Job 6 van 7


Report this listing

Solliciteren



Internal Sales Coördinator


Functie

Een job met impact

Jouw uitdaging

  • Als Internal Sales Coördinator ben je voor onze industriële activiteiten (Kabel- en Metaalassemblage) verantwoordelijk voor het aansturen, coördineren en begeleiden van de commerciële binnendienst (N= 7). Je fungeert hierbij als centraal spilfiguur tussen sales en supply chain.

  • Je volgt zelf ook een aantal klantendossiers op om voeling te blijven houden met het operationele.

  • In navolging van onze ‘Go Live’ naar SAP/S4HANA zal je als coördinator tevens de rol van Process Owner opnemen met als doel het analyseren en optimaliseren van bestaande salesprocessen.

  • In nauwe samenwerking met de Process Owners en Key Users van andere domeinen ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling, de implementatie en/of het beheren van uniforme en LEAN end-to-end sales processen (vanaf de offerteaanvraag t.e.m. de effectieve facturatie).

  • Je ontwikkelt en beheert tools (vb. dashboards, KPI’s) die de uitvoering van de strategie en het jaaractieplan in de dagelijkse werking bevorderen.

  • Kortom: je hebt een sleutelrol in changetrajecten en bent de trekker die garant staat voor de uitbouw van een kwaliteitsvolle sales organisatie waar klantentevredenheid, betrouwbaarheid en efficiëntie binnen een ISO-conforme omgeving centraal staat.

  • Je rapporteert rechtstreeks aan de Marketing & Sales Directeur.

Jouw profiel

  • Je beschikt minstens over een bachelordiploma én bij voorkeur relevante commerciële ervaring in een productie-omgeving.

  • Je bent analytisch sterk, getuigt van een kritische blik en denkt procesmatig.

  • Klantgericht, communicatief en commerciële feeling typeren jou.

  • Tevens ben je resultaatgericht, besluitvaardig en beschik je over leidinggevende capaciteiten om een team aan te sturen.

  • Kennis en/of ervaring met CRM, SAP en Excel is van grote meerwaarde!

  • De commerciële strategie in een geografische zone organiseren: Internationaal
  • Informatiestromen binnen de commerciële dienst uitwerken (vergaderingen, nota's, richtlijnen, ...)
    Informatie uitwisselen met de commerciële medewerkers
  • De commerciële dienst van de onderneming organiseren (ontwikkeling van het netwerk, commerciële opleidingen, ...)
  • Key accounts van de organisatie opvolgen
    Het klanten-/prospectenpotentieel analyseren
  • De commerciële strategie van de onderneming uitwerken
    De jaaractieplannen bepalen (productpromotie, markten waarop kan worden geïnvesteerd, ...)
  • De concurrentiepositie onderzoeken (markt, prijzen, nieuwe trends, ...)
  • Toezicht houden op de activiteit van een specifieke dienst: Verkoop
  • Activiteiten van de commerciële medewerkers coördineren
    Technische ondersteuning bieden
  • De gegevens over de activiteiten van de dienst of de organisatie opvolgen en analyseren
    Een vooruitgangstraject voorstellen

Aanbod

Als sociale organisatie geloven wij in mensen, zij vormen WAAK. Wij investeren dan ook graag in jou:

  • marktconform loon

  • topcollega’s

  • maaltijd- en ecocheques

  • een goede work-life balance

  • eindejaars- en septemberpremie

  • flexuren en extra verlofdagen

  • hospitalisatieverzekering

  • fietsvergoeding

  • verschillende sportieve teams

  • afterwork-activiteiten

Was WOW je spontane reactie bij het lezen van deze vacature? Solliciteer dan als de bliksem: stuur je CV en motivatie en kom langs voor een goed gesprek!

Solliciteren

Meer banen van je zoekopdracht