Job 3 van 6


Report this listing

Solliciteren



HR & Finance manager


Functie

Misschien kan je het al afleiden uit onze naam: ‘Wij zijn verzot op liften’. Al meer dan 25 jaar zijn we actief als liftenexpert. Met de kwaliteit van onze producten en diensten concurreren we met de allergrootste, al blijven wij met ons 32 medewerkers een gezellige familiale KMO waarbij broer en zus aan het roer staan.

Bij het betreden van onze showroom kan je het al opmerken, geen stoffige bedoening bij ons. Wij kiezen bewust voor high-end producten die blijven verwonderen op vlak van design EN kwaliteit.

Momenteel zijn we opzoek naar een nieuwe collega voor de rol van HR & Finance manager.

Wat zijn jouw verantwoordelijkheden?

In deze rol ben je actief binnen twee domeinen. Langs de ene kant fungeer je als vertrouwenspersoon van onze medewerkers en zorg je ervoor dat alle segmenten van HR een vlot verloop kennen. Wij werken op vandaag samen met verschillende partners die ons de juiste ondersteuning bieden, maar willen in de nabije toekomst meer inzetten op een intern en duurzaam verhaal.

Het andere domein waarin je actief bent is ‘Finance’. Je waakt mee over onze marges, bepaalt de juiste prijssettingen en geeft zowel op korte termijn als op lange termijn advies aan onze twee zaakvoerders. Zij zien je als vaste sparpartner om ideeën en bezorgdheden aan af te toetsen.

Met jouw inzichten werken we alle blinde vlekken weg en trekken we de werking van onze organisatie naar een hoger niveau.

HR manager (50%)

  • Wij besteden veel aandacht aan het welzijn van onze mensen, als people manager kost het jou geen moeite om ons HR-beleid verder vorm te geven en uit te dragen. Jouw (leiderschap)stijl brengt rust binnen de organisatie.
  • De instroom van nieuwe medewerkers wordt door jou beheerst. Waar nodig zet je extra acties uit of vraagt de nodige ondersteuning bij onze selectiepartners of communicatie/marketingbureau.
  • Je beantwoordt HR-gerelateerde vragen of verzoeken van onze medewerkers.
  • Je ondersteunt waar nodig in opleidings- en coachingstrajecten. Elk jaar is er ook sprake van functioneringsgesprekken.
  • HR-projecten worden door jou getrokken en tot een goed einde gebracht.

Finance manager (50%)

  • Je stelt jaarlijkse de nodige budgetten en prognoses op en werkt deze elk kwartaal bij.
  • Onze financiële gegevens in ons software systeem worden door jou overzien en bijgehouden.
  • Aan de hand hiervan ontwerp je een betrouwbare, maandelijkse financiële rapportage en vergelijk je deze steeds met de gemaakte prognoses.
  • Je krijgt energie om onze vaste/regelmatige kosten en interne processen te optimaliseren.
  • Samen met het sales team waak je mee over de prijzen en verkoopmarges die wij hanteren.
  • Onze cashflow en stock kent geen geheimen voor jou.

Jouw profiel

Naar wie zijn we precies op zoek?

  • Een bachelor niveau met ten minste 5 jaar relevante ervaring in HR/Finance leidinggevende rol.
  • Je hebt een echte hands-on mentaliteit en schuwt operationele taken niet, daarnaast kan je ook meedenken op strategisch niveau om mee het beleid van de toekomst vorm te geven.
  • Je wordt beschreven als een mensen-mens, maar kan ook prima zelfstandig tewerk gaan.
  • Je bent stressbestendig, actiegericht en een problem-solver.
  • Je hebt een commerciële instelling.
  • Je bent resultaat gedreven en budget efficiënt.
  • Jij inspireert je team, bent een leider met een visie, een gedreven coach en mentor.
  • Professionele informatie en reglementering opvolgen en actualiseren
  • Controleren of de wettelijke en reglementaire verplichtingen juist toegepast worden
    Gepaste maatregelen nemen
  • De personeelsadministratie superviseren
  • Het personeelsbeleid uitwerken volgens de strategische doelstellingen van de organisatie
    Actieplannen opstellen
  • Personeelsbeheer coördineren en dienstverantwoordelijken adviseren
  • Overleg en sociale dialoog met de personeelsleden of hun vertegenwoordigers organiseren
  • Een dienst of een organisatie leiden
  • Procedures en tools uitwerken en aanpassen voor de opvolging en het beheer van het personeel binnen de organisatie
  • Het tewerkstellings- en het competentiebeleid uitwerken en sturen

Aanbod

Wat krijg je hiervoor in ruil?

Naast lid worden van een enthousiast team binnen een dynamisch, innovatief & financieel gezond familiebedrijf, bieden we jou ook nog het volgende:

  • Een vast full-time contract van onbepaalde duur;
  • Een aantrekkelijk brutosalaris, afhankelijk van je kennis en ervaring. Daarbovenop geniet je van een rijkelijke onkostenvergoeding en een bedrijfswagen ;
  • Maaltijdcheques van 8 euro;
  • Een groeps- en hospitalisatieverzekering ;
  • Aanvullend op je 20 wettelijke verlofdagen 12 ADV-dagen ;
  • Wij werken ook met anciënniteitsverlof ;
  • De ruimte om je aan de hand van interne en externe opleidingen volledig bij te scholen;
  • Op jaarbasis verschillende bedrijfsfeestjes en activiteiten , die ons als collega’s alleen maar dichter bij elkaar brengen.

Solliciteren

Alix Vandenberghe
0491119970
alix.vandenberghe@vdl.be

Solliciteren

Meer banen van je zoekopdracht