Job 52 van 118


Report this listing

Solliciteren



Manager Automation Division


Functie

Bedrijfsomschrijving

Voor onze partner actief in de industriële B2B sector en gespecialiseerd in automatisatie en elektrotechniek, zoeken we een ervaren Team Lead Automatisatie .


Je bent verantwoordelijk voor zowel de dagdagelijkse werking van de automatisatieafdeling als haar ontwikkeling op lange termijn .

- Je stemt af met het management in verband met werking, planning en ontwikkeling van de afdeling.

- Je stuurt het  team aan door:

  • Toewijzing van projecten binnen het team.
  • Opstellen van een planning voor het team en zorgen voor afstemming met de overkoepelende projectplanning.
  • Onderhouden van contact met projectmanagers voor timing van automatisatieopdrachten en ontvangst van nieuwe opdrachten.
  • Regelmatig overleggen met de projectmanagers over projectvoortgang / timing  van de lopende projecten; Opstarten van nieuwe automatisatieopdrachten, ...
  • Ondernemen van acties ter ondersteuning en aansturing van het team.

Deelnemen aan de programmatie van projecten, inclusief:

  • Uitvoeren van functionele analyses en omzetten naar PLC-programma's, eventueel in combinatie met SCADA.
  • Controleren van programma's door simulaties en tests, zowel in de werkplaats als ter plaatse.
  • Afstellen van componenten en instrumenten voor inbedrijfstelling, inclusief frequentieregelaars en meettoestellen.
  • Integratie van veiligheidsmaatregelen in de PLC-programmering.

Bijdragen aan de ontwikkeling van de afdeling door:

  • Identificeren van opportuniteiten en volgen van ontwikkelingen binnen automatisatie.
  • Delen van kennis en adviseren van business developers bij het opstellen van projectaanvragen.
  • Deelnemen aan wachtdiensten voor dringende interventies als onderdeel van het team.
  • Incidenteel werkzaam zijn in het buitenland voor commissioning opdrachten gedurende korte periodes.

Jouw profiel

  • Ondernemend en bereid om uitdagingen aan te gaan
  • Je beschikt over minstens 10 jaar relevante ervaring binnenin automatisatie
  • Combineert een passie voor programmeren met sterke organisatorische vaardigheden
  • Een proactieve communicatiestijl: je krijgt zaken/dingen gedaan
  • Je bezit over "people skills" om anderen te motiveren en te leiden
  • Kennis van Siemens Step 7, TIA Portal, SQL en .NET
  • Talenkennis: Nederlands, Frans en Engels
  • In het bezit van een rijbewijs
  • Studies uitvoeren over de organisatie en evolutie van informatiesystemen
    De implementatie ondersteunen
  • De noden van de klant analyseren
    De doelstellingen en het kader van de interventie bepalen
  • Domein: Financieel beheer, verzekeringen
  • Een methode of een kwaliteitsactieplan toelichten en uitvoeren (correcties, verbetering, gelijkvormig maken, ...)
  • Domein: Personeelsbeheer
  • Domein: Continue verbetering
  • De klant begeleiden bij de toepassing van de oplossingen
    Adviseren over de organisatie, de methodes en de middelen
  • Domein: Beheer van de strategische en economische informatie
  • Domein: Beheer van de klantenrelatie
  • Domein: Beheer van de productie
  • Domein: Beheer van de logistieke keten
  • Domein: Duurzame ontwikkeling (milieu, sociaal en MVO)
  • De klant oplossingen voorstellen
    Verbeteringen voorstellen qua organisatie, procedures, middelen, ...
  • Opleidingen geven en begeleiden bij de teams van de opdrachtgever (organisatie, project, management, methodologie, ...)
  • De technische, economische, … informatie en de reglementering opvolgen en actualiseren
  • Bijdragen tot de uitwerking van de interne en externe communicatiestrategie van de klant
    De implementatie ervan begeleiden
  • Domein: Coaching
  • De activiteiten van een team coördineren
    Een organisatie leiden
  • Domein: Advies over de ondernemingsstrategie
  • Nieuwe klanten werven, over opdrachten onderhandelen en contracten afsluiten (antwoorden op aanbestedingen, offertes, ...)
  • De uitvoeringsmodaliteiten van de oplossingen bepalen
    De succesfactoren identificeren
  • Auditeren en certificeren van organisaties en de organisatieontwikkeling
    Aanbevelingen doen over de evolutie
  • Domein: Onderzoek, innovatie en prospectie
  • Domein: Veiligheid van goederen en personen
  • Een project leiden
  • Domein: Commerciële ontwikkeling
  • Arbeidsrisico's evalueren en preventieacties aanbevelen (inrichting werkpost, verbeteren van arbeidsomstandigheden, change management, ...)
  • Domein: Werkpostinrichting en arbeidsomstandigheden
  • Omschrijven, uitvoeren van en rapporteren over het beleid van duurzame ontwikkeling
  • Domein: Kwaliteitsmanagement
  • Domein: Administratief beheer
  • Domein: Sturen van verandering
  • Domein: Projectmanagement
  • Domein: Milieumanagement

Aanbod

  • Een aantrekkelijk loon afgestemd op kennis en ervaring met extralegale voordelen
  • Maaltijdcheques en eco-cheques
  • Groepsverzekering
  • De mogelijkheid om je verlof zelf te kiezen en in te plannen. Ook 12 ADV-dagen
  • Glijdend uurrooster
  • Je krijgt een bedrijfswagen
  • Het bedrijf heeft een open en vlakke bedrijfscultuur

Solliciteren

Sabine Vanovenberghe
+32 9 277 00 26

Solliciteren

Meer banen van je zoekopdracht