Job 34 van 46


Report this listing

Solliciteren



Accountant 4/5de


Functie

Als vooraanstaande Europese producent van private label rijst-, maïs- en meergranenwafels levert Sanorice hoogwaardige producten aan A-merken, retailers en distributeurs in meer dan 40 landen.

We zijn op zoek naar een 4/5de Accountant met een sterk gevoel voor verantwoordelijkheid om de Finance Team te versterken. Naast het nauwlettend volgen van financiële transacties om aan wettelijke verplichtingen te voldoen, omvat jouw rol ook het opstellen van resultaten- en balansrekeningen. Je zult de Finance Manager ondersteunen bij analyses en business cases, en assisteren bij auditdossiers. Kortom, deze functie biedt een boeiende mix van taken en uitdagingen.


Functieomschrijving :

In de rol van Accountant ben je belast met de uitvoering van operationele accounting taken en het opstellen van bijbehorende rapportages. Je werkt nauw samen met zowel de Finance Manager als de Finance Officer, en hebt regelmatig overleg met andere afdelingen op de locatie, waaronder Operations, Quality, HR en Supply Chain. Je maakt deel uit van een compact team van twee collega's, waarbij jullie gezamenlijk streven naar een optimale verwerking van alle financiële handelingen.
  • Je bent verantwoordelijk voor het opstellen van de resultatenrekening, zowel bij de maandelijkse als jaarlijkse afsluiting.
  • Je bent verantwoordelijk voor het opstellen van de balansrekening, waarbij je de activa en passiva nauwkeurig in kaart brengt.
  • Je staat in voor de voorbereiding van de belastingaangifte en fiscale verplichtingen, en doet ook de aangifte van Intrastat.
  • Je staat in voor rapportering en voorbereiding van analysewerk, waarbij je zorgt voor renconciliatie van het grootboek (p&l en balans), je levert input voor de maandelijkse managementrapportage en ondersteunt de Finance Manager bij ad hoc analyses en business cases.
  • Je ondersteunt bij strategische accounting taken zoals bij de opmaak van het jaarbudget en voorbereiding van auditdossiers (bv. EY)
  • Je voert algemene administratieve taken uit zoals het voorbereiden en doorsturen van bankbetalingen, beantwoorden van binnenkomende vragen,
    stamdatabeheer in Navision en ondersteuning bij inboekwerk
  • In overleg met je leidinggevende volg je diverse targets op, en stel je samen verbeteracties

Jouw profiel

Jouw profiel :
  • We zoeken kandidaten met een Bachelor denkniveau, verkregen door middel van een diploma en/of relevante ervaring. Minimaal 3 jaar ervaring in een financiële of boekhoudkundige functie is vereist.
  • Je beschikt over diepgaand inzicht in accountingprocessen.
  • Je bent sterk communicatief in het Nederlands en Engels.
  • Je bent gedreven, enthousiast en daadkrachtig.
  • Je bent analytisch en nauwkeurig.
  • Je hebt een goede kennis van het MS-Office pakket, en kan je goed uit de slag trekken in Excel. Kennis van Navision of een ander ERP pakket is een meerwaarde.
  • In stressvolle situaties slaag je er in om het hoofd koel te houden, en met kwalitatieve oplossingen te komen.
  • Je hebt een hands-on en nog-sense mentaliteit, en hanteert een pragmatische aanpak.
  • Je bent een dynamische teamplayer met zin voor verantwoordelijkheid en initiatief.
  • Opvolgen van: Lonen
  • Opvolgen van: Onkostennota's
  • Opvolgen van: Beleggingen
  • Opvolgen van: Wagenpark (onderhoud, kost, opvolging kilometerstanden)
  • Domein: Lonen
  • Opvolgen van: Budget
  • Domein: Boekhouding Instellingen voor collectieve beleggingen in effecten
  • Opvolgen van: Juridische ondersteuning
  • De lonen vastleggen en arbeidsovereenkomsten opstellen
    De activiteitsgraad van het personeel controleren
  • De parameters van de boekhoudsystemen actualiseren (tarieven sociale bijdragen, ...)
  • Opvolgen van: Conventionele inbeslagnemingen
  • De constitutieve elementen van de lonen, facturatie en betalingsopdrachten voorbereiden
  • De inkomsten van de onderneming controleren en registreren (invoer van klantenbetalingen, opmaak van facturen, aanmaningen, ...)
  • Gelden en waardepapieren controleren en aanpassen aan de eisen van de klant
  • De activiteiten van een team coördineren
    Een organisatie leiden
  • De wettelijke fiscale en sociale aangiften opstellen en uitvoeren
  • Bestellingen plaatsen overeenkomstig de aankoopcontracten en toezien op de kwaliteit van de ontvangen producten
  • De eigen deskundigheid ontwikkelen
  • Een portefeuille van klantendossiers beheren, de afgesloten rekeningen presenteren en beheersadvies verlenen
  • Opvolgen van: Werfactiviteiten
  • Domein: Inning van vorderingen
  • De stock (inkomende/uitgaande goederen) en de productie verifiëren en valoriseren
    De flow (aankopen van grondstoffen, omzet, ...) analyseren en de inventaris opmaken
  • Domein: Fiscaliteit
  • Domein: Analytische boekhouding
  • Domein: Leveranciersboekhouding
  • Domein: Fiscaliteit van notariële aktes
  • Het budget van een organisatie bepalen en opvolgen
  • Domein: Klantenboekhouding
  • Domein: Algemene boekhouding
  • Commissielonen berekenen
    De commerciële resultaten controleren en verantwoorden
  • De liquide middelen opvolgen en de betrouwbaarheid ervan valideren
  • De facturen, bankafschriften, bewijsstukken coderen en inboeken
    De afstemmingscontrole op de bankrekeningen uitvoeren

Aanbod

Ons Aanbieding :
  • Een voltijdse functie in een filevrije omgeving met flexibele werkuren en mogelijkheid tot thuiswerk.
  • Een familiale en collegiale werksfeer waar open communicatie centraal staat.
  • Een uitdagende job met veel verantwoordelijkheid.
  • Een lerende organisatie met ruimte voor persoonlijke groei en mogelijkheid tot het volgen van formele en informele opleidingen.
  • Een competitief loon op basis van je ervaring, aangevuld met tal van extralegale voordelen, waaronder maaltijdcheques en een collectief bonussysteem.
  • Een vlakke bedrijfsstructuur met ruimte voor eigen initiatieven en eigen impact.
  • Werken in een internationaal, sterk groeiend bedrijf dat ook dit jaar een Trends Gazellen nominatie in de wacht sleepte.
  • Een innovatieve organisatie, waarbinnen operational excellence, klantgerichtheid en duurzaamheid centraal staan.



    Ben of ken jij de persoon die wij zoeken?

    Solliciteer dan snel via de knop "Solliciteren"

    Of neem contact met ons op (onder vermelding van referentienummer):
    09 326 78 64
    sanorice.719@adecco.be

Solliciteren

719 SANORICE
+32 (0)9 326 78 64

Solliciteren

Meer banen van je zoekopdracht