Je bewaakt mee de kwaliteitsdoelen en werkt mee aan de ontwikkeling en uitbouw van de schoolvisie. Je werkt graag samen en kan een team begeleiden in veranderings- en verbeteringsprocessen.
De TAC is een sleutelfiguur op school. In nauwe samenwerking met het verdere directieteam is hij/zij medeverantwoordelijk voor de dagelijkse leiding van BuSO de VeSt.
Je staat er niet alleen voor. Naast je schoolteam, kan je beroep doen op de begeleiding en steun van de pedagogisch en coördinerend directeur, de expertise van je directeur en je collega-TAC'ers in de scholengemeenschap Brussel Vlaams-Brabant, de mentoren aanvangsbegeleiding, het centraal onderwijsteam en de ondersteunende stadsdiensten. Natuurlijk biedt het schoolbestuur mogelijkheden om via vorming en opleiding je competenties en talenten verder te ontwikkelen.
Wat is ons aanbod?
• Een voltijdse job in onderwijsstatuut, startend met een tijdelijke aanstelling per schooljaar en met kans op vaste benoeming na gunstige evaluatie na twee volledige schooljaren in een vacante betrekking.
• De kans om een uitdagend project mee vorm te geven en de langetermijnvisie van de school mee te ontwikkelen.
• Een dynamische schoolomgeving met aandacht voor elk kind en elke medewerker.
• Ruime ontwikkelingskansen.
• Onderwijsvakantieregeling.
• De door het Vlaams Ministerie van Onderwijs en Vorming uitgekeerde wedde wordt berekend op basis van de geldende barema's.
• Tussenkomst in de vervoerskosten (gratis openbaar vervoer + fietsvergoeding) of een parkeerabonnement voor de parking in de nabije buurt van de school. Dienstverplaatsingen worden eveneens terugbetaald.
• Werkmaterialen die je ontvangt: laptop, gsm met abonnement.
• gratis griepvaccin.
• Interessante kortingen en voordelen bekom je via je lerarenkaart (meer info: ) en de Vilvoordse Personeelskaart: gratis lidmaatschap bibliotheek Vilvoorde, 24 gratis zwembeurten in het stedelijk zwembad 't Zeepaardje, korting bij aankoop van losse tickets in cc Het Bolwerk, gratis naar de film bij aankoop van een abonnement in cc Het Bolwerk.
• Meer info over de school vind je op onze website:
Wie ben jij?
• Je bent in het bezit van een bekwaamheidsbewijs van tenminste professionele bachelor (PBA) en een bewijs van pedagogische bekwaamheid (BPB) of een diploma hoger secundair onderwijs met minstens 3 jaar nuttige ervaring en een bewijs van pedagogische bekwaamheid, zoals vastgesteld in het besluit van de Vlaamse Regering van 27 juni 1990. Buitenlandse diploma's dienen vergezeld te zijn van een gelijkheidsbewijs afgeleverd door NARIC. Meer info over het vereiste bekwaamheidsbewijs voor technisch adviseur-coördinator vind je hier.
• Je hebt ten minste 3 jaar dienstanciënniteit verworven in het (buitengewoon) onderwijs.
• Je oefent geen bijkomende handel uit, hetzij persoonlijk of door tussenpersonen.
• Als laatste evaluatie verkreeg je geen evaluatie met eindconclusie "onvoldoende".
• Je beschikt over sterke administratieve en organisatorische vaardigheden.
• Je hebt een grote verantwoordelijkheidszin en staat open voor vernieuwingen.
• Je bent bereid om extra werk aan te nemen, ook buiten de vaste werkuren.
• Je werkt vanuit een intrinsieke motivatie ten goede van de school.
• Je kan vlot communiceren en overleggen.
• Je bent empathisch en luisterbereid.
• Je werkt goed samen in team.
• Je bent kritisch ingesteld en hebt een sterk probleemoplossend denkvermogen.
• Je hebt een grote verantwoordelijkheidszin.
• Je hebt coördinerende en leidinggevende capaciteiten.
• Je weet visie te ontwikkelen en beslissingen te onderbouwen.
• Je kan anderen enthousiasmeren en overtuigen om zich in te zetten voor de school.
• Je beschikt over een brede kennis van de geldende regels op gebied van veiligheid en milieu op school.
• Je bent goed op de hoogte van de inhoud van het onderwijsreferentiekader en de modernisering van het secundair onderwijs.
•
Je hebt inzicht in het buitengewoon onderwijs OV3 en de competentieprofielen van de opleidingen.
• Je hebt een hart voor jongeren met specifieke noden.
• Je werkt graag in een multiculturele omgeving.
• Je voldoet aan de algemene voorwaarden om bij ons te werken – meer info over de voorwaarden en selectieprocedure vind je hier.
Wat houdt de job in?
• Je hebt een beleidsvoorbereidende, leidinggevende en coördinerende taak met betrekking op het infrastructurele, het financiële en technisch/technologisch beleid. Hiervoor heb je voldoende technische knowhow.
• Je bent medeverantwoordelijk voor het milieu-, gezondheids- en preventiebeleid.
• Je bent verantwoordelijk voor de materiële en pedagogische coördinatie van de beroepsgerichte studierichtingen.
• Je hebt een coördinerende taak in het goed beheer van infrastructuur en didactische leermiddelen.
• Je coördineert het overleg tussen de leerkrachten beroepsgerichte vakken.
• Je volgt de werking van de vakwerkgroepen op en je coacht de vakleerkrachten waar nodig.
• Je coördineert leerlingenstages en volgt het goede verloop op. Je legt contacten met de stageplaatsen, volgt de stageadministratie op en coördineert het stageoverleg.
• Je volgt pedagogisch-didactische en technische evoluties op binnen het vakgebied en gebruikt deze informatie o.a. om het nascholingsbeleid te bevorderen.
• Je volgt de leerlingenbegeleiding, interne werkgroepen en dergelijke meer op en onderneemt acties in overleg met de directeur.
• Je coördineert de taken van het onderhoudspersoneel en de huismeester.
• Je onderhoudt contacten met de beroeps- en bedrijfswereld.
• Je staat open voor vernieuwing en zorgt voor de professionele ontwikkeling van jezelf.
• Je staat als lid van het directieteam mee in voor de promotie van de school.
• Je rapporteert aan de directeur van het stedelijk buitengewoon secundair onderwijs de VeSt.
• Je vertegenwoordigt de school steeds op een professionele wijze en handelt conform de visie van de school.
Deze lijst is niet exhaustief.