Als HR Payroll Officer versterk je het HR team en vorm je een tandem met je collega die de soft HR taken op zich neemt.
je verzorgt de payroll van de arbeiders en bedienden in samenwerking met het sociaal secretariaat (PC 124);
je staat in voor sociale documenten en volgt de aanwezigheden op de werven en het atelier op (CIAW);
je bent verantwoordelijk voor de personeelsadministratie (nieuwe indiensten, dimona, thematisch verlof, arbeidsongevallen, ...);
je bent het aanspreekpunt voor medewerkers voor hun HR gerelateerde vragen;
je verzorgt de nodige HR rapporteringen;
je evalueert de bestaande processen, maakt analyses en doet verbetervoorstellen en werkt dit uit;
samen met je collega's werk je mee aan HR projecten om de dienst verder te professionaliseren.
Jouw profiel
je behaalde minimum een bachelordiploma;
je kan een gedegen ervaring in een gelijkaardige rol voorleggen;
je hebt kennis van sociale wetgeving en vindt het belangrijk hierin steeds up-to-date te blijven;
je werkt graag nauwkeurig en administratie is jouw ding;
je hebt een sterk analytisch vermogen, hebt ervaring met het trekken en uitwerken van projecten;
je bent communicatief en voldoende assertief;
je hebt een goede kennis van excell;
naast het Nederlands kan je je uitdrukken in het Frans en Engels.
Personeel inlichten over sociaal recht en specifieke kenmerken van de organisatie
Het administratieve personeelsbeheer opvolgen: Interne verschuivingen, overplaatsing
Het administratieve personeelsbeheer opvolgen: Pensioen en groepsverzekering
Individuele dossiers van werknemers opvolgen en updaten
De wettelijke aangifte indienen
Documenten voor de opvolging en het beheer van het personeel opmaken en actualiseren (sociale overzichtstabellen, salaristabellen, planning van vakanties, ...)