Job 18 van 61


Report this listing

Solliciteren



Ocean Freight Pricing Specialist


Functie

•    Je beheert de tarieven voor zeevracht en behandeling op landzijde;

•    Je ondersteunt vanuit het zeevrachtprodukt de commerciële strategie van het bedrijf;

•    Je gaat op zoek naar de beste prijsverhoudingen / tarieven marktinfo en communiceert deze snel en correct in de organisatie;

•    Je onderhoudt het operationele systeem mbt tarificatie;

•    Je geeft tijdige en correcte feedback in geval van RFQ’s en tenders;

•    Je bent een aanspreekpunt in het kader van offertes die moeten opgemaakt worden voor klanten en het DGF netwerk;

•    Je controleert en bespreekt de naleving van globale en locale afspraken met leveranciers en stelt deze in vraag;

•    Je beheert de data die de visibiliteit geeft aan de diverse stakeholders (klanten/sales/customer service/netwerk.

Jouw profiel

Bachelor/master opleiding expeditie of gelijkwaardig door ervaring;

•    Op een zelfstandige, ordelijke en georganiseerde manier kunnen werken;

Vlotte verbale en schriftelijke omgang met collega's en klanten;

Creatieve en commerciële ingesteldheid;

Goede taalbeheersing (Engels, Nederlands en Frans zowel mondeling als schriftelijk);

•    Uitstekende computervaardigheden (Microsoft Office applicaties met focus op Excel);

•    Min 5 jaar ervaring in zeevracht;

•    Stressbestendig en flexibel;

•    Kennis van Cargowise 1 is een pluspunt;

Je hebt zin voor nauwkeurigheid en een gevoel voor cijfers.

  • Telefonische oproepen ontvangen
    Klanten informeren (opvolging van de bestelling, informatie, ...)
  • De voorraad opvolgen, tekorten vaststellen
    Bestellingen plaatsen
  • De betaling van bestellingen opvolgen (voorwaarden, facturatie, ...) of overmaken aan de betreffende dienst (boekhouding, juridische zaken, ...)
  • Bestellingen registreren
    Voorwaarden controleren (leveringstermijnen, verpakkingswijze, ...)
    De klant of de verkoper erover inlichten
  • Verplaatsingen van de verantwoordelijke of van teamleden organiseren
  • Briefwisseling sorteren, verdelen, frankeren en registreren
    E-mails behandelen
  • Kostenramingen opstellen
    Technische en commerciële gegevens overmaken aan klanten, verkopers, ... (planning, prijs, betaling, ...)
  • Klanten, leveranciers, bezoekers ontvangen en oriënteren
    Boodschappen noteren en afspraken vastleggen
  • Documenten invoeren en de lay-out verzorgen
    Documenten doorsturen en klasseren
  • De vraag van de klant technisch en commercieel onderzoeken (termijn van fabricatie, beschikbaarheid van producten, kost, ...)

Aanbod

• Een job in een multinational met een familiaal karakter

• Contract van onbepaalde duur

• Marktconform salaris aangevuld met groepsverzekering, hospitalisatieverzekering, maaltijdcheques en een cafetariaplan met o.a. een optie tot fietsleasing

• Toegang tot benefits@work

• +/- 40 verlofdagen per jaar

• Mooie work-life balance: mogelijkheid tot thuiswerk (2 dagen/week) na de inwerkperiode.

Solliciteren

Meer banen van je zoekopdracht