Job 17 van 19


Report this listing

Solliciteren



Planner/Dispatcher Autotransport


Functie

VAB Koopman Automotive Solutions focust zich al sinds 2004 op het aanbieden van totaal oplossingen rond remarketing, operationeel vlootbeheer en logistiek voor zowel autoconstructeurs, leasingmaatschappijen, dealer(groepen) als fleet owners. Dit beheer omvat stalling, transporten, uitvoering en coördinatie van uiteenlopende diensten vanuit diverse service centers.

We zijn een dynamische en sterk groeiende organisatie met veel expertise en knowhow, waar mensen centraal staan en waar denkers en doeners het samen vooruit laten gaan. Daarbij komt uitstekende service voor onze klanten op de eerste plaats.

Met een 50-tal eigen chauffeurs staat onze Transport & Logistieke afdeling dagdagelijks in voor het transport van personenwagens over volledig België. Dit voor onze verschillende klanten, leasingmaatschappijen, fleetowners, ea.

Om onze Dienst Planning te versterken zijn wij op zoek naar een Planner/Dispatcher Autotransport

  • Als Planner/Dispatcher bent verantwoordelijk voor een efficiënte en vlotte planning van de dagelijkse autotransporten in België: je bepaalt de prioriteit van inkomende aanvragen en maakt aan de hand hiervan een planning op van uit te voeren en reeds gekende opdrachten.
  • Met de info die voorhanden is, onderneem je actie, rekening houden met verschillende parameters zoals: levertermijn, urgentie, kost, type voertuig...
  • Je onderhoudt een nauw contact met andere afdelingen die nodige informatie kunnen aanleveren. Je verzorgt ook een goede communicatie met de chauffeurs met het oog op een vlotte en transparante samenwerking.
  • Je zorgt er voor dat het dispatchinggebeuren ook administratief correct wordt afgehandeld.
  • Je denkt proactief mee over verbeteringsprocessen binnen jouw team, werkt deze uit en implementeert ze en volgt deze van kortbij op
  • Samenwerken is je ding, maar je kan net zo goed op individuele basis oplossingsgericht werken.
  • Je rapporteert rechtstreeks aan je afdelingsverantwoordelijke

Jouw profiel

Als persoon herken je jezelf in volgende punten:

  • Je kan terugvallen op een bachelor diploma of gelijkwaardig door ervaring, bij voorkeur in transport & logistiek
  • Je hebt daarnaast minimum 3 jaar ervaring als Planner/Dispatcher binnen een gelijkaardige functie
  • Je bent analytisch ingesteld en kan snel een synthese maken over waar het probleem zich bevindt, de dringendheid van elke oproep en wat de beste oplossing is.
  • Je bent stressbestending en assertief; je houdt je hoofd koel onder druk. In dergelijke situaties blijf je ook nauwkeurig en gestructureerd werken.
  • Je bent een teamplayer en bezit over een positieve drive.
  • Je spreekt vlot Nederlands en Frans. Je communiceert helder en past je stijl aan, aan de situatie.
  • Het Belgische wegennet heeft voor jouw geen geheimen
  • Je werkt zeer vlot met Office toepassingen (Excel, Outlook, Teams,...)
  • Technische ondersteuning bieden aan de chauffeurs in geval van panne, ongeval, ... (wijziging van reisweg, reistijd, ...)
  • Administratieve en budgettaire formaliteiten vervullen die verband houden met het transport (terugkeer van route, leveringsbonnen, opvolging van de reglementen, ...)
  • De activiteiten van het personeel opvolgen en nakijken (rijtijden, geldigheid van de attesten, ...)
  • De dagplanning van de chauffeurs opstellen en bijwerken
  • De behandeling van bestellingen voor goederenvervoer over de weg organiseren volgens de orders van klanten
  • Het dossier voor het wegvervoer samenstellen en de documenten bezorgen aan de klanten, chauffeurs, ...
  • De routes van de chauffeurs organiseren en plannen
  • De databestanden (chauffeurs, wagenpark, opdrachtgevers, …) up to date houden
  • De uitvoering van het transport opvolgen of controleren
    Problemen identificeren en bijsturen
  • De opvolggegevens van de activiteiten registreren
    Afwijkingen vaststellen

Aanbod

De perfecte kans om:

  • Een uitdagende functie uit te oefenen in een dynamische werkomgeving waar flexibiliteit en teamwerk essentieel zijn
  • Te werken in een familiale en hechte omgeving binnen een grote, gekende en stabiele groep
  • Voltijds te werken in verschoven dagdienst (beurtrol met collega's) van maandag tot vrijdag tussen 5u30 en 19u30
  • Correct loon te ontvangen met extralegale voordelen
  • Flexibel te werken gericht op combinatie werk en gezin

De toffe collega's krijg je er bovenop!

Solliciteren

Deniz Lokmani
0483 65 73 37
deniz.lokmani@vab.be

Solliciteren

Meer banen van je zoekopdracht