Job 8 van 29


Report this listing

Solliciteren



Hosting & Cloud Support Engineer


Functie

Affiniteit met websites, e-mail, Microsoft 365, webservers, …? Ben je een echte teamplayer en ben je bovendien een vlotte communicator in het Nederlands, Engels en Frans? Dan ben je hier aan het juiste adres!

Werken bij Telenet Business
Telenet Business? De naam zegt het eigenlijk zelf: we maken het verschil voor bedrijven, organisaties en overheden. Hoe? Door de digitale wereld voor hen toegankelijk te maken. We maken dat ze mee zijn met de digitalisering en een stap voorop kunnen blijven op hun concurrentie. We bieden professionele - van internet via digitale tv tot mobiele & vaste telefonie - én digitale oplossingen mét impact aan. Ja, we hebben ook kaas gegeten van IT: hosting, camerabewaking, toegangscontrole van gebouwen,…

Jouw rol als Support Engineer
Heb je technische kennis (of ben je bereid deze aan te leren) over Microsoft 365, domeinnamen, webhosting... kortom alles wat een organisatie verbindt op het internet met de buitenwereld? Streef je er steeds naar de technische problemen bij onze klanten zo vlot mogelijk opgelost te krijgen? Zoek je naar technische uitdagingen binnen je dagelijkse job? Aarzel dan niet en stel je kandidaat voor een job als support engineer bij het Telenet Business ICMC Hosting, Cloud & IT Solutions team.

Affiniteit met websites, e-mail, Microsoft 365, webservers, …? Ben je een echte teamplayer en ben je bovendien een vlotte communicator in het Nederlands, Engels en Frans? Welkom bij het Telenet Technical Support voor de Hosting en Cloud klanten van Telenet Business! Op je programma: vragen beantwoorden, problemen oplossen en interventies en preventieve controles uitvoeren. Onze klanten worden happy van jou - jij van je werk!
Wat we doen bij het Hosting & Cloud Support team in Gent?
Kort en bondig: we helpen de Telenet business klanten door complexe technische vragen te analyseren en snel oplossingen te vinden. We behandelen onze interventies van A tot Z én controleren ook preventief. De sfeer op de werkvloer? We werken én vieren samen. Problem solved door excellent teamwork? Daar worden wij nu eens happy van.

Voorbeeldje?
"Goeiemorgen, met de ticketingdienst van FC De Kampioenen. We hebben een probleem: deze ochtend zijn we gestart met de online abonnementenverkoop, maar de site is niet meer bereikbaar."

Jouw aanpak
1. Je analyseert het probleem en maakt een ticket aan.
2. Kan je het zelf fixen?
3. Ja? Top!
4. Nee? Je escaleert het ticket en gaat met je collega's en andere diensten op zoek naar oplossingen.
5. Je fixt het probleem, volgt verder op en analyseert waar het fout liep.
6. Happy customers!
Hierbij houd je de klant steeds op de hoogte van de status van het ticket.

An exciting challenge for great people
- Je analyseert en legt verbanden
- Je zoekt oplossingen voor complexe technische problemen
- Je haalt voldoening uit end-to-end werk
- Je bent klantgericht
- Jij bepaalt prioriteiten en stuurt bij
- Je gaat mee voor de overgang van incident-gedreven onderhoud naar preventief onderhoud.




Jouw profiel

Onze Support Engineer herkent zich in:
- Zot van het inhoudelijke op het internet (websites, e-mail, …)
- Affiniteit met servers, Microsoft 365, domeinnamen
- Assertief en overtuigend
- Klantgericht en problem solver
- Spreekt en schrijft zeer goed in het Nederlands en kan onze Frans- en Engelstalige klanten vlot te woord staan
- Stressbestendig
- Flexibel in werkuren (on-call rotatie)
- Zelfstandig én teamplayer

  • Storingen, incidenten en onregelmatigheden identificeren
    Een diagnose stellen en corrigerende maatregelen toepassen

Aanbod

Wat wij te bieden hebben
Je komt terecht in een bedrijf dat volop in jou investeert, en dat je werkomgeving optimaal aanpast aan wat jij nodig hebt. Zo kun jij je ontplooien en tegelijk waken over je werk-privébalans. Wat we nog in de strijd gooien?
- Je krijgt alle ruimte om je expertise verder te ontwikkelen. We stimuleren je persoonlijke groei met interne mobiliteitskansen en uitgebreide leermogelijkheden, maar geven je net zo goed de kans om na verloop van tijd op de pauzeknop te drukken of weer een heel andere weg in te slaan.
- Een gevarieerde job waarin je voelbare resultaten neerzet en je stempel drukt.
- Een competitief brutomaandloon dat we aanvullen met een heleboel extralegale voordelen (maaltijdcheques, gsm, mogelijkheid tot wagen, hospitalisatieverzekering, telefoonabonnement, kortingen op Telenet producten, optie tot thuiswerken, …).
- Het fijne gezelschap van collega's die net zo gepassioneerd zijn als jij.

Solliciteren? Goed idee!
Kies voor een job als Support Engineer met verantwoordelijkheid. Een job waar je echt voldoening uit haalt en waarin je kan blijven groeien. Telenet gooit je niet voor de leeuwen. Met een opleidingstraject, on-the-jobtraining en een gezonde dosis ambitie word je klaargestoomd.

Solliciteren

Meer banen van je zoekopdracht