Als Sales Support Officer maak je deel uit van het sales team en zorg je voor de administratieve ondersteuning van de externe sales.
je bent het aanspreekpunt voor de klanten. Je staat hen telefonisch en per mail te woord;
je zorgt voor de ingave van prijscontracten in het systeem;
je begeleidt de ontwikkeling van verpakkingsmateriaal en van assortiment uitbreiding. Hierbij heb je contact met andere interne afdelingen en externe partners;
je vormt de link tussen verkoper en klant, en de afdelingen verpakking en kwaliteit, om een optimale flow en bijhorende klantentevredenheid te kunnen garanderen;
je verzorgt kortom de gehele ondersteuning van de interne commerciële organisatie;
je rapporteert aan de teamleader sales support.
Jouw profiel
je genoot een master of bachelor opleiding of je kan opereren op master/bachelor werk -en denkniveau;
naast het Nederlands heb je een vlotte kennis van het Engels.
Een bredere talenkennis is een grote troef;
je hebt een goede kennis van Microsoft Office en je hebt ervaring met ERP;
je bent cijfermatig sterk, administratief nauwkeurig en werkt gestructureerd;
je bent vlot en communicatief en hebt commerciële feeling;
je bent analytisch en probleemoplossend ingesteld.
De vraag van de klant technisch en commercieel onderzoeken (termijn van fabricatie, beschikbaarheid van producten, kost, ...)
Telefonische oproepen ontvangen
Klanten informeren (opvolging van de bestelling, informatie, ...)
Bestellingen registreren
Voorwaarden controleren (leveringstermijnen, verpakkingswijze, ...)
De klant of de verkoper erover inlichten
Kostenramingen opstellen
Technische en commerciële gegevens overmaken aan klanten, verkopers, ... (planning, prijs, betaling, ...)
Klanten of leveranciers opvolgen
Oplossingen voorstellen in geval van problemen (levering, garantie, reglement, ...)
De betaling van bestellingen opvolgen (voorwaarden, facturatie, ...) of overmaken aan de betreffende dienst (boekhouding, juridische zaken, ...)
Een klanten- of prospectenbestand uitwerken
Aanbod
je wordt tewerkgesteld binnen een vernieuwend en toonaangevend bedrijf in z'n sector;
je komt terecht binnen een internationale context met korte communicatielijnen;
gevarieerde job met veel contacten en ruimte voor initiatief binnen een hecht teeam van collega's;