Job 19 van 34


Report this listing

Solliciteren



Accountmanager


Functie

Als accountmanager sta je in voor het beheren van jouw klantenportefeuille en het gaan verkennen van nieuwe groeimogelijkheden in diverse markten binnen jouw toegewezen regio (België, UK en Scandinavië)

  • je bent de schakel tussen het bedrijf en de klanten en prospecten met wie je proactief lopende dossiers bespreekt en nieuwe kansen identificeert;
  • je beheert en breidt een bestaande klantenportefeuille uit met het oog op het opbouwen van een sterke en langdurige relatie;
  • je verkent nieuwe opportuniteiten en houdt hierbij rekening met de verscheidenheid aan toepassingsmogelijkheden binnen verschillende markten;
  • je volgt het dossier op, maakt offertes op, bespreekt dit met de klant en zorgt voor een proactieve opvolging;
  • je werkt samen en overlegt met interne teams met het oog op de haalbaarheid van het dossier;
  • als sales persoon streef je ambitieuze KPI's na om verdere groei te garanderen.

Jouw profiel

  • je kan een gedegen (min. 3 jaar) ervaring voorleggen in een externe sales functie binnen een (technische) B2B-omgeving;
  • je hebt sterke analytische vaardigheden en een technische affiniteit waardoor je complexe uitdagingen weet aan te pakken en oplossingen weet aan te brengen;
  • je hebt sterke communicatieve vaardigheden waarmee je klanten weet te adviseren en te binden met de focus op lange termijn relaties;
  • naast het Nederlands heb je een goede kennis van het Engels en Frans, een extra taal is een waardevolle aanvulling;
  • ook intern ben je een vlotte communicator om af te stemmen met verschillende interne afdelingen ter opvolging van jouw dossiers;
  • je bent 30% van jouw tijd extern, waaronder ook buitenlandse verplaatsingen.
  • De uitvoering opvolgen
    Oplossingen aan de klant voorstellen
  • Verkoopresultaten opvolgen en analyseren
    Aanpassingen voorstellen
  • Met de klant onderhandelen over de voorwaarden van de verkoopovereenkomst
  • Commerciële acties uitvoeren tijdens evenementen
  • Klanten: Bedrijven
  • Klanten: Groepen, grote ondernemingen
  • Klanten: Kleine en middelgrote ondernemingen (kmo's)
  • De uitvoeringsvoorwaarden voor het verkoopcontract controleren
  • De veranderingsnoden communiceren aan de afdelingen van de onderneming
  • Het commerciële actieplan bepalen
    De klantenbezoeken plannen (bepalen van de doelgroep, gesprekspartners , voorbereiding van technische dossiers, ...)
  • De technische haalbaarheid van de vraag van een klant onderzoeken (becijfering, lijst met maatregelen, ...)
    De prijsopgave uitwerken

Aanbod

  • je wordt tewerkgesteld binnen een toonaangevend en stabiel bedrijf;
  • je komt terecht in een technologische omgeving met tal van leer - en doorgroeimogelijkheden;
  • uitdagende commerciële functie waarin je jezelf verder kunt ontplooien en groeien;
  • ruimte voor initiatieven, proactiviteit en autonomie;
  • aandacht voor work - life balance;
  • aantrekkelijk loonpakket met extralegale voordelen.

Solliciteren

Demeyere Isabelle
0473398114
isabelle@baanburo.be

Solliciteren

Meer banen van je zoekopdracht