Job 1 van 2


Report this listing

Solliciteren



BELEIDSADVISEUR GAS


Functie

Stad Turnhout is op zoek naar een gedreven beleidsadviseur om het team Gemeentelijke Administratieve Sancties (GAS) tijdelijk te ondersteunen.

Ons hecht team bestaat uit 6 goedlachse medewerkers: 2 beleidsadviseurs GAS, een bemiddelingsambtenaar, 3 administratief medewerkers.

Je zal de dossiers rond procedure GAS4 (verkeer) beheren met klemtoon op het afhandelen van de verweerschriften voor het ingaan van de verjaringstermijn. Je geeft ook juridisch advies aan collega’s of op aanvraag van het bestuur of politie. Je werkt in het Stadskantoor gelegen in de voormalige legerkazerne Campus Blairon 200 te Turnhout. Daarnaast heb je de mogelijkheid om deels te telewerken. Hiervoor krijg je een performante laptop ter beschikking.

Je vervangt een collega die zwangerschapsverlof neemt. Looptijd van het voltijds contract bepaalde duur: 2 september 2024 tot en met 2 maart 2025. Een 4/5de tewerkstelling is ook bespreekbaar. Wij kijken uit naar jouw komst.

Eind mei is er al een plekje voor je gereserveerd voor een opleiding, voor het geval je deze opleiding nog niet volgde. (Campus Vesta te Ranst, woensdag 22 mei 2024 van 8.15 uur tot 16.25 uur, donderdag 23 mei 2024 van 8.15 uur tot 14.25 uur, vrijdag 24 mei 2024 van 8.15 uur tot 14.25 uur).

Jouw profiel

Jouw taken

  • Je legt administratieve geldboetes op of bereidt administratieve maatregelen voor bij inbreuken op het politiereglement. Je behandelt verweerschriften en organiseert hoorzittingen.
  • Je volgt relevante wetswijzigingen, reglementeringen, rechtspraak en rechtsleer op zodat de beschikbare informatie steeds up-to-date is.
  • Je verleent juridische ondersteuning en geeft advies aan de politiezones en de betrokken gemeenten zodat alle dossiers conform de wetgeving verlopen.
  • Je volgt de politieverordeningen en -reglementen van de politiezone en de tien betrokken gemeenten op.

Je talenten

  • Je bent sterk in analyse en het leggen van verbanden.
  • Je communiceert vlot en krachtig.
  • Je gaat te werk met een hoge graad van zelfstandigheid en overtuigingskracht.
  • Je weet de wetgeving vlot om te zetten in voor reguliere burgers begrijpelijke taal.
  • Je bent sterk in administratief recht, burgerlijk recht en strafrecht of bereid om je te verdiepen in de regelgeving van de gemeentelijke administratieve sancties.
  • Een minimum aan ervaring als (bedrijfs-)jurist of advocaat(-stagiair) is zeker ook een pluspunt.
  • Je beschikt over een grondige kennis in verband met de werking van een stadsbestuur en verwante diensten, of je bent bereid je dit eigen te maken.
  • Je volgde reeds de opleiding zoals voorzien in artikel 3, 3° van het Koninklijk Besluit van 21 december 2013 tot vaststelling van de kwalificatie- en onafhankelijkheidsvoorwaarden van de ambtenaar belast met de oplegging van de administratieve geldboete en tot inning van de boetes in uitvoering van de wet betreffende de gemeentelijke administratieve sancties, of bent bereid deze 3-daagse opleiding te volgen.
  • Verder voldoe je aan de basiscompetenties van Stad Turnhout. Je bent dus klantgericht, goed in samenwerken, gericht op verbeteren, organisatiebetrokken en betrouwbaar.

Wie kan deelnemen?

  • Je hebt een masterdiploma in de rechten (of gelijkgesteld).
  • Taken opnemen m.b.t. het administratief beheer (planning, (elektronische) briefwisseling, facturatie, vergunningsaanvraag, …)
  • Stappen ondernemen voor cliënten of organisaties bij overheids- en privé-instellingen
  • Informeren en juridisch advies verlenen
  • Documentatie zoeken, doorsturen of beheren
  • Archieven, vonnissen, bewijsstukken inventariseren, indelen en bewaren (wapens, diverse voorwerpen, ...)
  • Juridische documenten opmaken (dagvaarding, onderhandse akte, huwelijkscontract, ...)
    Regelingen opmaken

Aanbod

  • Een voltijdse  contractuele functie van bepaalde duur van 02/09/2028 tem 2/3/2025 in de graad Av (A1a, A1b, A2a) en de aanleg van een werfreserve. Een 4/5de tewerkstelling is ook bespreekbaar.
  • Je brutomaandwedde bedraagt minimaal 3.714,32 euro bij een voltijdse tewerkstelling (38u). Relevante beroepservaring in de privésector of als zelfstandige kan je voor maximum 8 jaar meenemen.
  • Diensten bij een andere overheid worden onbeperkt meegenomen bij de vaststelling van de administratieve anciënniteiten. Schaalanciënniteit kan meegenomen worden indien bij een andere overheid gelijke of gelijkaardige functies binnen eenzelfde niveau en rang werden uitgeoefend. Indien je hierover meer informatie wenst, kan je contact opnemen met Personeelspunt.
  • Maaltijdcheques van 8 euro per gewerkte dag en ecocheques (100 euro pro rata tewerkstellingsgraad)
  • Woon-werkverkeer: fietsvergoeding of volledige terugbetaling abonnement openbaar vervoer
  • Eindejaarstoelage + tweede pensioenpijler (= aanvullend pensioen bovenop het wettelijk pensioen)
  • Lidmaatschap van de Gemeenschappelijke Sociale Dienst Lokale Besturen in Vlaanderen
  • Een organisatie die sterk inzet op een duurzame loopbaan en op een gezonde balans tussen werk en privé. We coachen medewerkers in hun loopbaan en bieden glijdende werktijd, thuiswerk waarbij je als voltijdse medewerker jaarlijks recht hebt op 33 vakantiedagen (deeltijds pro rata) aangevuld met 14 feestdagen. Wij volgen het verlofstelsel van de publieke sector wat betekent dat je vanaf je indiensttreding recht hebt op betaalde vakantie a rato van de nog te presteren maanden van dat jaar.
  • Plaats van tewerkstelling: Team GAS – Stadskantoor, Campus Blairon 200, 2300 Turnhout

Solliciteren

Meer banen van je zoekopdracht