Job 8 van 26


Report this listing

Solliciteren



Communicatieverantwoordelijke Academie voor de Eerste Lijn


Functie

De Academie voor de Eerste Lijn werd in 2018 opgericht als leerstoel, gefinancierd vanuit het Fonds Daniël De Coninck en beheerd door de Koning Boudewijnstichting, ter bevordering van kwaliteitsvolle eerstelijnszorg via onderzoek, kennisopbouw, opleiding, visievorming en deelname aan het maatschappelijk debat. Tussen 2024-2029 zal de leerstoel gevestigd zijn aan de VUB.

De Academie is een consortium van 4 universiteiten en 6 hogescholen. In deze werkingsperiode hebben we vier academische werkplaatsen onder de vleugels - aan de UAntwerpen, VUB, KULeuven (LUCAS) en UGent - die in nauwe samenwerking met de verschillende stakeholders, hogescholen, burgers en professionals op de volgende vier thema's werken: duurzame implementatie van innovaties in de eerste lijn, mentale gezondheid van jongeren en adolescenten, toegankelijkheid van de zorg en competenties en identiteit van de eerstelijnsprofessional.

Via een lerend netwerk, nieuwsbrieven en interne netwerkevenementen zorgen we voor verbinding en samenwerking binnen onze Academie. Met externe partners en het werkveld connecteren we door de opbouw van onze beheersstructuur, waar nog veel bijkomende belanghebbenden vertegenwoordigd zijn, met externe evenementen, congressen en symposia en via onze website, en social media.

Concreet bestaat het takenpakket dus o.a. uit :

  • Communicatieplanning : ondersteuning bij de ontwikkeling en uitvoering van communicatiestrategieën om de doelstellingen van de organisatie te ondersteunen.
  • Contentcreatie : Het produceren van diverse soorten content, zoals persberichten, nieuwsbrieven, sociale media-updates, blogs, video's, enz. Dit kan ook het schrijven, bewerken en/of ontwerpen van content omvatten. Het gaat hierbij vooral om de promotie van onze activiteiten en de bekendmaking van onze resultaten. Je schrijfstijl is inspirerend en creatief.
  • Sociale media management : Het beheren van de aanwezigheid van de organisatie op sociale mediaplatforms, waaronder het maken van posts, het reageren op opmerkingen en berichten, het monitoren van sociale media voor vermeldingen van onze organisatie en het analyseren van sociale media prestaties.
  • Interne communicatie : Het verzorgen van communicatie binnen de organisatie, zoals het opstellen en verspreiden van interne nieuwsbrieven, ondersteuning bieden bij het organiseren van vergaderingen en evenementen.
  • Externe communicatie : Het onderhouden van contacten met externe belanghebbenden, zoals gebruikers van eerstelijnsgezondheidszorg en partnerorganisaties.
  • Analyse en rapportage : Het monitoren en analyseren van communicatie-inspanningen om de effectiviteit ervan te beoordelen.
  • Merkenbeheer : Het bewaken en versterken van de merkreputatie van de organisatie door consistente communicatie en het beheren van merkrichtlijnen.

Een volledige vacaturetekst vind je terug op onze VUB-jobsite.

Jouw profiel

Vereiste deskundigheid en/of diploma's:

Bachelordiploma in talen, communicatiewetenschappen of journalistiek of gelijkwaardig door ervaring.

  • Expertise in communicatie, zowel inhoudelijk als technisch (vb. websitebeheer, basis grafische vormgeving, ...).
  • Excellent gevoel voor taal in het Nederlands, Engels strekt tot aanbeveling.
  • Bereidheid om bij te dragen aan de organisatie van evenementen.
  • Interesse in wetenschappelijk onderzoek en begrip van het belang van wetenschappelijk onderzoek.
  • Interesse in de organisatie van de gezondheids- en welzijnszorg en specifiek de Eerste Lijn.
  • Je bent bereid je werkplanning af te stemmen op de noden van de organisatie; wij stellen ons natuurlijk ook flexibel op, zodat je de job kan combineren met een andere tewerkstelling, freelance werk en je privé-leven.
  • Je hebt organisatorisch talent, in het plannen, uitvoeren en opvolgen van taken.
  • Je neemt graag initiatief en bent steeds bereid om bij te leren.
  • Je bent een problem solver; je staat erom bekend proactief mee te zoeken naar oplossingen.

Aanbod

Word jij onze nieuwe collega?

Dan bieden we je een halftijds (50%) contract van 12 maanden aan (verlengbaar tot max. 5 jaar, mits positieve evaluatie; voorziene einde project 31-03-2029), met een salaris gekoppeld aan graad 5, afhankelijk van je competenties en eerdere relevante werkervaring.

Bij de VUB garanderen we een open, betrokken en diverse werkplek en geven we je kansen om je loopbaan (verder) uit te bouwen. Daarnaast geniet je van voordelen als:

  • Maximale terugbetaling woon-werkverkeer met het openbaar vervoer of een fietsvergoeding.
  • Een kostenloze hospitalisatie- en groepsverzekering met gewaarborgd inkomen.
  • De ruimte om je job-inhoud mee te vormen en voortdurend bij te leren via VUB LRN.
  • Voordelige sportmogelijkheden, een gamma aan kortingen via Benefits@Work (in allerlei winkels, op vluchten, in tankstations, pretparken, ...) en Ecocheques.
  • Heerlijke maaltijden in onze campusrestaurants aan een aantrekkelijk tarief.
  • Een open en informele werkomgeving met aandacht voor je work-life balance én een uitzonderlijke verlofregeling met 35 verlofdagen (bij voltijdse tewerkstelling - wordt pro rata berekend bij deeltijdse tewerkstelling).

Spreekt deze job je aan?


Stel je dan kandidaat vóór 14 juni 2024 via jobs.vub.be en laad volgende documenten op: cv, motivatiebrief en hoogst behaalde diploma (niet van toepassing voor VUB-alumni).

Ons sollicitatieproces ziet er als volgt uit:

Stap 1: CV-screening door de selectiecommissie

Stap 2: Een praktische proef voorbereiden

Stap 3: Een finaal gesprek op onze campus, gaat door in de week van 24 juni (onder voorbehoud van wijzigingen).

Vragen over de functie-inhoud of selectieprocedure? Contacteer Isabel Weemaes (coördinator) via isabel.weemaes@vub.be of 0475/36.86.30 of Patricia De Vriendt (voorzitter) via patricia.de.vriendt@vub.be of 0479/65.41.10.

Wil je graag weten hoe het is om te werken bij de VUB?

Ga dan naar www.jobs.vub.be en ontdek alles over o.a. onze campussen, voordelen, strategische doelen en collega's.

Solliciteren

Meer banen van je zoekopdracht