Job 11 van 19


Report this listing

Solliciteren



Stafmedewerker communicatie


Functie

Ebergiste is een grote zorgaanbieder vergund en erkend door het VAPH, die zorg en ondersteuning biedt aan volwassenen met een verstandelijke beperking. We zijn actief op verschillende locaties in de regio Gent/Deinze/Gavere, met Borgwal in Vurste als hoofdlocatie. Ons ondersteuningsaanbod is zeer gevarieerd en gaat van een zorgintensieve 24-uursbegeleiding tot mobiele interventies op de werkplek en in de thuissituatie. Bij Ebergiste hechten we belang aan heldere en verbindende communicatie, zowel intern als extern.

We zoeken een stafmedewerker communicatie

Jouw taken:

  • Je bent intern en extern hét aanspreekpunt voor communicatie, pers en PR.
  • Je stemt de interne en externe communicatieprocessen af op de communicatiestrategie van de organisatie,
    aan de hand van geschikte communicatiekanalen en -tools. Je detecteert opportuniteiten.
  • Je stelt jaarlijks een communicatieplan op om doelstellingen op het vlak van communicatie te bepalen en evalueren.
  • Je coördineert het communicatiebeleid van de organisatie en vertaalt de communicatiedoelstellingen naar de praktijk.
  • Je geeft het verhaal van Ebergiste vorm in woord en beeld en zet hier breed op in, rekening houdend met diverse doelgroepen (employer branding, storytelling, beleid, bewoners, …).
  • Je staat in voor beeld- en tekstredactie, vormgeving van de website, het jaarverslag, nieuwsbrieven, publicaties en sociale media. Je verzamelt informatie en werkt artikels uit.
  • Je ondersteunt en adviseert directie en leidinggevenden bij diverse aspecten van communicatie. Je bereidt teksten en presentaties voor (personeelsvergaderingen, vormingen, beleidsplan, …).
  • Je neemt projectwerk op, zoals het uitwerken van een kader rond crisiscommunicatie, en trekt het overleg hierrond met een werkgroep.
  • Je werkt vernieuwingen uit door o.a. werkgroepen te organiseren (vormgeving van de huisstijl, vernieuwing van de website, onderzoek naar technologische mogelijkheden en leveranciers)
  • Je deelt jouw expertise , bewaakt het gebruik van de huisstijl in alle communicatie, en kan dit in de organisatie breed uitdragen. Een rol als moderator ligt jou wel.
  • Je neemt het voortouw als het gaat om communicatie, en neemt initiatief om collega’s te enthousiasmeren en het communicatiebeleid in de praktijk vorm te geven.
  • Je legt vlot contact met mensen en onderhoudt goede contacten met interne en externe partners, waaronder ook de pers . Je bereidt persberichten voor.
  • Je verzorgt de communicatie van interne en externe evenementen en helpt en ondersteunt waar nodig bij de voorbereiding of op het moment zelf.
  • Je overlegt regelmatig, stemt af en rapporteert aan de algemeen directeur.

Jouw profiel

  • Je bent creatief en communicatief.
  • Je bent empathisch en hebt affiniteit met de zorgsector.
  • Je krijgt energie als je communicatie strategisch kan uitdenken vanuit de noden van een diverse doelgroep.
  • Je hebt een goede pen en kan een boodschap helder en duidelijk overbrengen aan verschillende doelgroepen (collega’s, netwerken, cliënten, externe partners, …).
  • Je bent dynamisch, integer en sterk in inspireren en samenwerken met.
  • Je beweegt je vlot doorheen de organisatie, legt contacten en durft mensen aan te spreken.
  • Je neemt zelf initiatief en werkt planmatig en zelfstandig aan projecten.
  • Je kan verschillende opdrachten tegelijk opvolgen, met respect voor deadlines.
  • Kennis van tone of voice, storytelling, toegankelijke communicatie, communicatiedragers, vorm- en beeldtaal is een evidentie.
  • Je hebt ook kennis van communicatiesoftware, MS-office en Adobe-toepassingen (zoals Indesign), mailingtools en beweegt je vlot in sociale media.
  • Je bent een teamplayer en werkt gemakkelijk samen met collega’s. Je ziet opportuniteiten in de samenwerking.
  • Je beschikt over een masterdiploma communicatie of gelijkwaardig door ervaring.
  • Je kan terugvallen op enkele jaren ervaring in een communicatiedienst of communicatiefunctie.
  • Schriftelijke, visuele of audiovisuele communicatieproducten uitwerken

Aanbod

  • Een boeiende en gevarieerde job, ruimte om zelfstandig te werken.
  • Een aangename werksfeer met met ruimte voor leerkansen, coaching en opleiding om jezelf te ontwikkelen.
  • Enthousiaste collega’s.
  • Een waardengedreven en mensgerichte organisatie waar respect, verantwoordelijkheid, samenwerking en deskundigheid centraal staan.
  • Werkzekerheid

Praktisch

  • Contract: minimaal 80 %, contract van onbepaalde duur na positieve evaluatie.
  • Werkplek: Vurste – een unieke locatie met historisch waarde, ingebed in een groene omgeving.
  • Startdatum: zo vlug als mogelijk.
  • Barema: paritair comité 319
  • Extra’s:Je geniet een aantal extralegale voordelen zoals een sectorspecifiek verlofstatuut, 13de maand, laptop & smartphone, woon-werkvergoeding, fietsvergoeding, personeelsrestaurant, korting in diverse handelszaken, wellness en pretparken, een nieuwjaarsattentie, teamuitstappen/personeelsfeest, … Je kan voordelig intekenen op onze hospitalisatieverzekering.
  • Elektrische laadpalen op de locatie.

Solliciteren

Meer banen van je zoekopdracht