Job 9 van 15


Report this listing

Solliciteren



Afdelingshoofd Wonen en Economie


Functie

Als afdelingshoofd wonen en economie ben je verantwoordelijk voor een team van deskundigen, controleurs en administratieve medewerkers. Samen met je team formuleer je beleidsvoorstellen en adviezen om bij te dragen aan ons integraal stedelijk beleid.

Dynamisch

  • Je volgt de dagelijkse werkzaamheden op, ondersteunt je medewerkers en stuurt bij waar nodig. Hierbij neem je verschillende leidinggevende rollen op, van ondersteunen, delegeren,.. tot aansturen. Je houdt hierbij rekening met de wettelijke en organisatorische procedures en afspraken.
  • Je coacht je afdeling als team en versterkt de teamvorming. Op basis van haalbare, uitdagende doelstellingen stimuleer je je medewerkers tot resultaten, betrokkenheid, persoonlijke ontwikkeling en samenwerking.
  • Je coördineert de beleidsvoorbereiding binnen je afdeling: je vertaalt doelstellingen naar concrete operationele doelstellingen en prioriteiten. Je geeft richting en voeding aan je afdeling binnen de algemene organisatiestrategie.
  • Je waakt over een evenwichtige planning van deze opdrachten en de lopende projecten.
  • Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van samenwerkingsverbanden en synergieën. Je fungeert als contactpersoon naar andere overheden en externe besturen, private actoren (ondernemers, handelaars, ontwikkelaars, …) en sociale woonactoren (shm, svk, …).
  • Je vertegenwoordigt onze stad in deze netwerken. Je denkt mee op strategisch niveau, neemt initiatief en bent besluitvaardig.
  • Je hebt organisatietalent en kan vooropgestelde doelstellingen (laten) realiseren (binnen budget/timing). Je neemt (eind)verantwoordelijkheid op voor deze acties en doelstellingen.

Klantgericht

  • Je hebt oog voor een efficiënte en effectieve dienstverlening.
  • Je staat in voor de kwaliteit(sverbetering) van de dienstverlening van je afdeling en streeft ernaar deze klantgericht en actueel te houden.
  • Je bent communicatief, maakt heldere analyses en rapporteert to the point .
  • Je bent flexibel en kan ook creatief denken waardoor je innovatie stimuleert.

Betrouwbaar

  • Je zet ieders talent zo in dat het best mogelijke resultaat bekomen wordt. Hiervoor kan je je medewerkers motiveren en bouw je een sterk team uit.
  • Je bent een teamspeler en bereid om mee te werken aan organisatiebrede doelstellingen.
  • Je bent verantwoordelijk voor het budgetbeheer van de afdeling: het correct, efficiënt en effectief beheren en optimaal inzetten van de middelen. Je kan hiervoor rekenen op je kredietbewaker en de account van Financiën.
  • Je staat in voor de toepassing van de geldende reglementen binnen je beleidsdomeinen.

Jouw profiel

  • Je hebt een master werk- en denkniveau.
  • Je hebt minimum 4 jaar ervaring in een leidinggevende functie.
  • Je hebt kennis van de werking van een overheid.
  • Je hebt kennis van het werkveld en de desbetreffende regelgeving of bent bereid deze te verwerven.

Aanbod

  • Een voltijds contract onbepaalde duur op niveau A4a-4b.
  • Relevante beroepservaring in de privésector of als zelfstandige wordt in aanmerking genomen voor een maximumperiode van 18 jaar.
    • Brutoloon varieert tussen en € 4470,78 met 0 jaar anciënniteit en 6400,19 met 18 jaar anciënniteit.
  • Extra’s: een interessante verlofregeling & opleidingsmogelijkheden, maaltijdcheques, vergoeding voor GSM en abonnement en gsmabonnement, hospitalisatieverzekering, terugbetaling abonnement woon- werkverkeer, fietsvergoeding, mogelijkheid tot thuiswerk.
  • Lees ook de 5 redenen om voor Mechelen te werken en de verhalen van onze collega’s.

Solliciteren

Deborah Verschoren
/
aanwervingen.stad@mechelen.be

Solliciteren

Meer banen van je zoekopdracht